  • 1. Data: 2006-03-20 10:57:10
    Temat: Podatek od spadku - jednej rzeczy nie rozumiem. Kto pomoże??
    Od: <f...@W...gazeta.pl>

    Mam takie krótkie pytanie - pomijając pozostałe warunki, które zapewne
    spełnię, w ustawie o Podatku od spadków i darowizn wpisane jest, że z ulgi
    można skorzystać "W przypadku nabycia budynku mieszkalnego lub jego części,
    lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość, spółdzielczego
    własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego oraz wynikających z przydziału
    spółdzielni mieszkaniowych: prawa do domu jednorodzinnego lub prawa do lokalu
    w małym domu mieszkalnym..."

    Czy ten warunek zostanie spełniony, w przypadku, gdy zostanę jednym z
    współwłaścicieli, lub głównym właścicielem (+ dwaj współwłaściciele)?? Bo nie
    za bardzo rozumiem, czym konkretnie jest ta "część".

    dzięki za odpowiedź

  • 2. Data: 2006-03-20 12:47:52
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    f...@W...gazeta.pl napisał(a):
> [...]
    > współwłaścicieli, lub głównym właścicielem (+ dwaj współwłaściciele)?? Bo nie
    > za bardzo rozumiem, czym konkretnie jest ta "część".

    tak, oczywiście, ale nabywając np. 1/3 domu przysługuje ci ulga w
    podatku jeśli chodzi o 110/3 m domu.

  • 3. Data: 2006-03-20 14:27:48
    Od: <f...@N...gazeta.pl>

    sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał(a):

    > tak, oczywiscie, ale nabywając np. 1/3 domu przysługuje ci ulga w
    > podatku jezeli chodzi o 110/3 m domu.

    czyli jeżeli mieszkanie ma 48 m2, a mi przysługuje zwolnienie w z 1/3 całości
    to nic nie płacę tak?? 110/3 = 36,6 do zwolnienia, a ja mam 16m2..

    Ale jeżeli już mieszkanie miało by np.: 150 m2,a mnie przydało by 1/3 czyli
    50m2 a zwolnienie miałbym 1/3 ze 110 m2 czyli 33,6 m2 to zapłaciłbym za 13,3
    m2?? Dobrze rozumuje??

  • 4. Data: 2006-03-20 18:01:31
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    f...@N...gazeta.pl napisał(a):

> [...]
    > 50m2 a zwolnienie miałbym 1/3 ze 110 m2 czyli 33,6 m2 to zapłaciłbym za 13,3

    tak
    oczywiście jeśli spełniasz inne punkty z art. 16 ustawy.
    Poza tym z tych 13,3 m2 można jeszcze odliczyć kwotę wolną (może można,
    nie wiem jak wygląda kwestia reszty spadku), odziedziczone długi itd,
    więc może nic nie zapłacisz.