  • 1. Data: 2006-03-20 10:53:46
    Temat: wypadek /oskarżyciel posiłkowy
    Od: grzegorz41<g...@w...pl>

    mój ojciec miał wypadek samochodowy w którym zginął jego przyjaciel i on sam w
    szpitalu na skutek obrażeń sprawcą był 20 latek bez prawa jazdy i będący pod
    wpływem narkotyków mimo że mineło już 6 miesięcy to nie ma jeszcze sprawy o on
    dalej jest na wolności moje pytanie jak przyśpieszyć jego skazanie i kilka rad
    dla mnie bo chę wystąpić jako oskarżyciel posiłowy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-03-20 12:06:30
    Temat: Re: wypadek /oskarżyciel posiłkowy
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    Użytkownik "grzegorz41" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rad
    > dla mnie bo chę wystąpić jako oskarżyciel posiłowy.

    Nie jestes pokrzywdzonym więc nie mozesz działać w charakterze oskarżyciela
    posiłkowego, może nim być za to twój ojciec - jezeli się na to zdecyduje to
    powinien złożyć stosowne oswiadczenie na pierwszej rozprawie przed otwarciem
    przewodu sądowego (dostanie na pewno wezwanie na tą rozprawę). Przez "nie ma
    jeszcze sprawy" rozumiem to, że postępowanie jest nadal na etapie
    postępowania przygotowawczego. Na pewno twoj ojciec był przesłuchiwany w
    charakterze świadka albo przynajmniej został zawiadomiony o wszczęciu
    dochodzenie/śledztwa i powinien znac sygnaturę sprawy, można więc udać się
    do prokuratury która prowadzi śledztwo bądz nadzoruje dochodzenie w tej
    sprawie i spóbować się czegoś dowiedzieć (za zgodą prokuratora ojciec moze
    przeglądać akta a nawet robic sobie z nich kserokopie).

    Iza ^_^

  • 3. Data: 2006-03-20 12:37:36
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    witaj,

    mozesz zostac oskarzycielem posilkowym
    -jak sedzia sei zgodzi, ale musisz o to poprosic przed 1 rozprawa

    gringo

  • 4. Data: 2006-03-20 12:54:01
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    może nim być za to twój ojciec

    hmmm... ja zrozumiałem że ojciec też zginął w tym wypadku, znaczy zmarł w
    szpitalu na skutek odniesionych obrażeń, czy w takim wypadku syn może być
    oskarżycielem posiłkowym?
    Grzesiex

  • 5. Data: 2006-03-20 12:56:40
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    Użytkownik "gringo77" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    > witaj,
    >
    > mozesz zostac oskarzycielem posilkowym
    > -jak sedzia sei zgodzi, ale musisz o to poprosic przed 1 rozprawa

    hmm? ze niby na jakiej podstawie?

    Iza ^_^

  • 6. Data: 2006-03-20 13:00:20
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szpitalu na skutek odniesionych obrażeń, czy w takim wypadku syn może być

    hm, bardzo nieskładny jest post autora wątku - ja zrozumiałam że ojciec na
    skutek obrażen wylądował tylko w szpitalu. Jeżeli zmarł to oczywiście syn

  • 7. Data: 2006-03-20 13:07:04
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    > hm, bardzo nieskładny jest post autora wątku ->

    fakt, przecinki by się przydały :-/
    Grzesiex