  • 1. Data: 2006-03-20 09:58:34
    Temat: zakup w komisie auta kradzionego
    Od: poszkodowany<a...@w...pl>

    komis samochodowy sprzedal mi auto z 2000r, policja zabezpieczyla auto, bo
    okazalo sie kradzine, wynik ekspertyzy jest nastepujacy: auto jest z 2002r,
    wstawione sa elementy z numerami auta z 2000r- tak zeby zgadzalo sie z
    dokumentami....
    pytanie jest nastepujace:
    komu nalezy wytoczyc proces o zwrot pieniedzy?
    komisowi, czy ostatniemu wlascicielowi auta ( dodam,ze prawdopodobnie to osoba
    podstawiona...czyli moze tak byc,ze nie korzystala z auta )

    z komisu mam fakture Vat z adnotacja,ze komis nie ponosi opowidzialnosci prawnej
    i ze samochod nie podlega reklamacji stanu technicznego i prawnego

    z gory dziekuje za podpowiedzi

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-03-20 12:48:22
    Temat: Re: zakup w komisie auta kradzionego
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Mar 2006 09:58:34 +0000 (UTC), poszkodowany napisał(a):

    > z komisu mam fakture Vat z adnotacja,ze komis nie ponosi opowidzialnosci prawnej
    > i ze samochod nie podlega reklamacji stanu technicznego i prawnego

    Wydaje mi się, że komis jednak odpowiada za wady prawne sprzedawanych aut.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-03-20 13:47:08
    Od: poszkodowany<a...@w...pl>

    mnie też się tak wydaje - w końcu obowiązuje od 2002r. ustawa o ochronie praw
    konsumenta...

    może ktoś z Was ma jakies linki do orzecznictw sądowych w podobnych sprawach?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-03-20 13:52:55
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > dokumentami....
    > pytanie jest nastepujace:
    > komu nalezy wytoczyc proces o zwrot pieniedzy?

    a kiedy kupiles ten samochod? kiedy go skradziono? kiedy sie o tym
    dowiedziales?

  • 5. Data: 2006-03-20 14:03:19
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Użytkownik "poszkodowany" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > może ktoś z Was ma jakies linki do orzecznictw sądowych w podobnych
    > sprawach?

    a co ci to da skoro w Polsce nie ma prawa precedensowego?

    HaNkA

  • 6. Data: 2006-03-20 15:18:17
    Od: poszkodowany<a...@w...pl>

    auto jest moje od koncowki 2005r, nie wiem kiedy samochod byl skradziony -
    sprawa w prokuraturze nie zakonczyla sie jeszcze....policja zabezpieczyla auto
    niecale 2 miesiace temu

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2006-03-20 16:50:17
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > auto jest moje od koncowki 2005r, nie wiem kiedy samochod byl skradziony -
    > sprawa w prokuraturze nie zakonczyla sie jeszcze....policja zabezpieczyla auto
    > niecale 2 miesiace temu

    Coz, odsylam do art. 169 par. 2 kodeksu cywilnego, ktory, po spelnieniu
    okreslonych w nim warunkowy, pozwala na przyjecie, ze teraz ty jestes
    wlascicielem samochodu (warunek m.in. 3 lat od chwili kradziezy)

  • 8. Data: 2006-03-20 20:43:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    vel konrad [###giedr@wytnij_to.op.pl.###] napisał:

> [...]
    jestes
    > wlascicielem samochodu (warunek m.in. 3 lat od chwili kradziezy)

    To, ze samochód wyprodukowano w 2002 roku wcale nie oznacza, że od
    razu go skradziono. A przecież trzy lata wstecz, to początek 2003
    roku.

  • 9. Data: 2006-03-20 20:43:37
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    poszkodowany napisał(a):
    > mnie też się tak wydaje - w końcu obowiązuje od 2002r. ustawa o ochronie praw
    > konsumenta...

    tak, ale kupiłeś wcześniej i zastosowanie będzie miał wyłącznie kodeks
    cywilny, a w nim istotny jest art.770

    KG

  • 10. Data: 2006-03-20 20:48:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    poszkodowany [###a...@w...pl.###] napisał:

    Bywało wiele takich spraw. Kluczowym w tej sytuacji jest opinia
    biegłego, czy komis jako profesjonalista był w stanie lub przynajmniej
    powinien się zorientować w tym, ze pojazd jest kradziony. Jeśli tak,
    to roszczenie masz w stosunku do nich i żadne zapisy w fakturach im
    nie pomogą.

    Zresztą już kilka razy zwracałem uwagę na fakt, że tego typu zapisy są
    wiążące, o ile są zawarte w umowie. Zawarcie tego w fakturze nie ma
    sensu, albowiem faktura dokumentuj już dokonaną czynność prawną. Tym
    samym stan prawny jest taki,m że sprzedali bez żadnych ograniczeń, a
    po dokonaniu transakcji oświadczają jednostronnie, że zmieniają umowę.
    Twój podpis na fakturze - jeśli nawet jest - jest dowodem jej
    przyjęcia, a nie wyrażenia zgody na treść zapisu.

    Najprościej by było, gdyby ukarano komis (właściciela oczywiście, albo
    pracownika, a nie firmę) za paserkę. Wówczas masz już czarne na
    białym.