  • 1. Data: 2006-03-20 10:33:45
    Temat: dowód osobisty podczas kontroli drogowej
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    Witam
    Czy dowód osobisty jest konieczny podczas kontroli drogowej w przypadku gdy
    mamy prawo jazdy i paszport przy sobie? Czy wogóle jest jakiś przepis
    mówiący o obowiązku posiadania przy sobie dowodu osobistego?
    Pozdrawiam
    Grzesiex

  • 2. Data: 2006-03-20 10:43:38
    Temat: Re: dowód osobisty podczas kontroli drogowej
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdy mamy prawo jazdy i paszport przy sobie? Czy wogóle jest jakiś przepis
    > mówiący o obowiązku posiadania przy sobie dowodu osobistego?

    Nie, nie masz obowiazku posiadania DO przy sobie, paszportu rowniez :)

    Poza tym nawet jesli posiadasz paszport to jest to dokument rownorzedny DO

    Jacek

  • 3. Data: 2006-03-20 11:13:09
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

> [...]
    > gdy mamy prawo jazdy i paszport przy sobie? Czy wogóle jest jakiś przepis
    > mówiący o obowiązku posiadania przy sobie dowodu osobistego?

    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=5425

  • 4. Data: 2006-03-20 11:16:18
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Poza tym nawet jesli posiadasz paszport to jest to dokument rownorzedny DO

    O tutaj się nie zgodzę. W paszporcie nie ma miejsca zamieszkania i n-ru
    PESEL. Np. w banku nie uznają Ci paszportu. Takie są przepisy.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2006-03-20 11:33:24
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    > O tutaj się nie zgodzę. W paszporcie nie ma miejsca zamieszkania i n-ru
    > PESEL

    W dowodzie tez nie ma miejsca zamieszkania :P i w Paszporcie jest PESEL - mi
    w banku nigdy nie robili problemow, na Poczcie rowniez - ale co do bankow to
    moga byc jakies przepisy bankowe - ale fakt faktem ze paszport jest
    rownorzednym dokumentem do DO

    Jacek

  • 6. Data: 2006-03-20 12:09:39
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    Generalnie chodzi mi o to iż była sobie drobna stłuczka i policmajster sie
    uparł że potrzebuje dowód bo ma taką rubryczke do wypełnienia no żadne
    argumenty do niego nie trafiały, trzeba było do domu dzwonić i dostarczyli
    nam ten dowód.
    Grzesiex

  • 7. Data: 2006-03-20 12:31:47
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > W dowodzie tez nie ma miejsca zamieszkania :P

    Eee. Czy aby na pewno? Bo w moim jest. Oczywiście mówią o nowym, bo w starym
    było nawet ile masz włosów na głowie. W banku paszport jest jedynym możliwym
    dokumentem w przypadku identyfikacji cudzoziemców. Oczywiście zdarzają się i
    identyfikacje na podstawie legitymacji ubezpieczeniowej. Poza tym, w
    praktyce, jak kasjerka zna klienta, to ten nie musi się nawet identyfikować.
    Ale dobra kasjerka NIGDY Ci nie uzna paszportu, bo w razie czego ew. braki
    będzie spłacała z własnej kieszeni. Nie wiem, czy zamiast adresu
    zamieszkania nie chodzi też o imiona rodziców. Często zdarza się, że ojciec
    i syn mają to samo imię. Wtedy synek mógłby bez żadnego problemu opędzlować
    tatusiowi konto.

    Przy dużych kwotach (np. przelew na milion) kasjerka ma prawo żądać nawet
    drugiego dokumentu tożsamości (prawko, paszport, albo co tam masz).

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 8. Data: 2006-03-20 12:46:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Mar 2006 12:16:18 +0100, Lukasz napisał(a):

    > Np. w banku nie uznają Ci paszportu. Takie są przepisy.

    Co to za herezje??? Dopóki miałem ważny paszport to wszystkie sprawy w
    urzędach i bankach załatwiałem legitymując się właśnie nim, i nigdy nie
    było najmniejszych problemów.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-03-20 12:47:23
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Mar 2006 13:31:47 +0100, Lukasz napisał(a):

    > Eee. Czy aby na pewno? Bo w moim jest.

    W DO jest miejsce zameldowania, a nie zamieszkania :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2006-03-20 13:14:50
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]
    > uparł że potrzebuje dowód bo ma taką rubryczke do wypełnienia no żadne
    > argumenty do niego nie trafiały, trzeba było do domu dzwonić i dostarczyli

    ??? Jakis idiota?? Trzeba bylo mu powiedziec zeby spadal na drzewo, PJ
    powinno mu w zupelnosci wystarczyc

    Jacek