  • 11. Data: 2010-12-07 12:40:04
    Temat: Re: Pobieraczek.pl poraz nt-y
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-07 13:33, Andrzej Lawa pisze:

    > Liczyli na to, że nie będziesz pamiętał, że umowy z nimi nie
    > podpisywałeś. Stara metoda.

    Wiesz, to trzeba by udowodnić. Raczej niewykonalne, skoro alternatywą
    jest to, że ktoś faktycznie podał pobieraczkowi moje dane.

    > Niby 191, ale on mówi o wierzytelności... Choć w sumie cudza czy
    > nieistniejące wierzytelność to też wierzytelność, więc litera przepisu
    > się zgadza ;)

    Że niby to groźby bezprawne?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-12-07 13:10:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 13:40, Liwiusz pisze:

    > Wiesz, to trzeba by udowodnić. Raczej niewykonalne, skoro alternatywą
    > jest to, że ktoś faktycznie podał pobieraczkowi moje dane.

    Ale ja mam takie podejrzenie. Uzasadnione.

    > Że niby to groźby bezprawne?

    Art. 212 KK - grożą pomówieniem, że jesteś nieuczciwym dłużnikiem.
    Dodatkowo bazę danych KRD można IMHO uznać za "środek masowego
    komunikowania".

  • 13. Data: 2010-12-07 13:14:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-07 14:10, Andrzej Lawa pisze:

    > Art. 212 KK - grożą pomówieniem, że jesteś nieuczciwym dłużnikiem.
    > Dodatkowo bazę danych KRD można IMHO uznać za "środek masowego
    > komunikowania".

    Nieprawdziwe wpisy do KRD podlegają same w sobie karalności, więc nie ma
    potrzeby się gimnastykować z innymi paragrafami.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-12-07 13:19:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 14:14, Liwiusz pisze:

    > Nieprawdziwe wpisy do KRD podlegają same w sobie karalności, więc nie ma
    > potrzeby się gimnastykować z innymi paragrafami.

    KRD to nie jedyne miejsce - tego typu windykatorki (tak, wiem -
    oficjalnie to usługodawca... ale chyba wszyscy wiemy, jaki "model
    biznesowy" ta firma ma) mają też zwyczaj np. dzwonić do miejsca pracy i
    rozgłaszać, że taki to a taki ma rzekomo dług i zaraz może przyjść
    windykator.

  • 15. Data: 2010-12-07 13:33:37
    Od: ALi <n...@l...org>

    Dnia 07-12-2010 o 13:40:04 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Wiesz, to trzeba by udowodnić. Raczej niewykonalne, skoro alternatywą
    > jest to, że ktoś faktycznie podał pobieraczkowi moje dane.

    > Że niby to groźby bezprawne?

    Ale tak z praktycznego punktu widzenia co robić, żeby większej kupy z tego
    nie było? Olać?
    Inna ciekawostka to, że mail wysłany z adresu poczta.onet.eu. Tak, że nie
    wiadomo czy to pobieraczek, czy inny naciągacz.
    Adam Lemiesz

  • 16. Data: 2010-12-07 13:41:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-07 14:33, ALi pisze:

    > Ale tak z praktycznego punktu widzenia co robić, żeby większej kupy z tego
    > nie było? Olać?

    Aby większej kupy nie było, to należy pilnować korespondencji z sądu.
    Można również pobawić się w "pozew o stwierdzenie nieistnienia
    zobowiązania".

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-12-07 14:26:23
    Od: ALi <n...@l...org>

    Dnia 07-12-2010 o 14:41:19 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Aby większej kupy nie było, to należy pilnować korespondencji z sądu.
    > Można również pobawić się w "pozew o stwierdzenie nieistnienia
    > zobowiązania".

    Z pilnowaniem korespondencji też może być problem, bo w adresie pocztowym
    jednak niektóre liczby są poprzestawiane i nie zdziwiłbym się, jakby list
    nie doszedł. Ale co się dziwić, jak się formularz wypełnia w Holandii nawet
    tam nigdy nie przebywając. Można się pomylić.
    Prosić o poprawienie nie wiadomo skąd wziętych danych osobowych :/ ?

    Idealne rozwiązanie by było, żeby "bawić" się jak najmniej. Szczególnie
    jak z pobieraczkiem.pl nigdy do czynienia się nie miało.

    Adam Lemiesz

  • 18. Data: 2010-12-07 15:28:48
    Od: ALi <n...@l...org>

    Dnia 07-12-2010 o 14:33:37 ALi <n...@l...org> napisał(a):

> [...]
    > Inna ciekawostka to, że mail wysłany z adresu poczta.onet.eu. Tak, że nie
    > wiadomo czy to pobieraczek, czy inny naciągacz.

    Przeglądałem właśnie "przykładowe" wezwania pobieraczka. I są pewne
    różnice.
    Jest całkowicie inny numer konta. Nie ma odnośników do płatności dotpay,
    ani
    do blankietu przelewu jak w "oryginale". Ciekawe.

    Adam Lemiesz

  • 19. Data: 2010-12-07 15:31:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4cfe234a$1@news.home.net.pl...

    > Przychodzi do ciebie ktoś, kto domaga się zapłaty od ciebie - i ma
    > wyraźnie sfałszowane twoje zamówienie. Co robisz?

    No, w każdym razie nie posządzam go wprost o oszustwo, chyba, ze zakładamy,
    iż to oni świadomie sfałszowali te dane.

  • 20. Data: 2010-12-07 15:32:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ALi" <n...@l...org> napisał w wiadomości

    > Jak reagować w takiej sytuacji, żeby nie mieć problemów z "zodmową
    > udzielenia kredytu lub leasingu a nawet całkowitą utratą wiarygodności
    > w kontaktach handlowych."?

    Poinformować serwis o opisanych przez Ciebie okolicznościach i zasugerować,
    by złożyli zawiadomienie o przestępstwie na ich szkodę, bo najwidoczniej
    ktoś ich oszukał.