  • 1. Data: 2017-04-15 12:55:25
    Temat: PoRD pytanie
    Od: Michał <n...@n...pl>

    Będąc w tym miejscu:
    https://www.google.pl/maps/@52.4348496,16.9054493,3a
    ,75y,150.83h,85.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDm5IYbodnROj
    IhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    Czy mam pierwszeństwo przed białym dostawczakiem jadącym z lewej (z
    Witosa), czy nie?

    Pozdr.
    Michał

  • 2. Data: 2017-04-15 13:28:56
    Temat: Re: PoRD pytanie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2017 o 12:55, Michał pisze:
> [...]
    IhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    > Czy mam pierwszeństwo przed białym dostawczakiem jadącym z lewej (z

    A co powoduje u ciebie konkretnie watpliwość - masz znak ustąp, to
    znaczy że masz ustąpić (sprawdzić jak pasy wymalowane, ale tu akurat nic
    to nie zmienia).

    Za dużo kombinujesz patrząc na znaki nie przeznaczone dla ciebie i
    zastanawiając się jak duże jest skrzyżowanie i czy to jeszcze to samo
    skrzyużowanie. Masz jasno postawiony znak ustąp, to po co kombinować?

    Shrek

  • 3. Data: 2017-04-15 14:17:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-04-17 o 12:55, Michał pisze:
> [...]
    IhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    > Czy mam pierwszeństwo przed białym dostawczakiem jadącym z lewej (z

    W czym wątpliwość? Przecież tam jest znak "Ustąp".

  • 4. Data: 2017-04-15 14:59:42
    Od: Michał <n...@n...pl>

    On 15.04.2017 13:28, Shrek wrote:
> [...]

    > zastanawiając się jak duże jest skrzyżowanie i czy to jeszcze to samo
    > skrzyużowanie. Masz jasno postawiony znak ustąp, to po co kombinować?

    Ja bym nie kombinował, ale inni mogą. Ostatnio jechałem tam z
    instruktorem - a jechałem z Witosa, czyli tak jak dostawczak - i
    dostałem OPR, że nie ustąpiłem facetowi jadącemu z prawej.

    Bo wg. instruktora to wszystko to jest jedno wielkie skrzyżowanie
    i dlatego dostawczak musi ustępować temu po prawej - co wynika
    z ogólnej zasady, że pierwszeństwo ma ten z prawej.

    W podręczniku od prawka w ogóle nie widzę przypadku takich
    rozległych skrzyżowań.
    W sumie problem sprowadza się do tego, do kiedy wysepka
    jest zwykłą wysepką, a kiedy staje się na tyle duża, że zjazd/odnoga
    którą oddziela przestaje być częścią skrzyżowania.

    Nie wiem czy nie stosować tu Art 2 p 2 - że droga twarda jest
    taką jeżeli ma min. 20m, i argumentować że jeżeli taka odnoga/zjazd
    ma te 20m, to jest to już osobna droga i tworzy osobne skrzyżowanie.

    Michał

  • 5. Data: 2017-04-15 15:38:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2017 o 14:59, Michał pisze:

    > Ja bym nie kombinował, ale inni mogą. Ostatnio jechałem tam z
    > instruktorem - a jechałem z Witosa, czyli tak jak dostawczak - i
    > dostałem OPR, że nie ustąpiłem facetowi jadącemu z prawej.

    A to jest inne pytanie niż w pierwszym poście;) To że wyjeżdzając spod
    "ustąp pierwszeństwa" nie ma się tam pierwszeństwa jest oczywiste. Ale
    ty się zastanawiasz czy ten biały ma pierwszeństwo, a to inne
    zagadnienie. Moim zdaniem ma.

    > Bo wg. instruktora to wszystko to jest jedno wielkie skrzyżowanie
    > i dlatego dostawczak musi ustępować temu po prawej - co wynika
    > z ogólnej zasady, że pierwszeństwo ma ten z prawej.

    To dopóki jeżdzisz z tym instruktorem to tak rób - część środowiska
    okołoprawojzdowego to nieuleczalni stulejarze, co się tym bardziej
    cieszą im bardziej głupią interpretację uda im się wymyśleć. Ponieważ
    nic na to nie poradzisz, to olej i udawaj ze się zgadzasz:P

    Shrek

  • 6. Data: 2017-04-15 17:45:05
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    Nie ma: <https://goo.gl/maps/ESpXbFT8hcv>, a na pewno nie ma przed beemką
    <https://goo.gl/maps/LvNoBvvfZQt>

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2017-04-15 17:51:52
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 14:59, Michał pisze:

> [...]
    > i dlatego dostawczak musi ustępować temu po prawej - co wynika
    > z ogólnej zasady, że pierwszeństwo ma ten z prawej.

    Ten instruktor nie dość, że dureń to jeszcze ślepy.
    Nie widział znaku, że jedziecie drogą z pierwszeństwem.

    https://www.google.pl/maps/@52.4349352,16.9069079,3a
    ,75y,264.02h,86.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6Jpe-DeubIiO
    4U4ch2Rsuw!2e0!7i13312!8i6656

  • 8. Data: 2017-04-15 17:51:59
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w

    ,75y,150.83h,85.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDm5IYbodnROj
    IhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    > W czym wątpliwość? Przecież tam jest znak "Ustąp".

    Jadący z Witosa (czyli dostawczak) też ma ustąp

    <https://goo.gl/maps/ESpXbFT8hcv>.

    Pa.

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2017-04-15 17:54:33
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t-1 w

    > Ten instruktor nie dość, że dureń to jeszcze ślepy.

    Nie wiem, czyś dureń, ale manipulant na pewno -- Michał jechał
    https://goo.gl/maps/Gb4cZR8NZ722

    Jednak manimpulant, to inne miejsce.

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2017-04-15 18:17:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2017 o 17:45, 007 pisze:

    > Nie ma: <https://goo.gl/maps/ESpXbFT8hcv>,

    IMHO ma - tabliczka z przebiegiem pierszeństwa twierdzi, że ten
    prawoskręt to już nie należy do tego skrzyżowania. Zresztą znak ustąp
    pierwszeństwa nie miałby wtedy sensu.

    Co więcej - w tym samym miejscu jeden by miał pierszeństwo drugi nie w
    zależności od tego skąd 50m wcześniej przyjechali - tak po ludzku to
    nawet ciężko wymagać, żeby ktoś takie łamigłówki rozkminiał i jeszcze
    pamiętał kto gdzie wjechał na "poprzednie" skrzyżowanie

    > a na pewno nie ma przed beemką
    > <https://goo.gl/maps/LvNoBvvfZQt>

    Ale to już zupełnie inna sytuacja (i IMHO skrzyżowanie).

    Shrek.