  • 11. Data: 2017-04-15 18:47:48
    Temat: Re: PoRD pytanie
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > W dniu 15-04-17 o 12:55, Michał pisze:
    >> Będąc w tym miejscu:
    >> https://www.google.pl/maps/@52.4348496,16.9054493,3a
    ,75y,150.83h,85.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDm5IYbodnROj
    IhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    > W czym wątpliwość? Przecież tam jest znak "Ustąp".

    "Ustąp" dotyczy drogi głównej. Dla pozostałych pojazdów wjeżdżających na
    skrzyżowanie obowiązuje zasada "prawej ręki" o ile nie ma tam jeszcze
    jakichś innych znaków, a nie wygląda na to.

    --
    Sonn

  • 12. Data: 2017-04-15 18:51:30
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    ,75y,150.83h,85.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDm5IYbodnROj
    IhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    > W czym wątpliwość? Przecież tam jest znak "Ustąp".

    he he , ale komu? :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 13. Data: 2017-04-15 18:58:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2017 o 18:47, Sonn pisze:

    > "Ustąp" dotyczy drogi głównej.

    Skąd ten pomysł? Nie ma tam żadenj tabliczki z przebiegiem drogi
    głównej. Ustąp dotyczy wszystkich, gdyż nie ma żadnych wskazówek, , że
    jest inaczej. Tu nie ma IMHO wątpliwości.

    Co nie znaczy, że ta biała ciężarówka też nie ma pierwszeństwa (IMHO ma)
    i jest to zupełnie oddzielna kwestia;)

    Shrek

  • 14. Data: 2017-04-15 19:10:35
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > IMHO ma - tabliczka z przebiegiem pierszeństwa twierdzi, że ten
    > prawoskręt to już nie należy do tego skrzyżowania.

    Ciekawe skąd przeświadczenie, ze tabliczka cokolwiek twierdzi.

    > Co więcej - w tym samym miejscu jeden by miał pierszeństwo drugi nie w
    > zależności od tego skąd 50m wcześniej przyjechali

    Dokładnie tak zostało to zapisane w PoRD i stowarzyszonych rozporządzeniach
    Ba, na tym skrzyżowaniu widać (no chyba, ze mgła) kto skąd nadjechał

    > Ale to już zupełnie inna sytuacja (i IMHO skrzyżowanie).

    Wyjaśnisz na podstawie obowiązujących przepisów dlaczego "inne
    skrzyżowanie"?

    --
    'Tom N'

  • 15. Data: 2017-04-15 19:21:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2017 o 19:10, 007 pisze:

    > Ciekawe skąd przeświadczenie, ze tabliczka cokolwiek twierdzi.

    Czepisz się słowa "twierdzi", czy meritum? No dobra na tabliczce
    umieszczono schemat skrzyżowania i nie ma na nim tego prawoskrętu - więc
    należy sądzić, że do tego skrzyżowania nie należy.

    > Dokładnie tak zostało to zapisane w PoRD i stowarzyszonych rozporządzeniach
    > Ba, na tym skrzyżowaniu widać (no chyba, ze mgła) kto skąd nadjechał

    Skąd ten człowiek spod tego znaku ma wiedzieć jakie znaki mają inni -
    nie wie - więc ma znak ustąp, to ustępuje.

    > Wyjaśnisz na podstawie obowiązujących przepisów dlaczego "inne
    > skrzyżowanie"?

    Na podstawie tych tabliczek pod znakami - zarówno to od bemki, jak i to
    od białego dostawczaka są wyposażone w znaczki określające przebieg
    drogi głównej, a prawoskręt już w żaden sposób nie. Więc wygląda na to
    że już inne. A nawet jak to samo, to w żaden sposób tabliczki na
    pozostałych wlotach nie obowiązują na prawoskręcie, więc smoro ma ustąp
    to ma ustąp i nawet nie ma pojęcia że jedni są z drogi głównej a inni nie.

    Ale odwróćmy pytanie - dlaczego to samo. I co jeszcze należy do tego
    skrzyżowania - bo może się okazać, że kończy się ono absurdalnie daleko;)

    Shrek

  • 16. Data: 2017-04-15 19:42:09
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > Czepisz się słowa "twierdzi", czy meritum? No dobra na tabliczce
    > umieszczono schemat skrzyżowania i nie ma na nim tego prawoskrętu - więc
    > należy sądzić, że do tego skrzyżowania nie należy.

    Czekaj, twierdzisz, że bmw ma pierwszeństwo, więc dlaczego uważasz, że
    tabliczka pokazuje nieprawdę? To, że "konstrukcja" rozdzieliła ruch z drogi
    po prawej na ten na wprost i na ten w prawo nie oznacza, że ten ruch
    "nadjechał" w różnych dróg.

    > Skąd ten człowiek spod tego znaku ma wiedzieć jakie znaki mają inni -
    > nie wie - więc ma znak ustąp, to ustępuje.

    Jak zwykle próbujesz dyskusję skierować na boczne tory -- nie musi wiedzieć
    nic o innych znakach, dopóki nie będzie zdarzenia, nie ma problemu, a gdy
    wystąpi to tym innym odpowiednie służby wyjaśnia jakie błędy popełnili...

    > Na podstawie tych tabliczek pod znakami - zarówno to od bemki, jak i to
    > od białego dostawczaka są wyposażone w znaczki określające przebieg
    > drogi głównej, a prawoskręt już w żaden sposób nie.

    Zacznij od początku, czyli od definicji skrzyżowania, proszę...

    > Ale odwróćmy pytanie - dlaczego to samo. I co jeszcze należy do tego
    > skrzyżowania - bo może się okazać, że kończy się ono absurdalnie daleko;)

    Może, np. takie jest w Głogowie

    --
    'Tom N'

  • 17. Data: 2017-04-15 20:29:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 17:51, t-1 pisze:

    > Ten instruktor nie dość, że dureń to jeszcze ślepy.
    > Nie widział znaku, że jedziecie drogą z pierwszeństwem.
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.4349352,16.9069079,3a
    ,75y,264.02h,86.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6Jpe-DeubIiO
    4U4ch2Rsuw!2e0!7i13312!8i6656

    Ten instruktor nie jest durniem. Idiotą jest ten, kto tak stawia znaki
    drogowe.

    Znak, który wskazałeś obowiązuje tylko i wyłącznie na najbliższym
    skrzyżowaniu. Powinien on być powtórzony przed następnym skrzyżowaniem,
    czyli na tym o które pyta Michał. Niestety tego znaku powtórzonego nie
    ma, dlatego jadący tą drogą powinien ustąpić temu z prawej, bo to wynika
    z ogólnych zasad PoRD.

    Ten z prawej natomiast ma znak ustąp pierwszeństwa i praktycznie
    sytuacja jest patowa, jeden drugiemu musi ustąpić.

    Prawdopodobnie o to właśnie chodziło instruktorowi, aby młodego kierowcę
    uczulić na prawidłową obserwację i interpretację znaków drogowych i
    bycia czujnym oraz pamiętaniu, że znaki obowiązują do najbliższego
    skrzyżowania.

    Jest jeszcze kwestia dlaczego na tej drodze nie ma powtórzonego znaku
    droga z pierwszeństwem.

    Otóż w całym PoRD istnieją dwa bardzo charakterystyczne i inne niż
    pozostałe znaki drogowe. Znaki te mają taki kształt, że zawsze mogą być
    rozpoznane, zarówno od przodu jak i od tyłu, a także w przypadku, kiedy
    byłyby całkowicie ośnieżone, zabrudzone czy zamalowane farbą.

    Jeden z nich to znak stop, a drugi ustąp pierwszeństwa. Jednak nie
    zawsze mamy widoczność na drogę ze znakiem ustąp pierwszeństwa,
    zwłaszcza w terenie zabudowanym, gdzie widoczność jest utrudniona.
    Jeżeli na drodze, którą jedziemy nie ma znaku o drodze z pierwszeństwem
    to powinniśmy traktować taką drogę z prawej jako drogę z pierwszeństwem,
    do póki nie upewnimy się, że nadjeżdżający pojazd z prawej ma znak ustąp
    pierwszeństwa lub ustępuje nam pierwszeństwa.

    Drogowcy niestety wiedząc o tym, oszczędzają na znakach i dlatego takich
    skrzyżowań w Polsce jest cała masa.

  • 18. Data: 2017-04-15 20:48:46
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-15 o 18:58, Shrek pisze:

> [...]
    > jest inaczej. Tu nie ma IMHO wątpliwości.
    >
    > Co nie znaczy, że ta biała ciężarówka też nie ma pierwszeństwa (IMHO ma)

    Mówimy o skrzyżowaniu czy prawoskręcie dającym wyjazd na drogę główną?
    Zobacz znaki na skrzyżowaniu. Oznaczenie rzędności dróg jest na
    skrzyżowaniu pomiędzy znakiem "ustąp" i "przejście dla pieszych". Ja
    pisze o skrzyżowaniu.

    Jeśli natomiast mówimy o wyjeździe na drogę główną to bezwzględne
    pierwszeństwo mają poruszający się tą drogą. Wyjeżdżający z prawoskrętu
    (zjeżdżający z Solidarności w Witosa) musi bezwzględnie ustąpić
    pierwszeństwa. Na latarni zresztą jest znak. W tej sytuacji sprawa jest
    oczywista i nie podlega żadnym dyskusjom.

    --
    Sonn.

  • 19. Data: 2017-04-15 20:51:53
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-15 o 19:21, Shrek pisze:

    > Czepisz się słowa "twierdzi", czy meritum? No dobra na tabliczce
    > umieszczono schemat skrzyżowania i nie ma na nim tego prawoskrętu - więc
    > należy sądzić, że do tego skrzyżowania nie należy.

    Dokładnie tak.

    --
    Sonn

  • 20. Data: 2017-04-15 21:02:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2017 o 19:42, 007 pisze:

    > Czekaj, twierdzisz, że bmw ma pierwszeństwo, więc dlaczego uważasz, że
    > tabliczka pokazuje nieprawdę?

    BMW ma pierwszeństwo bo tak twierdzą znaki (znak + tabliczka pod nim +
    zasada prawej ręki).

    W przypadku o który pytal wątkotwórca jest tylko znak ustąp pierszeństwa
    i koniec - nie ma żadnej drogi głównej, łamanego pierwszeństwa czy
    innych cudów - ustąp pierwszeństwa i koniec - cała reszta znaków na
    innych wlotach nie ma dla niego znaczenia.

> [...]
    > wystąpi to tym innym odpowiednie służby wyjaśnia jakie błędy popełnili...

    Zaraz - sugerujesz, że zanim ustąpi pierszeństwa to ma obejść
    skrzyzowanie dookoła i obejrzeć jakie znaki mają inni?

    Shrek