  • 91. Data: 2017-04-18 22:53:25
    Temat: Re: PoRD pytanie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.04.2017 o 21:41, rg pisze:

    > Nie chce mi się sprawdzać przepisów -- chyba jest w nich, że powinien (a
    > powinien znaczy musi).

    Sprawdź;)

    Shrek

  • 92. Data: 2017-04-18 22:58:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.04.2017 o 21:46, rg pisze:

    > Pełno jest takich tabliczek, gdzie jakaś nitka na rozjeździe nie jest
    > uwzględniona (a powinna).

    Powinna czy nie. Skoro nikt nie namalował, to znaczy że nie namalował
    czyli "nie dotyczy".

    Co jeszcze chciałbyś na tym znaczku dorysować? Resztę skrzyżowania po
    drugiej stronie wiaduktu? Wjazd i zjazd z jezdni pod wiaduktem z dwóch
    stron? Plan dzielnicy? Miasta? Narysowano co istotne, a reszty to nie
    dotyczy.

    Shrek

  • 93. Data: 2017-04-19 09:44:06
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 18 Apr 2017 22:53:25 +0200, w <od5uc5$871$1@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Sprawdź;)

    "Jako zasadę należy przyjąć powtarzanie przed każdym skrzyżowaniem wzdłuż trasy
    z pierwszeństwem znaków D-1 o zmniejszonych wymiarach (pkt 5.2.1.1); można ich
    nie powtarzać, jeżeli odległość między skrzyżowaniami jest nie większa od 50
    m."

  • 94. Data: 2017-04-19 09:45:29
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 18 Apr 2017 22:58:12 +0200, w <od5ul4$871$2@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > drugiej stronie wiaduktu? Wjazd i zjazd z jezdni pod wiaduktem z dwóch
    > stron? Plan dzielnicy? Miasta? Narysowano co istotne, a reszty to nie

    Ja nic bym nie dorysował. Po co?

  • 95. Data: 2017-04-19 09:47:04
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Reszta pół na pół. Albo nie zauważyła znaku i wali przed siebie i w bok
    > tego po prawej, a drugiej połowie wydaje się, że jak im się główna
    > skończyła to są na podporządkowanej i twardo ustępują wszystkim blokując
    > całe skrzyżowanie.
    >
    > A dokładając tam jeszcze przejżdżający tramwaj to horror jest lepszy niż
    > w większości filmów.

    Ale mi też łatwo nie poszło - najpierw pomyślałem, że ta poprzeczna
    będzie z pierwszeństwem (bo rzadko widuję, żeby tak duże skrzyżowania
    były równorzędne). Potem zauważyłem brak znaku A-7. Uważam, że
    generalnie znaków u nas jest za dużo, ale tu akurat zabrakło A-5.

  • 96. Data: 2017-04-19 10:09:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2017 o 09:45, rg pisze:

    > Ja nic bym nie dorysował. Po co?

    Bo twierdzisz, że coś powinno być uwzględnione a nie jest. Moim zdaniem
    jest tam dokładnie uwzględnione dokładnie to, co powinno. I prawoskrętu
    (jednego i drugiego) nie ma.

    Aczkolwiek jak spojrzeć na drugą stronę skrzyżowania, to faktycznie
    autor oznakowania chciał chyba testować spostrzegawczość kierowców, albo
    mu przypadkiem pierwszeństwa powychodziły.

    Shrek.

  • 97. Data: 2017-04-19 10:46:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2017 o 09:44, rg pisze:

> [...]
    > nie powtarzać, jeżeli odległość między skrzyżowaniami jest nie większa od 50

    Racja - ale tu masz mniej niż 50 metrów do poprzedniego skrzyżowania.

    Shrek

  • 98. Data: 2017-04-19 10:54:29
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.04.2017 22:02, Shrek pisze:

    > Spójrz na znak z prawoskrętu - widzisz tam jakieś tabliczki? No to
    > skoro nie ma, to nie ma i już. Co jest gdzie indziej nie ma tu
    > znaczenia. Koniec - masz ustąpić wszystkim, bo tak pokazuje znak.

    Na zwykłym skrzyżowaniu z trójkątem też ustąpisz temu, kto nadjechał z
    przeciwka i skręcił w lewo?

    MJ

  • 99. Data: 2017-04-19 13:14:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2017 o 10:54, Michał Jankowski pisze:

    > Na zwykłym skrzyżowaniu z trójkątem też ustąpisz temu, kto nadjechał z
    > przeciwka i skręcił w lewo?

    A zdefiniuj "zwykłe". Jak tez skręcający zakończył manewr z 50 metrów
    wczesniej a ja mam ustąp pierwszństwa to jak najbardziej. Choćby
    dlatego, że nie chce mi się analizować skląd on wyhechał 50 metrów
    wcześniej - raczej skupiam się wtedy na tym, żeby rowerzystów na
    przejeżdzie nie porozjeżdzać.

    Shrek

  • 100. Data: 2017-04-19 13:35:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości grup
    On 15.04.2017 13:28, Shrek wrote:
> [...]
    ,75y,150.83h,85.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDm5IYbodnROj
    IhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    >Ja bym nie kombinował, ale inni mogą. Ostatnio jechałem tam z
    >instruktorem - a jechałem z Witosa, czyli tak jak dostawczak - i
    >dostałem OPR, że nie ustąpiłem facetowi jadącemu z prawej.

    >Bo wg. instruktora to wszystko to jest jedno wielkie skrzyżowanie
    >i dlatego dostawczak musi ustępować temu po prawej - co wynika
    >z ogólnej zasady, że pierwszeństwo ma ten z prawej.

    Ale dodatkowo w sensie takim, ze jadacy z Witosa nie jedzie droga z
    pierwszenstwem, nawet w miejscu pokazanym na obrazku ?

    No coz, mozesz grzecznie zaproponowac rozwiazanie polubowne -
    zawrocmy, spotkajmy sie jeszcze raz, stuknijmy, a potem sad nas
    rozsądzi :-)

    Ja kiedys, przed przebudowa, mialem watpliwosci w tym miejscu
    https://goo.gl/maps/3SPmrW8rLMy

    Droga od pl. Grunwaldzkiego (najdluzszy plac w Europie, a moze i na
    swiecie) w Kochanowskiego ma pierwszenstwo.
    Kopernika dochodzila do Kochanowskiego.

    I jadac Parkowa po skreceniu w Kochanowskiego ... jedziemy ulica z
    pierwszenstwem, czy to to tylko jedna z ulic skrzyzowania ?
    Jesli jedno skrzyzowanie, to powinnismy ustapic tym z Kopernika.
    Jesli dwa, to nie musimy.

    Odleglosci tam byly kilkunastometrowe.

    J.