  • 1. Data: 2017-04-19 10:44:32
    Temat: Brunon Kwiecień: Tak winny/"winny" by przyklepać areszt?
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    http://wiadomosci.wp.pl/sad-apelacyjny-obnizyl-wyrok
    -dla-brunona-kwietnia-6113645719815809a
    > Sąd Apelacyjny obniżył wyrok dla Brunona Kwietnia z 13 do 9 lat
    > więzienia. Mężczyzna chciał przeprowadzić zamach na Sejm, prezydenta i
    > premiera. [...]
    > Brunon Kwiecień przebywa w areszcie od 9 listopada 2012 roku. W
    > grudniu ubieglego roku sąd przedłużył mu areszt o kolejne sześć
    > miesięcy - do maja.

    Jak często Wysokie Sądy w RP3 mogą sprawiać wrażenie że ferują wyroki
    mające "przyklepać" już odbyty areszt? Ja jakoś ciężko grzeszę
    odnoszeniem takiego *osobistego* wrażenia zbyt często. Im więcej
    prokuratura przetrzyma oskarżanego w areszcie tym wyższy wyrok może
    sobie (niemal) zagwarantować?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2017-04-19 22:24:28
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-19 o 10:44, A. Filip pisze:
    > http://wiadomosci.wp.pl/sad-apelacyjny-obnizyl-wyrok
    -dla-brunona-kwietnia-6113645719815809a

    > Jak często Wysokie Sądy w RP3 mogą sprawiać wrażenie że ferują wyroki
    > mające "przyklepać" już odbyty areszt?

    Zdarza się, aczkolwiek ZTCW to niezbyt często.

    > Im więcej
    > prokuratura przetrzyma oskarżanego w areszcie tym wyższy wyrok może
    > sobie (niemal) zagwarantować?

    Nie. Areszt może być zaliczony na poczet orzeczonej grzywny albo kary.

    --
    Sonn

  • 3. Data: 2017-04-20 01:44:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >odnoszeniem takiego *osobistego* wrażenia zbyt często. Im więcej
    >prokuratura przetrzyma oskarżanego w areszcie tym wyższy wyrok może

    jakis kiepski przyklad wybrales.

    Siedzial w areszcie 4.5 roku, a sad zawyrokowal lat 9. I to ma byc
    "przyklepanie" ?
    Ale przeciez to apelacja.

    Wczesniej siedzial troche ponad rok, zanim proces sie rozpoczal.
    Proces trwal dwa lata, wiec lacznie siedzial juz 3, a sad orzekl 13.

    No coz, taka u nas procedura - sad sie nie spieszy, a podejrzany
    siedzi bez wyroku.
    w 80-90% przypadkow sie pewnie sprawdza.
    Tyle, ze gdzies tam juz od poczatku sedzia musi byc przekonany o
    winie, skoro areszt przedluza.

    Bo to przeciez nie "prokuratura trzyma", tylko prokuratura wnioskuje,
    a sad o areszcie orzeka.

    No i w miare naturalne, ze im wiekszego wyroku sie sad spodziewa, tym
    dluzej moze trzymac w areszcie i sie nie spieszyc z procesem.

    Teraz bedzie ciekawa sprawa Ewy Tylman.
    Zobaczymy co tam w koncu sad orzeknie i jak sie skonczy.
    Szkoda, ze nikt procesu nie sledzi, to moze by ocenil "dowody"
    prokuratury.

    Ale ... co sad robil przez poprzedni rok, gdy przedluzal areszty ..

    J.

  • 4. Data: 2017-04-20 07:10:40
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > prokuratury.
    >
    > Ale ... co sad robil przez poprzedni rok, gdy przedluzal areszty ..

    A różnicę między wyrokiem zasądzonym a odsiedzianym łapiesz?
    AFAIR o warunkowe przedterminowe zwolnienie można się ubiegać po
    odsiadce połowy zasądzonego wyroku. AFAIK Przeważnie się je dostaje o
    ile się nie jest zabójcą księdza Popiełuszki skazanym i ułaskawianym w
    PRL (25 lat -> 15 lat) i nie dostającym przedterminowego zwolnienia od RP3.

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2017-04-20 11:43:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    >A różnicę między wyrokiem zasądzonym a odsiedzianym łapiesz?
    >AFAIR o warunkowe przedterminowe zwolnienie można się ubiegać po
    >odsiadce połowy zasądzonego wyroku.

    No, niby tak, ale po sadzie rejonowym to by mu jeszcze 3.5 roku
    zostalo co najmniej.

    Mowisz, ze apelacyjny "przyklepal" ?
    Bo sad rejonowy sie tak pomylil, ze wypadaloby zwolnic, ale przeciez
    nie wypada ?

    No niestety - u nas dlugie areszty sa regula, to raczej trudno bedzie
    znalezc dobry przyklad, bo skad wiesz - winny, czy niewinny ?

    A ci, co podpadaja pod "bestie" ?

    J.