1. Data: 2004-06-21 05:30:25
Temat:Pastuch elektryczny [wbrew pozorom nie OT]
Od:"Dawid Świtała" <n...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy są jakieś przepisy regulujące zasadność użycia pastucha elektrycznego ?
Podpowiem to
urządzenie składające się z generetora wysokiego napięcia i drutu dokoła
jakiegoś terenu.
Będac na spacerze z psem w niedziele szedłem wiejską drogą pomiędzy polami,
pies
podbiegł do tego drucika i zdrowo go pokopało. :( Tak sobie myśle czy ktoś
powienien się
tym zająć bo w/w dróżką chadzają dzieciaki do lokalnej podstawówki. niech no
będzie troszke
wilgotniej i sie któreś o to potknie.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Dawidek

2. Data: 2004-06-21 14:41:50
Temat:Re: Pastuch elektryczny [wbrew pozorom nie OT]
Od:"Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

User "Dawid Świtała" <n...@W...com> napisał(a)
w news'ie: news:cb6sjt$hvl$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
> elektrycznego ? Podpowiem to
> [.................]
> tym zająć bo w/w dróżką chadzają dzieciaki do lokalnej podstawówki.

Nie "pieniacz" bo:

Ogrodzenie elektryczne funkcjonuje według prostej zasady:
odstrasza za pomocą krótkich, bezpiecznych impulsów elektrycznych.
W chwili zetknięcia zwierzęcia z linią ogrodzenia następuje przeskok
impulsu na jego skórę. Elektryczne "uderzenia" prądu odstraszają
zwierzęta i są przez nie zapamiętywane na długi czas. Impulsy prądu
są bezpieczne dla ludzi i dla zwierząt. Wywołują jedynie lęk przed
zbliżeniem do miejsca, skąd nadchodzi przykre doznanie. Dzięki tym
impulsom zwierze zachowuje bezpieczną odległość od elektrycznej
bariery.

"Sercem" ogrodzenia elektrycznego jest elektryzator. Urządzenie to
wysyła na linię ogrodzenia prąd elektryczny i natężenie nie powodujące
u ludzi i zwierząt żadnych szkodliwych porażeń. Czas trwania impulsów
wynosi od 0,1 do 0,3 milisekundy, a odstęp pomiędzy impulsami
nieznacznie przekracza 1 sekundę.
Energia przekazywana przez elektryzator na ogrodzenie w postaci impulsu
mierzona jest w dżulach. Po kilku dotknięciach do przewodów zwierzę
zapamiętuje skąd płyną przykre doznania i zachowuje dystans do ogrodzenia.

--
Pozdrawiam - Andy_K.
"Bezpieczniej jest mieć ptaka w ręku niż nad głową."

3. Data: 2004-06-21 15:04:24
Od:Papik <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Jun 2004 07:30:25 +0200, Dawid Świtała napisał/napisała:
> będzie troszke
> wilgotniej i sie któreś o to potknie.

AFAIR to ma wysokie napiecie ale prad ma niewielki wiec nie powinno sie nic
zlego stac :)
Jak bylem mniejszy to sie pare razy do takowego "pastucha" dotknalem i zyje
:P (ale to juz inna sprawa jak zyje :>)..

--
* zycie zaczyna sie po 30. ale tez przed 30. moze sie skonczyc *
GG: 70701

4. Data: 2004-06-21 16:19:32
Od:Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Dawid ?witała napisał/a:
>Podpowiem to
>urządzenie składające się z generetora wysokiego napięcia i drutu dokoła
>jakiegoś terenu.
Zostało już wyjaśnione, czym to urządzenie jest.

>Będac na spacerze z psem w niedziele szedłem wiejską drogą pomiędzy polami,
>pies
>podbiegł do tego drucika i zdrowo go pokopało. :(
Właściciel powinien upilnować psa, a jak ktoś puszcza zwierzaka na cudzy
teren, żeby sobie "pohasał", to...

I nic się nie stanie.

5. Data: 2004-06-21 18:36:28
Od:"Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powienien się
> tym zająć bo w/w dróżką chadzają dzieciaki do lokalnej podstawówki. niech no

Kolega kiedyś nasikał na takiego pastucha. Żyje i ma dwoje dzieci. Tomek

6. Data: 2004-06-21 20:02:11
Od:"Andrzej" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ogrodzenie elektryczne funkcjonuje według prostej zasady:
> odstrasza za pomocą krótkich, bezpiecznych impulsów elektrycznych.

skoro tak twierdzisz...
ale co reguluje czas trwania tego impulsu ? czy przez przypadek nie dziala tu zwyle
prawo ohma ?
kiedyś mnie uczono, ze prąd bezpieczny dla czlowieka to 24mA, a czlowiek chory może
mieć tylko 1kom
oporu i stąd wynika, że maksymalnym bezpiecznym napieciem (zawsze) jest 24 V, a to ze
się ktoś
dotknąl 220 i przeżyl (ale czy w tym samym zdrowiu tego sie pewnie nie dowie) to
tylko jego
szczescie.

> są bezpieczne dla ludzi i dla zwierząt. Wywołują jedynie lęk przed
> zbliżeniem do miejsca, skąd nadchodzi przykre doznanie. Dzięki tym

rzeczywiscie przykre :(
pamiętam jak kiedyś zlapala nas solidna burza na kajakach, pioruny, lamane drzewa,
calkowicie
przemoknieci dobilismy do brzegu, ale jakis wiesniak, nie zastosowal sie do przepisu
i nie zachowal
1 m odleglosci ogrodzenia od linii brzegowej, a bylo to ogrodzenie elektryczne. Tak
jak pamietam,
zazwyczaj 220 czuje do lokcia, to wtedy (niby 110V) czulem aż do pięt.

> [...]
> u ludzi i zwierząt żadnych szkodliwych porażeń. Czas trwania impulsów
> wynosi od 0,1 do 0,3 milisekundy, a odstęp pomiędzy impulsami

chcesz powiedziec, ze 4kV przez 100us _nigdy_ nie zabije/zaszkodzą czlowieka ? No
niby na
hamerykanskich filmach pokazywali jak krzeslo elektryczne paru twardzieli już
przeżylo.
Oczywiscie nie twierdzę, że tam jest 4kV, ale dalej bede się upieral przy tych
bezpiecznych 24V.

> Energia przekazywana przez elektryzator na ogrodzenie w postaci impulsu
> mierzona jest w dżulach.

A co jak się urządzenie pomyli/zepsuje ?

>Nie "pieniacz" bo:

dlaczego coraz częsciej zamiast odpowiedzieć na pytanie udziela się moralnych porad ?
BTW ten pies samopas to też przegięcie :)

pozdr.,
Andrzej

7. Data: 2004-06-21 21:38:32
Od:Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej wrote:

> [...]
ze się ktoś
> dotknąl 220 i przeżyl (ale czy w tym samym zdrowiu tego sie pewnie nie dowie) to

Głaskałeś kiedyś kota? Słyszałeś trzaski wyładowań elektrycznych przy
tej okazji? Zapewniam Cię, że w tym przypadku różnica potencjałów
przekracza 24V. Tyle że natężenie jest minimalne.

Podobnie jak w prawidłowo działającym 'pastuchu'.

8. Data: 2004-06-22 14:48:19
Od:Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6/21/2004 8:36 PM, Tomek wrote:
> [...]
[...]
> Kolega kiedyś nasikał na takiego pastucha. Żyje i ma dwoje dzieci. Tomek

O ile zasadnośc uzycia pastucha lezy w gestii uzywającego, to sam
pastuch musi spełniać okreslone parametry, wynikłe z bezpieczeństwa (nie
posiadam niestety konkretów) - dotyczy to parametrów sygnału wyjściowego
oraz zabezpieczenia np. przed przejsciem na ogrodzenie 230VAC (poprzez
np. zasilanie z zasilacza niskonapieciowego zewnetrznego).

Ponadto uzycie tego pastucha wymaga zapewne odpowiedniego oznakowania
terenu, tzn. nie jest dowolne.

Kopniecie przez pastucha nie jest miłe, dotkliwie odczuwa to np. pies (z
obserwacji wiem, że bardziej niż człowiek), a przypuszczam, że dla
osoby z rozrusznikiem serca może być groźne.

Obawiam sie jednak, że psia samowola polegająca na wtargnieciu na cudzy
teren nie wystarczy, by żądać jego demontażu.

PZdr: Catbert

9. Data: 2004-06-22 16:52:33
Od:"Andrzej" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Głaskałeś kiedyś kota? Słyszałeś trzaski wyładowań elektrycznych przy
> tej okazji? Zapewniam Cię, że w tym przypadku różnica potencjałów
> przekracza 24V.

Na samym początku, ale bardzo szybko maleje. Krzywa rozladowania kondensatora. (mniej
więcej)

> Podobnie jak w prawidłowo działającym 'pastuchu'.

To ja wtedy mialem pecha, że natknąlem się na niesprawnego, bo do dzisiaj pamiętam. A
co będzie jak
się taki popsuje ? Kto będzie odpowiadal za szkody ? Osobiście sam mialem ochotę
zainstalować cos
takiego w samochodzie :) ale przemyslalem sprawę.

pozdr.,
Andrzej

10. Data: 2004-06-26 19:51:21
Od:"WSm" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
[...]
> [...]
> oraz zabezpieczenia np. przed przejsciem na ogrodzenie 230VAC (poprzez
> np. zasilanie z zasilacza niskonapieciowego zewnetrznego).
Jak znam z widzenia na wsi - taki pastuch w polach jest zwykle zasilany z
akumulatora samochodowego (12V), który stoi na końcu ogrodzenia przykryty
folią przed deszczem. Ale jeżeli działkę przy domu ktoś grodzi pod napięciem
220V - to już można skarżyć za spowodowanie zagrożenia zdrowia i życia.
WSm