    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pastuch elektryczny [wbrew pozorom nie OT]
    Date: Tue, 22 Jun 2004 16:48:19 +0200

    On 6/21/2004 8:36 PM, Tomek wrote:
> [...]
    [...]
    > Kolega kiedyś nasikał na takiego pastucha. Żyje i ma dwoje dzieci. Tomek

    O ile zasadnośc uzycia pastucha lezy w gestii uzywającego, to sam
    pastuch musi spełniać okreslone parametry, wynikłe z bezpieczeństwa (nie
    posiadam niestety konkretów) - dotyczy to parametrów sygnału wyjściowego
    oraz zabezpieczenia np. przed przejsciem na ogrodzenie 230VAC (poprzez
    np. zasilanie z zasilacza niskonapieciowego zewnetrznego).

    Ponadto uzycie tego pastucha wymaga zapewne odpowiedniego oznakowania
    terenu, tzn. nie jest dowolne.

    Kopniecie przez pastucha nie jest miłe, dotkliwie odczuwa to np. pies (z
    obserwacji wiem, że bardziej niż człowiek), a przypuszczam, że dla
    osoby z rozrusznikiem serca może być groźne.

    Obawiam sie jednak, że psia samowola polegająca na wtargnieciu na cudzy
    teren nie wystarczy, by żądać jego demontażu.

    PZdr: Catbert