  • 1. Data: 2004-06-20 22:51:50
    Temat: Ile czasu ma sad na uzasadnienie - przepisy?
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    Ile czasu ma okregowy sad ubezpieczen spolecznych
    na wydanie:
    - wydanie uzasadnienia w konkretnej sprawie
    - wydanie uzasadnienia odrzucajacego skarge o wznowienie
    Jakie przepisy to reguluj? Mam nadzieje ze takie sa. Co gdy sad nie dotrzyma
    terminu?

    TB

  • 2. Data: 2004-06-20 23:26:01
    Temat: Re: Ile czasu ma sad na uzasadnienie - przepisy?
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > Ile czasu ma okregowy sad ubezpieczen spolecznych
    > na wydanie:
    > - wydanie uzasadnienia w konkretnej sprawie

    art. 329 kpc - sad ma tydzien na sporzadzenie uzasadnienia, liczac od zlozenia
    wniosku o uzasadnienie (a w przypadkach okreslonych w art. 327 - od dnia
    doreczenia sentencji wyroku).

    Jednakze jest to termin instrukcyjny, co oznacza, ze jego uchybienie nie
    pociaga za soba zadnych wlasciwie konsekwencji.

    > - wydanie uzasadnienia odrzucajacego skarge o wznowienie

    hm.... chyba wydania uzasadnienia postanowienia o odrzuceniu skargi o
    wznowienie?

    Pozdr.

  • 3. Data: 2004-06-21 19:42:53
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

> [...]
    >
    > Jednakze jest to termin instrukcyjny, co oznacza, ze jego uchybienie nie
    > pociaga za soba zadnych wlasciwie konsekwencji.

    fajnie .... jak ja sie spoznie to dostaje w d.....
    a sad moze miec wszystkich w d.... i nie ponosic konsekwencji

    > hm.... chyba wydania uzasadnienia postanowienia o odrzuceniu skargi o
    > wznowienie?

    no tak :-)

  • 4. Data: 2004-06-21 20:14:26
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    > fajnie .... jak ja sie spoznie to dostaje w d.....
    > a sad moze miec wszystkich w d.... i nie ponosic konsekwencji

    Nie powiedziałbym, że nie ponosi konsekwencji. Termin sporządzania
    uzasadnień jest jednym z ważniejszych czynników oceny pracy sędziego.
    Nieuzasadniona zwłoka może być przyczyną postępowania dyscyplinarnego.

    Manus

  • 5. Data: 2004-06-21 20:22:20
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Mon, 21 Jun 2004 21:42:53 +0200, Tomasz Bednarz
    <tb(usunTO)@internet.pl> napisał:

    > zlozenia

    > fajnie .... jak ja sie spoznie to dostaje w d.....
    > a sad moze miec wszystkich w d.... i nie ponosic konsekwencji

    Oj, zyczę ci żebyś pewnego dnia obudził się i zastał na biurku 10
    uzasadnień do napisania na za tydzień. Każde pisze się przez kilka godzin.
    Powodzenia.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 6. Data: 2004-06-21 21:05:25
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w wiadomości
    Oj, zyczę ci żebyś pewnego dnia obudził się i zastał na biurku 10
    uzasadnień do napisania na za tydzień. Każde pisze się przez kilka godzin.
    Powodzenia.

    -----

    Bo to orzekać trzeba tak, żeby nie trzeba było pisać uzasadnień ;]]

    A poważnie - jest cała masa orzeczeń, które są kompletnie bez sensu, więc
    nic dziwnego, że strony je skarżą. Są też sądy w Polsce, które nie udzielają
    informacji telefonicznie o wyniku rozpraw, w wyniku czego sędziowie muszą
    pisać uzasadnienia do wyroków uwzględniających żądanie strony , bo strona
    nie ma możliwości dowiedzieć się bez osobistego stawiennictwa w
    sekretariacie (a jak ktoś mieszka we Wrocławiu, a sprawę ma w Warszawie, to
    powodzenia). I po co takie idiotyczne pomysły? :(

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-06-21 21:21:50
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomasz Waszczynski wrote:
    > Bo to orzekać trzeba tak, żeby nie trzeba było pisać uzasadnień ;]]
    >
    > A poważnie - jest cała masa orzeczeń, które są kompletnie bez sensu, więc
    > nic dziwnego, że strony je skarżą.

    Strony często skarżą wszystko co się da, bo niewiele to kosztuje (choć
    pewnie w karnych tego więcej)

> [...]
    > sekretariacie (a jak ktoś mieszka we Wrocławiu, a sprawę ma w Warszawie, to
    > powodzenia). I po co takie idiotyczne pomysły? :(

    A jaki to ma związek? Od razu uzasadnienie jej potrzebne?

    KG

  • 8. Data: 2004-06-22 08:20:36
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > A jaki to ma związek? Od razu uzasadnienie jej potrzebne?

    To było ode mnie i bez związku z tematem. Chciałem zasygnalizować problem.

  • 9. Data: 2004-06-22 15:10:56
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > muszą
    > strona

    > To było ode mnie i bez związku z tematem. Chciałem zasygnalizować problem.

    To, ze bez zwiazku to jedno, a ze nie masz racji - to drugie. Bo nie trzeba
    skladac wniosku o uzasadnienie aby dowiedziec sie o wyniku sprawy -
    ostatecznie wystarczy wniosek o doreczenie odpisu wyroku (orzeczenia).

  • 10. Data: 2004-06-22 15:52:40
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "M" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > To, ze bez zwiazku to jedno, a ze nie masz racji - to drugie. Bo nie
    trzeba
    > skladac wniosku o uzasadnienie aby dowiedziec sie o wyniku sprawy -

    Co do zasady - masz rację. Co do wyjątków - oczywiście się mylisz.

    > ostatecznie wystarczy wniosek o doreczenie odpisu wyroku (orzeczenia).

    Jasne, ale jeśli się okaże, że wyrok jest niekorzystny, to zanim przyjdzie
    jego odpis, to już dawno będzie po terminie na apelację. Dzięki za mądre
    rady :>