eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPIT 11 - prawa autorskie majątkowe - rozliczenie w zeznaniu rocznym PIT 37 - pytanie › PIT 11 - prawa autorskie majątkowe - rozliczenie w zeznaniu rocznym PIT 37 - pytanie
    From: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: PIT 11 - prawa autorskie majątkowe - rozliczenie w zeznaniu rocznym PIT 37
    - pytanie
    Date: Wed, 25 Feb 2015 09:58:12 +0100

    Witam
    Zdarzyło mi się popełnić artykuł w 2014 roku dla pewnego wydawnictwa.
    Pieniądze otrzymałem ( 176.04zł ) Podpisałem z wydawnictwem umowę o
    dzieło oraz zgodziłem się na przeniesienie praw autorskich majątkowych
    na wydawnictwo ( spółka zoo )
    Na początku lutego zadałem księgowej pytanie: czy dostanę PIT za to?
    Odpowiedź księgowej:

    "Proszę nie oczekiwać PIT-u, ponieważ kwota, którą Pan otrzymał nie
    przekroczyła 200 zł brutto, a tym samym został naliczony podatek
    zryczałtowany, co zwalnia nas od wystawienia deklaracji rocznej.
    Nie musi pan uwzględniać tego dochodu w zeznaniu rocznym ponieważ
    odprowadziliśmy już należny podatek jako podatek zryczałtowany."

    Ok. Nie czekając ( bo i nie ma już na co ) i wierząc na słowo ( o ja
    głupi ) złożyłem sobie ładnie i grzecznie PIT 37 bo wszystkie pozostałe
    PITy potrzebne do tego już miałem.

    I wczoraj przyszedł sobie PIT 11 z wydawnictwa. Wygląda tak:
    Pit str 1:
    http://zapodaj.net/e60e7971923f7.jpg.html

    Pit str 2:
    http://zapodaj.net/abce18c5fcd2a.jpg.html

    Moje pytanie:
    Czy muszę złożyć korektę zeznania PIT37 i uwzględnić ten dochód czy tak
    jak twierdzi księgowa - nie muszę ( PITu jednak miało nie być, a jest )

    To jedyny dochód jaki byłby nie rozliczony, gdybym nie złożył korekty.
    Wolno mi tak?
    Odprowadzili już ten podatek?

    Tomaszek