  • 1. Data: 2017-09-11 22:23:39
    Temat: Oświadczenie o zakazaniu wykonywania prac monterskich i serwisowych po godzinach pracy?
    Od: z...@g...com

    Dobry wieczór,

    chciałbym zapytać, czy jeśli jestem zatrudniony na umowę o pracę cały etat w sklepie
    antenowym (cyfrowy Polsat) czy pracodawca może nakazać mi podpisać oświadczenie w
    którym zawarł:

    Oświadczenie

    Ja,..... niżej podpisany zostałem poinformowany, że wykonując obowiązki służbowe w
    firmie .... zostanę zwolniony dyscyplinarnie w przypadku jeśli wykonując obowiązki
    służbowe wobec klienta firmy wykonam usługę montażu lub serwisu anteny klientowi
    którego obsługiwałem działając na szkodę firmy.

    Dużo osób rozpoznaje mnie na ulicy, są też moi znajomi, którzy wiedzą, że pracuję w
    Cyfrowym Polsacie i chętnie korzystają z moich prywatnych usług - lub też z
    polecenia.

    Podpisując takie oświadczenie w przypadku kiedy moja własna siostra przedłuży umowę,
    nie mogę dla niej zamontować nowego konwertera? To chore, że w czasie prywatnym nie
    mogę wykonywać prac monterskich.

    Mam podpisać oświadczenie z siostrą, że wykonuję usługę na jej własne życzenie?

    Pozdrawiam
    Paweł Przemysław

  • 2. Data: 2017-09-11 23:02:17
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 11.09.2017 o 22:23, z...@g...com pisze:
> [...]
    > przypadku jeśli wykonując obowiązki służbowe wobec klienta firmy
    > wykonam usługę montażu lub serwisu anteny klientowi którego

    Jak jest z oryginalną interpunkcją powyższego? Bo jeżeli jest tak jak
    podejrzewam, to musi być jednocześnie:

    a) w trakcie wykonywania obowiązków służbowych wobec klienta,
    b) wykonanie usługi montażu,
    c) działając na szkodę firmy.

    Czyli przypadek, kiedy np. klient umówi się z tobą że zrobisz mu
    regulację anteny za 50zł, kiedy sklepowi musiałby zapłacić 100zł, ale
    tylko jeżeli to jest w trakcie kiedy mu robisz coś innego co zamówił w
    tym sklepie.

    Źle myślę?

    > Dużo osób rozpoznaje mnie na ulicy, są też moi znajomi, którzy
    > wiedzą, że pracuję w Cyfrowym Polsacie i chętnie korzystają z moich
    > prywatnych usług - lub też z polecenia.

    Tak naprawdę to oświadczenie nie ma żadnego znaczenia. Jeżeli dopuścisz
    się nieuczciwej konkurencji, to mogą Cię zwolnić z oświadczeniem lub bez.

    p. m.

  • 3. Data: 2017-09-11 23:25:24
    Od: z...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 września 2017 23:02:28 UTC+2 użytkownik m napisał:

    > Jak jest z oryginalną interpunkcją powyższego? Bo jeżeli jest tak jak
    > podejrzewam, to musi być jednocześnie:

    Z pamięci napisałem. Nie wiem dokładnie.

> [...]
    > regulację anteny za 50zł, kiedy sklepowi musiałby zapłacić 100zł, ale
    > tylko jeżeli to jest w trakcie kiedy mu robisz coś innego co zamówił w

    Nie. Właściciel już nie pracuje z nami, więc nie zapisuje zleceń. Nie siedzi w
    sklepie, bo się nie opłaca. Więcej w terenie zarobi niż w sklepie.

    Mam na myśli taką sytuację. Biorę auto, rozwieszam zawiadomienie "tego i tego dnia
    odbędzie się regulacja anten i trwają zapisy" - miejscowość jest niewielka, wiele
    osób już mnie kojarzy ze sklepu, więc na pewno dojdzie w późniejszym czasie do
    przedłużenia umowy na usługi dostępu do kontentu TV i duża szansa że będę
    pośredniczył(jesteśmy we 2 na całą gminę z kolegą). Właściciel ma dostęp do historii
    operacji w sklepie - w tym adresy oraz telefony do Abonentów. Jeśli ustali z klientem
    że ja tam byłem, ale on nie zgłaszał tego u mnie w sklepie? Czy mam dla własnego
    bezpieczeństwa podpisywać oświadczenia z zainteresowanymi usługą serwisową? Wiadomość
    przez OLX, SMS na telefon, e-mail jest dowodem że nie prowadzę nieuczciwej
    konkurencji?

    Z drugiej strony to czasem będąc u Abonenta CP i NC+ nakłaniam go do odwiedzenia
    firmy celem przedłużenia umowy, czyli nie działam na szkodzę firmy, lecz przynoszę
    jej pośrednio zysk?

  • 4. Data: 2017-09-12 01:19:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-09-17 o 23:25, z...@g...com pisze:

> [...]
    > odwiedzenia firmy celem przedłużenia umowy, czyli nie działam na
    > szkodzę firmy, lecz przynoszę jej pośrednio zysk?

    To, co opisujesz, w mojej ocenie, właśnie jest uprawianiem nieuczciwej
    konkurencji. Albo pracujesz u szefa i zlecenia przyjmujesz w jego
    imieniu, a on na tym również zarabia, albo załóż sobie własną firmę i
    rób,co Ci pasuje. Jeśli faktycznie tych "prywatnych" klientów jest tak
    dużo, to bezpieczniej będzie się z szefem dogadać, by jakąś premie
    odpalił od tych zleceń,które przyniesiesz poza sklepem, niż kombinować z
    jakimiś bezsensownymi oświadczeniami.

  • 5. Data: 2017-09-12 17:48:06
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Polactwo jak zwykle kombinuje jak nakraść, i pewnie jeszcze narzędziami szefa.

    -----

  • 6. Data: 2017-09-12 21:33:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 września 2017 17:46:00 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Polactwo jak zwykle kombinuje jak nakraść, i pewnie jeszcze narzędziami szefa.

    Bez jaj
    DO montażu anteny potrzebujesz wiertarki za 50 zł i miernika poziomu sygnału za
    kilkanaście zł
    Robota banalnie prosta.

  • 7. Data: 2017-09-13 15:18:28
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Po takich chu..ch z wiertarkami za 50 zł i miernikami poziomu sygnału za kilkanaście
    złotych szybko trzeba poprawiać robotę.
    No ale na wsi nie takie rzeczy ze szwagrem.
    Telewizja Trwam + nie kradnij = Polska.

    -----

  • 8. Data: 2017-09-27 22:24:40
    Od: z...@g...com

    W dniu wtorek, 12 września 2017 17:46:00 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    Myślisz, że jak kupujesz w Lidlu to jesteś niePolakiem? Nie trolluj, bo sobie krzywdę
    zrobisz, jak nie umiesz.

    Skończyły się czasy wyzysku. Mam wykształcenie, wiedzę, doświadczenie, które bez
    problemów pozwala mi już zakładać wielorodzinne instalacje hybrydowe i jak się uda,
    skorzystam z dofinansowania zakładając legalną firmę i płacąc podatki, chociaż aby
    wygryźć starych pierdzieli i wapniaków, którzy z technologią są na tyle w tyle, że
    nie potrafią nawet projektu zrobić z wyliczeniem przesterowań i tłumień sygnału bo
    wysłanie maila bez błędów to dla nich problem!

    Ludzie się uczą, sami próbują lokalizować i naprawić usterkę, co nie znaczy że każdy
    używa wskaźnika do regulacji anteny! Widać, że zbyt pochopnie wyciągasz wnioski, bo
    nigdzie nie napisałem, że spie.doliłem cokolwiek, że mi zakazano. Co daje mi powody
    do domysłów że jesteś zwykłym prostackim prowokatorem jak dla mnie i od razu
    zapier.ole ci plonka, ty leszczu! ;)

    Żebyś się w trumnie zesrał za nazywania kogoś złodziejem! Kawał ch. resztę dziada. NC