  • 1. Data: 2017-09-09 11:38:07
    Temat: Podział majątku a splacany samochód
    Od: Marek <f...@f...com>

    Jak wygląda podział przy rozwodzie takiego samochodu, mąż go spłaca
    (kredyt bankowy zaciągnięty w małżeństwie, brak rozdzielczości),
    spłacił ok 30%. Jak to podzielić? Czy samochód może zostać u męża
    jeśli żonie odda w gotówce połowę jego wartosci? Gdyby się tak nie
    dogadali jak takie podziały rozwiazuje sąd?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-09-09 13:48:23
    Temat: Re: Podział majątku a splacany samochód
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-09-17 o 11:38, Marek pisze:
> [...]
    > ok 30%. Jak to podzielić? Czy samochód może zostać u męża jeśli żonie
    > odda w gotówce połowę jego wartosci? Gdyby się tak nie dogadali jak

    Od wartości pojazdu należy odjąć pozostały do spłacenia kredyt i żonie
    oddać połowę tego, co zostanie. Słabym ogniwem jest wyznaczenie wartości
    pojazdu. Jeśli na nim kredyt wisi, to pewnie jest w miarę nowy, a tu
    wahania wartości bywają spore.Przy starszych sądzę, że problem jest
    spokojnie do ogarnięcia poprzez analizę OTOMOTO choćby.

  • 3. Data: 2017-09-09 15:36:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 9 Sep 2017 13:48:23 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Od wartości pojazdu należy odjąć pozostały do spłacenia kredyt i
    > żonie
    > oddać połowę tego, co zostanie.

    Zaraz, z tego wynika, że ma oddać tylko połowę z tego co spłacone?
    Przecież to kredyt a nie leasing, są właścicielami auta mimo, żev
    jeszcze niesplacony.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-09-09 16:05:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-09-17 o 15:36, Marek pisze:

    > Zaraz, z tego wynika, że ma oddać tylko połowę z tego co spłacone?
    > Przecież to kredyt a nie leasing, są właścicielami auta mimo, żev
    > jeszcze niesplacony.

    Ale dług też jest ich obydwojga.

  • 5. Data: 2017-09-09 18:06:38
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 9/9/2017 9:05 AM, Robert Tomasik wrote:

    > Ale dług też jest ich obydwojga.

    przy czym dołoże do tego, że podział majątku nie zwolni drugiego
    małżonka z obowiązku spłaty tego kredytu.

    Kredyt to umowa między małżonkami i bankiem i żaden rozwód ani sąd tego
    zmienić nie może.

  • 6. Data: 2017-09-09 20:46:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 9 Sep 2017 11:06:38 -0500, witek <w...@g...pl> wrote:
    > przy czym dołoże do tego, że podział majątku nie zwolni drugiego
    > małżonka z obowiązku spłaty tego kredytu.

    W kredytach konsumenckich też jest "penalizacja kredytu" podobnie jak
    w hipotecznych? Myślałem,, że jak samochód nuesplacany to
    bank/komornik sobie go.zabiera i tyle.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-09-09 23:24:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-09-17 o 20:46, Marek pisze:

    > W kredytach konsumenckich też jest "penalizacja kredytu" podobnie jak w
    > hipotecznych? Myślałem,, że jak samochód nuesplacany to bank/komornik
    > sobie go.zabiera i tyle.

    W latach 90-tych banki stosowały przewłaszczenie jako formę
    zabezpieczenia kredytu na samochód, ale powodowało to szereg
    komplikacji.Przykładowo w wypadku kolizji pomiędzy samochodami wziętymi
    na kredyt w tym samym banku był problem z odszkodowaniem z OC. Problemy
    też były z odpowiedzialnością cywilną, gdy kierujący był pijany i ni
    działało OC.

  • 8. Data: 2017-09-10 11:26:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-09 o 20:46, Marek pisze:

    > W kredytach konsumenckich też jest "penalizacja kredytu" podobnie jak w
    > hipotecznych? Myślałem,, że jak samochód nuesplacany to bank/komornik
    > sobie go.zabiera i tyle.

    Tak nie jest nawet w kredycie hipotecznym.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-09-10 11:27:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > też były z odpowiedzialnością cywilną, gdy kierujący był pijany i ni
    > działało OC.

    Jakie to kłopoty, skoro OC wówczas działa?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2017-09-10 23:53:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-09-17 o 11:27, Liwiusz pisze:

    > Jakie to kłopoty, skoro OC wówczas działa?

    Tylko ubezpieczyciel następnie wyciąga dłoń do właściciela czyli banku
    :-) Analogicznie przy ucieczce z miejsca wypadku / kolizji czy braku
    uprawnień albo ważnych badań technicznych. Szybko się okazało,ze zysk z
    zabezpieczenia roszczeń nie jest rekompensowany stratami z tytułu
    niewłaściwego nadzoru nad mieniem.