  • 1. Data: 2017-09-10 16:12:23
    Temat: Złodziejskie firmy kurierskie
    Od: "Gienek" <K...@o...pl>

    Witam wszystkich.
    Głowię się od pewnego czasu jak wziąć się za cwaniactwo firm kurierskich w
    stosunku do płacenia. lub nie płacenia przez nich odszkodowań za uszkodzone
    przesyłki w transporcie.
    Zdarzają się uszkodzone przesyłki w transporcie przez firmy kurierskie,
    wtedy trzeba złożyć do nich reklamacje i oni sami sobie to rozpatrują i
    przyznają odszkodowania według własnego widzimisię, ale to takie cwaniaki że
    wymyśliły sobie tak skomplikowaną i kosztowna procedurę reklamacyjną żeby
    jeszcze zniechęcić nadawcę do składania reklamacji.

    Sprawa wygląda tak że składając reklamację, firma kurierska wymaga
    dołączenia stosu zbędnych dokumentów, dlatego zbędnych, ponieważ sama je
    posiada (np, protokół szkody, protokół odbi0ru przesyłki), oraz takich
    dokumentów że trzeba je pobrać z internetu, wydrukować, podpisać, zeskanować
    i odesłać. Chodzi o to że reklamujący musi ponieść spore koszty na prace
    biurową, koszty te są zupełnie niepotrzebne przy składaniu reklamacji, ale
    są wymagane przez firmę kurierską, często ta praca biurowa przekracza
    wartość szkody.
    Na przykład dzisiaj składałem 10 reklamacji i kosztowało mnie to 10 godzin
    pracy pracownika biurowego, oraz sprzętu biurowego (komputer, drukarka,
    ksero), poniosłem większe koszty niż kwota reklamacji, którą nawet nie wiem
    czy otrzymam i w jakiej wysokości.

    Głowię się jak załatwić tych cwaniaków z firm kurierskich, czyli jak ich
    obciążyć niepotrzebnymi kosztami składania reklamacji. Koszty, których
    poniesienia wymaga sama firma kurierska przy składaniu reklamacji przez
    poszkodowanego jej klienta. Ma ktoś ciekawe pomysły?
    Czy takie niepotrzebne wymagania firm kurierskich są zgodne z prawem?
    Przecież równie dobrze mogli by żądać dołączenia do reklamacji biletu na
    koncert madonny.

  • 2. Data: 2017-09-10 17:53:27
    Temat: Re: Złodziejskie firmy kurierskie
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-10 o 16:12, Gienek pisze:
> [...]
    > Czy takie niepotrzebne wymagania firm kurierskich są zgodne z prawem?
    > Przecież równie dobrze mogli by żądać dołączenia do reklamacji biletu na

    Przesyłkę ogląda się przy kurierze i to kurier wypełnia protokół.

    --
    animka

  • 3. Data: 2017-09-10 20:16:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/10/2017 5:53 PM, Animka wrote:
    > Przesyłkę ogląda się przy kurierze i to kurier wypełnia protokół.

    Jak śliczna Utopia.

  • 4. Data: 2017-09-10 23:38:41
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Jak śliczna Utopia.
    U mnie było tak, że kurier nie miał przy sobie protokołu, ale przyjechal
    na drugi dzień i spisaliśmy nie tylko uszkodzone opakowanie, ale i
    polamany sprzęt wewnątrz. Zabrał tę paczke ze soba do odesłania razem z
    protokołem.

    --
    animka

  • 5. Data: 2017-09-10 23:46:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-09-17 o 16:12, Gienek pisze:

> [...]
    > poniesienia wymaga sama firma kurierska przy składaniu reklamacji przez
    > poszkodowanego jej klienta. Ma ktoś ciekawe pomysły?

    Kuriera oraz Ciebie łączy umowa cywilnoprawna. Regulamin jest jej
    częścią. Zasadniczo możesz regulaminu nie zaakceptować i wysłać za
    pośrednictwem innej firmy kurierskiej, która ma przychylniejsze
    przepisy. A zatem do czasu uznania reklamacji poniekąd jesteś skazany na
    ich widzimisię.

    Za to później ... zastanowił bym się nad art. 415 kc. Zaznaczam, nie
    próbowałem. Uzasadniajac to tak, jak napisałeś domagał bym się zapłaty
    za te kserowania i skanowania. Za pracę pracownika.

    > Czy takie niepotrzebne wymagania firm kurierskich są zgodne z prawem?
    > Przecież równie dobrze mogli by żądać dołączenia do reklamacji biletu na
    > koncert madonny.

    Moim zdaniem, o ile za to zapłacą, to kogę im wysłać to złotymi literami
    wybite na srebrnej blasze.

  • 6. Data: 2017-09-11 08:05:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 września 2017 17:12:59 UTC+2 użytkownik Gienek napisał:
> [...]
    > wymyśliły sobie tak skomplikowaną i kosztowna procedurę reklamacyjną żeby
    > jeszcze zniechęcić nadawcę do składania reklamacji.

    Co jest "kosztownego" w składaniu reklamacji?

> [...]
    > biurową, koszty te są zupełnie niepotrzebne przy składaniu reklamacji, ale
    > są wymagane przez firmę kurierską, często ta praca biurowa przekracza

    Zartujesz?

    > Na przykład dzisiaj składałem 10 reklamacji i kosztowało mnie to 10 godzin
    > pracy pracownika biurowego, oraz sprzętu biurowego (komputer, drukarka,
    > ksero),
    To musisz zoptymalizowąć pracę bo dziwnie to wygląda

    >Poniosłem większe koszty niż kwota reklamacji, którą nawet nie wiem
    > czy otrzymam i w jakiej wysokości.

    To po co reklamacje składałeś skoro to nieopłacalne?

> [...]
    > poniesienia wymaga sama firma kurierska przy składaniu reklamacji przez
    > poszkodowanego jej klienta. Ma ktoś ciekawe pomysły?

    Posłem zostań i jakąś ustawę zrobisz że reklamacja na koszt firmy kuriereskiej.
    Albo firmę zmień na taką co przesyłek nie niszczy

    > Czy takie niepotrzebne wymagania firm kurierskich są zgodne z prawem?
    > Przecież równie dobrze mogli by żądać dołączenia do reklamacji biletu na
    > koncert madonny.

    A która to firma tak Ciebie w koszty wpędza i ile przesyłek dziennie/miesięcznie
    robisz ze aż 10 reklamacji jednego dnia składasz?

  • 7. Data: 2017-09-11 08:08:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Sun, 10 Sep 2017 23:46:26 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Kuriera oraz Ciebie łączy umowa cywilnoprawna.

    Nie.
    Umowa łączy kuriera i nadawcę przesyłki, a nie jej odbiorcę.

  • 8. Data: 2017-09-11 08:13:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 września 2017 23:46:34 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Za to później ... zastanowił bym się nad art. 415 kc. Zaznaczam, nie
    > próbowałem.
    To może spróbuj i dopiero takie głupie rady dawaj?
    Jakieś zboczenie zawodowe miewasz chyba.

    >Uzasadniajac to tak, jak napisałeś domagał bym się zapłaty
    > za te kserowania i skanowania. Za pracę pracownika.
    No oczywiście.
    Tak ze 100zł za roboczogodzinę

    Ostatnia moja reklamacja w firmie dotyczyła sprzętu rtv za ok 3000zł
    Z 10 minut mi zajęło wypełnienie formularza na stronie DPD i dołaczenie
    załączników(protokół szkody i faktura)
    ZA chyba 7 di miałem kasę na koncie

  • 9. Data: 2017-09-11 08:26:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 września 2017 08:08:14 UTC+2 użytkownik jureq napisał:

    > Nie.
    > Umowa łączy kuriera i nadawcę przesyłki, a nie jej odbiorcę.

    Ale autor wątku pewnie nadawcą włąśnie jest skoro składa reklamacje

  • 10. Data: 2017-09-11 16:50:01
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-11 o 08:26, Kris pisze:

    > Ale autor wątku pewnie nadawcą włąśnie jest skoro składa reklamacje
    Fajne. Sam na siebie składa reklamacje.

    --
    animka