  • 1. Data: 2006-03-08 11:44:32
    Temat: Odstąpienie od umowy - druga strona nie zwraca pieniędzy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Sytuację opisywałem w wątku:
    dsse89$pbg$...@n...task.gda.pl
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_fr
    m/thread/b2e581edb4b60b47/0865ff1b76863f84

    Pismo w którym strona która zawarła umowę, odstąpiła od niej, zostało
    dostarczone i odebrane. Podpis na wrotce listu poleconego zgadza się z
    osobą która podpisała umowę ze strony sprzedawcy.
    W piśmie podany był numer konta bankowego.

    Zgodnie z Art. 2. pkt. 3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
    oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny w ciągu najpóźniej 14-tu dni tamta strona powinna oddać
    pieniądze.

    Pieniędzy nie oddano, kontaktu żadnego ze strony tamtej firmy również
    nie było.

    Jaki jest następny krok? Wezwanie do zapłaty?

  • 2. Data: 2006-03-08 18:33:04
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomasz Pyra napisał(a):
    > Jaki jest następny krok? Wezwanie do zapłaty?

    nie ma potrzeby (termin zwrotu jasno wynika z ustawy), może być sąd

    KG

  • 3. Data: 2006-03-08 20:33:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kam napisał(a):

    > nie ma potrzeby (termin zwrotu jasno wynika z ustawy), może być sąd

    Jak rozumiem sprawa cywilna?
    Jak to się robi, tak żeby poszkodowany nie musiał się zbytnio ruszać z domu?
    I do jakiego sądu się z tym idzie? Właściwego dla poszkodowanego, czy
    dla tej nieuczciwej firmy?

  • 4. Data: 2006-03-10 18:46:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomasz Pyra napisał(a):
    > Jak rozumiem sprawa cywilna?

    tak

    > Jak to się robi, tak żeby poszkodowany nie musiał się zbytnio ruszać z
    > domu?

    wysyła pozew pocztą :)
    formularz pozwu w postępowaniu uproszczonym dostępny jest choćby na
    www.ms.gov.pl
    trzeba wypełnić i wysłać, można od razu opłacić naklejając znaczek
    opłaty sądowej za 30 zł (jeśli się tego nie zrobi sąd wezwie do opłacenia)
    można przypuszczać, że po otrzymaniu takiego pozwu sąd wyda nakaz
    zapłaty w postępowaniu upominawczym
    czy na tym skończy się sprawa, czy też będzie wyznaczona rozprawa zależy
    od pozwanego, który może wnieść sprzeciw w ciągu 2 tygodni od doręczenia
    mu nakazu
    poszkodowany może też udzielić pełnomocnictwa - na przykład małżonkowi,
    zstępnym, rodzeństwu

    > I do jakiego sądu się z tym idzie? Właściwego dla poszkodowanego, czy
    > dla tej nieuczciwej firmy?

    dla pozwanego

    KG

  • 5. Data: 2006-03-11 09:04:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kam napisał(a):

> [...]
    > opłaty sądowej za 30 zł (jeśli się tego nie zrobi sąd wezwie do opłacenia)
    > można przypuszczać, że po otrzymaniu takiego pozwu sąd wyda nakaz

    Czy to 30zł mogę sobie doliczyć do "żądanej kwoty", czy może te koszty
    zostaną w jakiś inny sposób przerzucone na pozwanego w razie sukcesu?
    Czy może to 30zł jest nie do odzyskania?

    No i czy to 30zł to już jest koniec kosztów które poniosę (nie licząc
    ewentualnych poleconych), bo w sumie sprawa sie rozchodzi o 100zł, więc
    śmieszne pieniądze o które nie warto się kłócić, niemniej chodzi po
    prostu o niepopuszczenie chamstwu i oszustwu.
    Chodzi mi o to, czy gdy pozwany będzie się np. odwoływał to czy koszty w
    jakiś sposób nie urosną?

> [...]
    > mu nakazu
    > poszkodowany może też udzielić pełnomocnictwa - na przykład małżonkowi,

    A skąd się wie jaki sąd jest właściwy dla jakiejś pipidówy? ;)

  • 6. Data: 2006-03-11 12:01:47
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Tomasz Pyra wrote:
    > Czy to 30zł mogę sobie doliczyć do "żądanej kwoty", czy może te koszty
    > zostaną w jakiś inny sposób przerzucone na pozwanego w razie sukcesu?

    Nie zostaną jeśli o to nie wniesiesz :)

    > Chodzi mi o to, czy gdy pozwany będzie się np. odwoływał to czy koszty w
    > jakiś sposób nie urosną?

    Urosną, ale temu kto się odwoła. A na koniec (generalnie) przegrana
    strona płaci wszystko.

    > A skąd się wie jaki sąd jest właściwy dla jakiejś pipidówy? ;)

    Można zadzwonić do Ministerstwa Sprawiedliwości, pierwszego lepszego
    sądu w okolicy, informacji telefonicznej ("sąd w pipidówie poproszę"),
    na pierwszą lepszą pocztę w okolicy pipidówy, do pierwszego lepszego
    urzędu w pipidówie (policja, urząd gminy, etc.), czy nawet do pierwszej
    lepszej firmy w pipidówie (a nuż wiedzą). Można wpisać w Google "sąd
    pipidówa" albo "sąd w pipidówie". Można na chybił trafić złożyć pozew w
    dowolnym sądzie w Polsce i czekać czy odrzucą.

    Więcej możliwości mi do głowy nie przychodzi ;)

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-03-12 19:39:02
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Paweł Sakowski napisał(a):
> [...]
    > pipidówa" albo "sąd w pipidówie". Można na chybił trafić złożyć pozew w
    > dowolnym sądzie w Polsce i czekać czy odrzucą.

    a tam odrzucą, sami poszukają ;)

    KG

  • 8. Data: 2006-03-12 19:39:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomasz Pyra napisał(a):
    > A skąd się wie jaki sąd jest właściwy dla jakiejś pipidówy? ;)

    z odpowiedniego rozporządzenia :)
    tylko trzeba ustalić w jakiej to gminie

    KG