  • 1. Data: 2006-03-08 10:10:11
    Temat: czy to normalne w pracy?
    Od: "Ferne Oleane" <f...@w...pl>

    Gościu podpisuje umowę o pracę na 3 miesiące. 10 dnia w drugim miesiącu
    dostajewypłatę i pasek a tam widnieją składki zero, zero, zero itd. Przez
    następne miesiące pasków brak, przedłużenie umowy na kolejny rok. Te 3
    miesiące były w tamtym roku a dziś (czyli po terminie) dostaje PITA gdzie ma
    naliczone tylko za 2 miesiące. Gdzie to wyjaśniać prócz firmy i gdzie
    ewentualnie to zgłosić?
    Marta

  • 2. Data: 2006-03-08 10:12:07
    Temat: Re: czy to normalne w pracy?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ferne Oleane napisał(a):
> [...]
    > naliczone tylko za 2 miesiące. Gdzie to wyjaśniać prócz firmy i gdzie

    ZUS i PIP. Jeśli nie były potrącane zaliczki na podatek dochodowy to
    jeszcze US.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-03-08 10:22:08
    Od: j...@b...pl

> [...]
    > naliczone tylko za 2 miesiące. Gdzie to wyjaśniać prócz firmy i gdzie

    Dostaje wypłatę 10 następnego miesiąca, więc w ub. roku miał 2 wypłaty.
    O co chodzi? Wypłata za 3 miesiąc będzie na następnym picie.

    Pasków wypłat nie musi dostawać. Powinien dostawać RMUA i o to niech się
    dopomina, jeśli nie wierzy pracodawcy.

    PiP twierdzi, że największym problemem jest, że ludzie nie dostają wynagrodzeń.
    A tu dostał, pogubił sie w papierkach i histeryzuje.

    Jagoda

  • 4. Data: 2006-03-08 10:34:51
    Od: "Ferne Oleane" <f...@w...pl>

> [...]
    wynagrodzeń.
    > A tu dostał, pogubił sie w papierkach i histeryzuje.

    RMUA też nie dostaje.
    Prosze mi jeszcze wyjasnić czy to, że się dostaje wypłatę 10 następnego
    miesiąca wpływa na zerowe składki za pierwszy miesiąc?

  • 5. Data: 2006-03-08 11:16:22
    Od: j...@b...pl

    > wynagrodzeń.
    >
    > RMUA też nie dostaje.

    Często lekarze chcą ogladać RMUA - może zasugerowac, że dlatego potrzebuje
    i poprosić o wystawianie.
    Może tez powiedzieć - nie ufam ci oszuście, na pracy ludu roboczego
    miast i wsi chcesz się utuczyć, dawaj tu flepy.

    > Prosze mi jeszcze wyjasnić czy to, że się dostaje wypłatę 10 następnego
    > miesiąca wpływa na zerowe składki za pierwszy miesiąc?

    Nie, składki powinny być naliczone i potrącone w miesiącu wypłaty (nie liczy
    się za jaki miesiąc, tylko kiedy nastąpiła wypłata). Na PIT jest dobrze? Jeśli
    tak, to nie ma powodów do strachu.

    Jeśli będzie składał deklarację roczna to niech sprawdzi interpretację swojego
    urzędu. W niektórych zalecają odliczanie tylu kosztów uzyskania przychodów
    (miesięcznych) ile było wypłat (czyli 2 w tym przypadku, tak jak napisane jest
    na PIT 8b/11). W innych tylu kosztów ile miesięcy pracował (czyli tu 3). Małe
    pieniądze, ale zawsze.

    Jagoda