  • 1. Data: 2006-03-08 10:18:20
    Temat: klauzula wyk. za darmo?
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    witam!

    ktos zastanwial sie, czy i ew. ile od 2 marca kosztuje klauzula
    wykonalnosci dla tytulu egz. pochodzacego od sadu? bo cos mi sie wydaje,
    ze jest za darmo.

    skad to wynika?

    otoz art. z art. 3 kscu wynika, ze oplacie podlega pismo tylko wtedy,
    gdy ustawa przewiduje jej pobranie. dalej nie ma przepsiu, oprocz art.
    71 - ktory dotyczy innych tytulow, tj. nie od sadu, a np. takze klauzuli
    p-ko malzonkowi, ktory przewidywalby pobranie oplaty za wydanie
    klauzuli. prozno szukac w dziale 8. o oplatach kanc.

    prosze o sugestie.

  • 2. Data: 2006-03-08 10:33:37
    Temat: Re: klauzula wyk. za darmo?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    vel konrad napisał(a):
    > witam!
    >
    > ktos zastanwial sie, czy i ew. ile od 2 marca kosztuje klauzula
    > wykonalnosci dla tytulu egz. pochodzacego od sadu? bo cos mi sie wydaje,
    > ze jest za darmo.

    Źle ci się wydaje.

    > skad to wynika?

    Art. 77.

    Czyli nic się nie zmieniło.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-03-08 10:46:38
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "vel konrad" <giedr@wytnij_to.op.pl> napisał w wiadomości
    > witam!
    >
    > ktos zastanwial sie, czy i ew. ile od 2 marca kosztuje klauzula
    > wykonalnosci dla tytulu egz. pochodzacego od sadu? bo cos mi sie wydaje,
    > ze jest za darmo.

    na nakazy jest za darmo napewno

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-03-08 16:48:21
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > Art. 77.
    >
    > Czyli nic się nie zmieniło.

    nie za bardzo tam widze cos o klauzuli wykonalnosci. jest tylko
    stwierdzenie wykonalnosci, ale to cos zupelnie innego (578 prim k.p.c.)

  • 5. Data: 2006-03-08 17:35:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    vel konrad napisał(a):

    > nie za bardzo tam widze cos o klauzuli wykonalnosci. jest tylko
    > stwierdzenie wykonalnosci, ale to cos zupelnie innego (578 prim k.p.c.)

    Myślę że to tylko różnica terminologiczna:

    Poprzednio było za: "...za klauzulę wykonalności, stwierdzenie
    prawomocności, odpisy, zaświadczenia, wyciągi oraz inne dokumenty,
    wydawane na podstawie akt, pobiera się opłatę kancelaryjną"
    Obecnie jest: za: "...poświadczonego odpisu, wypisu lub wyciągu, odpisu
    orzeczenia ze stwierdzeniem prawomocności, odpisu orzeczenia ze
    stwierdzeniem wykonalności"

    "za klauzulę wykonalności" zastąpiono "orzeczenie ze stwierdzenie
    prawomocności" - praktycznie będzie to samo (a w zasadzie obecnie jest
    szerzej).
    Tytuł wykonawczy - obejmuje jednocześnie klauzule wykonalności i
    stwierdzenie prawomocności (§ 219 Regulaminu Sądowego - W treści
    klauzuli wykonalności powinno być zaznaczone, czy orzeczenie podlega
    wykonaniu jako prawomocne, czy jako natychmiast wykonalne."

    Tak więc praktycznie nie dostaniesz klauzuli wykonalności bez
    stwierdzenia prawomocności.

  • 6. Data: 2006-03-08 18:03:43
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > "za klauzulę wykonalności" zastąpiono "orzeczenie ze stwierdzenie
    > prawomocności" - praktycznie będzie to samo (a w zasadzie obecnie jest
    > szerzej).

    chyba orzezenie ze stwier. wykonalnosci, czy to miales na mysli?

> [...]
    > wykonaniu jako prawomocne, czy jako natychmiast wykonalne."
    >
    > Tak więc praktycznie nie dostaniesz klauzuli wykonalności bez

    he...moze i obejmowal, ale placilo sie raz, za klauzule (ew. za odpis
    dodatkowo), a nie dodatkowo za stwierdzenie prawomocnosci. tak samo
    teraz, chce klauzule, a nie stwierdzenie prawomocnosci. sad oczywiscie
    wyda klauzule i imho nie moze mowic, ze klauzula jest za darmo, ale
    teraz placisz za stwierdzenie prawomocnosci.

  • 7. Data: 2006-03-08 18:12:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    vel konrad napisał(a):

> [...]
    > wyda klauzule i imho nie moze mowic, ze klauzula jest za darmo, ale
    > teraz placisz za stwierdzenie prawomocnosci.

    Teraz też będziesz płacił tylko raz, ale pożyjemy zobaczymy ...

  • 8. Data: 2006-03-08 18:19:03
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > Teraz też będziesz płacił tylko raz, ale pożyjemy zobaczymy ...

    Zobaczymy. Imho narazie jest za darmo.

    Ale nie wiem, czy zlapales, co wyzej napisalem.

    Chodzi o to, ze mowiles, ze w klauzuli niejako przy okazji miesci sie
    stwierdzenie prawomocnosci. Wiec teraz dostane klauzule, a zaplace za to
    "mieszczacie sie" stwierdzenie prawomoscnosci. O to ci chodzilo?

  • 9. Data: 2006-03-08 18:26:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    vel konrad napisał(a):

    > Chodzi o to, ze mowiles, ze w klauzuli niejako przy okazji miesci sie
    > stwierdzenie prawomocnosci. Wiec teraz dostane klauzule, a zaplace za to
    > "mieszczacie sie" stwierdzenie prawomoscnosci. O to ci chodzilo?

    Tak.

  • 10. Data: 2006-03-09 15:03:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Konsultowałem to co napisałem ze znajomym.
    On myśli tak jak ja, a w zasadzie prawie tak jak ja :)
    Też uważa że za tak zwaną klauzule wykonalności należy pobrać opłatę z
    art. 77. Z tym, że sugeruje że nie należy brać nic gdy wnioskodawca chce
    by nadać mu klauzulę wykonalności na odpisie prawomocnego orzeczenia,
    które już ma.