    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odstąpienie od umowy - druga strona nie zwraca pieniędzy
    Date: Sat, 11 Mar 2006 10:04:34 +0100

    kam napisał(a):

    > tak

    > wysyła pozew pocztą :)
    > formularz pozwu w postępowaniu uproszczonym dostępny jest choćby na
    > www.ms.gov.pl
    > trzeba wypełnić i wysłać, można od razu opłacić naklejając znaczek
    > opłaty sądowej za 30 zł (jeśli się tego nie zrobi sąd wezwie do opłacenia)
    > można przypuszczać, że po otrzymaniu takiego pozwu sąd wyda nakaz
    > zapłaty w postępowaniu upominawczym

    Czy to 30zł mogę sobie doliczyć do "żądanej kwoty", czy może te koszty
    zostaną w jakiś inny sposób przerzucone na pozwanego w razie sukcesu?
    Czy może to 30zł jest nie do odzyskania?

    No i czy to 30zł to już jest koniec kosztów które poniosę (nie licząc
    ewentualnych poleconych), bo w sumie sprawa sie rozchodzi o 100zł, więc
    śmieszne pieniądze o które nie warto się kłócić, niemniej chodzi po
    prostu o niepopuszczenie chamstwu i oszustwu.
    Chodzi mi o to, czy gdy pozwany będzie się np. odwoływał to czy koszty w
    jakiś sposób nie urosną?

    > czy na tym skończy się sprawa, czy też będzie wyznaczona rozprawa zależy
    > od pozwanego, który może wnieść sprzeciw w ciągu 2 tygodni od doręczenia
    > mu nakazu
    > poszkodowany może też udzielić pełnomocnictwa - na przykład małżonkowi,
    > zstępnym, rodzeństwu

    > dla pozwanego

    A skąd się wie jaki sąd jest właściwy dla jakiejś pipidówy? ;)