    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odstąpienie od umowy - druga strona nie zwraca pieniędzy
    Date: Sat, 11 Mar 2006 13:01:47 +0100

    Tomasz Pyra wrote:
    > Czy to 30zł mogę sobie doliczyć do "żądanej kwoty", czy może te koszty
    > zostaną w jakiś inny sposób przerzucone na pozwanego w razie sukcesu?

    Nie zostaną jeśli o to nie wniesiesz :)

    > Chodzi mi o to, czy gdy pozwany będzie się np. odwoływał to czy koszty w
    > jakiś sposób nie urosną?

    Urosną, ale temu kto się odwoła. A na koniec (generalnie) przegrana
    strona płaci wszystko.

    > A skąd się wie jaki sąd jest właściwy dla jakiejś pipidówy? ;)

    Można zadzwonić do Ministerstwa Sprawiedliwości, pierwszego lepszego
    sądu w okolicy, informacji telefonicznej ("sąd w pipidówie poproszę"),
    na pierwszą lepszą pocztę w okolicy pipidówy, do pierwszego lepszego
    urzędu w pipidówie (policja, urząd gminy, etc.), czy nawet do pierwszej
    lepszej firmy w pipidówie (a nuż wiedzą). Można wpisać w Google "sąd
    pipidówa" albo "sąd w pipidówie". Można na chybił trafić złożyć pozew w
    dowolnym sądzie w Polsce i czekać czy odrzucą.

    Więcej możliwości mi do głowy nie przychodzi ;)