  • 1. Data: 2002-12-02 18:22:28
    Temat: porady prawne - stawki
    Od: "Anna W" <A...@a...wroc.pl>

    Szanowni Panstwo,
    W trakcie finalizowania sprzedazy sporej nieruchomosci (umiarkowanie
    skomplikowana sprawa, nie standardowa, kilka stron) zasiegalam pomocy
    prawnika/ posrednika nieruchomosci. Wsparcie i konsultacje te polegaly
    glównie na prawnym zabezpieczaniu tresci umowy (ok. 15-20h pracy), Pani
    prawnik wykonala tez kilka telefonów w moim imieniu (m. in. rozmowa z
    notariuszem) i poswiecila caly dzien na wyjazd do miejscowosci gdzie owa
    nieruchomosc sie znajduje na finalizacje transakcji.
    No i na koniec zaskoczyla mnie bardzo wysoka, w moim odczuciu, kwota do
    zaplaty za owe uslugi.
    No wiec chcialabym spróbowac jakos zweryfikowac te moje odczucia co do kwoty
    zaproponowanej i zapytac Panstwa jakie stawki (rzad wielkosci) sa na rynku
    porad prawnych.

    Dodam tylko, ze Pani ta nie byla moim posrednikiem nieruchomosci (nie
    znalazla kupca), warunki nie zostaly dogadane z góry (sprawa poniekad
    kolezenska..), a wszystko dzieje sie w duzym miescie (Wroclaw). Jest ona z
    wyksztalecenia prawnikiem, natomiast praktykuje jako posrednik
    nieruchomosci.

    Bede bardzo wdzieczna za przyblizenie mi tematu i byc moze po prostu
    otworzenie oczu w temacie stawek za tego typu uslugi. Najchetniej prosilabym
    o odpowiedzi na priva.

    Pozdrawiam serdecznie

    Anna Witek

  • 2. Data: 2002-12-03 02:34:05
    Temat: Odp: porady prawne - stawki
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Anna W <A...@a...wroc.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asg8c4$ktj$...@n...tpi.pl...

    Dz.U.97.154.1013

  • 3. Data: 2002-12-03 12:06:24
    Temat: Re: porady prawne - stawki
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

    > Dz.U.97.154.1013
    Sorry, zt troche lamesko spytam ale bardzo mi to potrzebne: jesli póde po
    poradę do radcy prawnego w sprawie nabycia nieruchomości o wartości np 100
    tys to zaplace zgodnie z cennikiem z Dz U tj. 3 tys?
    Gosia

  • 4. Data: 2002-12-04 10:05:25
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Evian <e...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asi6g4$2drc$...@n...ipartners.pl...

> [...]
    > poradę do radcy prawnego w sprawie nabycia nieruchomości o wartości np 100
    > tys to zaplace zgodnie z cennikiem z Dz U tj. 3 tys?

    §4.1 rozp.; i §6 rozd.I

    Sandra

  • 5. Data: 2002-12-04 11:33:11
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    > §4.1 rozp.; i §6 rozd.I

    Dziękuję

  • 6. Data: 2002-12-04 12:24:28
    Od: "Hubert Kowalski" <h...@u...infinium.pl>

    > Dz.U.97.154.1013

    A nie: Dz. U. 2002.163.1348 od 5.10.2002 ?

  • 7. Data: 2002-12-04 15:58:48
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Hubert Kowalski <h...@u...infinium.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:asks7f$5e0$...@k...task.gda.pl...

    > A nie: Dz. U. 2002.163.1348 od 5.10.2002 ?

    nie ..są to stawki ustalone dla osób ustanawianych z urzędu ...tzn. adw.
    powoływany jest z urzędu a koszty zastępstwa procesowego pokrywa SP

    Sandra

  • 8. Data: 2002-12-04 17:47:55
    Od: "Hubert Kowalski" <h...@u...infinium.pl>

    Dziwne, bo na www.sejm.gov.pl dla przywolanego przez Ciebie rozporzadzenia:
    Status aktu prawnego: uchylony

    Wg mnie ta i kolejna pozycja w tym dzienniku (tj. 2002.163.1349) zastapily
    to rozporzadzenie. Ale nie jestem prawnikiem.

    Pozdrawiam

    Hubert

  • 9. Data: 2002-12-04 18:28:33
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Hubert Kowalski <h...@u...infinium.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:aslf5v$5ne$...@k...task.gda.pl...

> [...]
    >

    > Wg mnie ta i kolejna pozycja w tym dzienniku (tj. 2002.163.1349) zastapily
    > to rozporzadzenie. Ale nie jestem prawnikiem.

    nie jesteś ale masz racje i tym samym dałeś mi namiary na dobrą strone ...
    wszystkich wprowadzonych w błąd przepraszam ...

    Sandra

  • 10. Data: 2002-12-05 10:45:41
    Od: "Piotr" <p...@a...net.pl>

    powołane rozporządzenia i stawski tam zawarte dotyczą sytacji zstepstwa
    procesowego występowanie radcy prawnego - adwokata przed sądem i są to
    stawki minimalne, wysokośc nalezności radcy prawnego adwokata ustala umowa
    między nim a klientem. Stawki za porady prawne ustne pisemne nie znajduja
    sie w tym rozporzadzeniu ustala je umowa międszu radcą a klientem a
    wlaściwe rynek dyktuje ceny
    piotr