  • 1. Data: 2002-06-30 06:59:17
    Temat: obraza sądu
    Od: "jpiw" <g...@p...onet.pl>

    Podczas rozprawy w procesie cywilnym sędzia zwracając się do mnie użył słów:
    "Gratuluję panu, że jest pan zdrowy psychicznie". Odpowiedziałem grzecznie:
    "dziękuję, wzajemnie". Zostałem ukarany grzywną 500 zł za obrazę sądu. Co Wy
    na to?

    J.

  • 2. Data: 2002-06-30 07:56:29
    Temat: Odp: obraza sądu
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik jpiw <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afmal9$e4j$...@n...tpi.pl...
> [...]
    grzecznie:
    > "dziękuję, wzajemnie". Zostałem ukarany grzywną 500 zł za obrazę sądu. Co

    :-)) ale jaja widziałam różne sytuacje ale takiej nie

    Sandra

  • 3. Data: 2002-06-30 09:57:54
    Temat: Re: obraza sądu
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    "jpiw" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    grzecznie:
    > "dziękuję, wzajemnie". Zostałem ukarany grzywną 500 zł za obrazę sądu. Co

    A my na to: składaj zażalenie.

    Moim zdaniem sąd trochę przesadził. Za coś takiego grzywna to maks. 50 PLN.
    No chyba że to nie był Twój pierszy wybryk wobec sądu.

    Pozdro
    MAX

  • 4. Data: 2002-06-30 12:18:36
    Od: "RZ" <r...@r...net.pl>

    > Moim zdaniem sąd trochę przesadził. Za coś takiego grzywna to maks. 50
    PLN.
    > No chyba że to nie był Twój pierszy wybryk wobec sądu.

    Jak to przesadzil ? Popisal sie koszmarnym buractwem i brakiem
    poczucia humoru , co z buractwem idzie w parze.

    pozdrawiam
    Rysiek

  • 5. Data: 2002-06-30 13:23:01
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    "RZ" <r...@r...net.pl> wrote in message

    > PLN.

    > Jak to przesadzil ? Popisal sie koszmarnym buractwem i brakiem
    > poczucia humoru , co z buractwem idzie w parze.

    To co wolno między kolegami, to nie zawsze wypada w sądzie. Sędzia podczas
    rozprawy nie reprezentuje swojej osoby tylko państwo i jego autorytet.
    Więc zasada jest prosta: wszelkie odzywki mają swoje granice. Co prawda w
    powyższej sytuacji sędzia nie powinien w żadnym wypadku wygłaszać swojego
    komentarza, była to zapewne uwaga wywołana chwilą. Nie usprawiedliwia to
    jednak odzywki w stylu "wzajemnie". Osoba, która poczuła się dotknięta
    powina co najwyżej żądać zaprotokołowania tego, co sędzia powiedział, co
    stanowiłoby ewentualną podstawę żądania wyłączenia sędziego.
    Jednak tak czy tak grzywna w powyższym wypadku jest ewidentnie za wysoka (no
    chyba że zaistniały inne okoliczności o których nam nie jest wiadome, a co
    jest wysoce prawdopodobne). Należy w tym wypadku złożyć zażalenie - z dużym
    prawdopodobieństem grzywna zostanie uchylona bądź nałożona symboliczna np.
    kilka złotych (ze względu za zachowanie sędziego).

    Pozdrawiam
    MAX

    PS: 500 PLN grzywny nakłada się wówczas, gdy np. świadek stawi się
    nietrzeźwy.

  • 6. Data: 2002-06-30 15:12:13
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    grzecznie:
    > "dziękuję, wzajemnie". Zostałem ukarany grzywną 500 zł za obrazę sądu. Co

    nie jestem specjalista, ale rekomendowalbym zlozenie zazalenia.
    Ew. mozesz zaskarzyc sad z KK 212 (z oskarzenia prywatnego), jak sadze, choc
    byloby to dosc kuriosalne.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 7. Data: 2002-06-30 15:48:48
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    "glos" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > nie jestem specjalista, ale rekomendowalbym zlozenie zazalenia.
    > Ew. mozesz zaskarzyc sad z KK 212 (z oskarzenia prywatnego), jak sadze,
    choc
    > byloby to dosc kuriosalne.

    Sąd nie można zaskarżyć.

    Pozdro
    MAX

  • 8. Data: 2002-06-30 15:59:35
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "jpiw" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    grzecznie:
    > "dziękuję, wzajemnie". Zostałem ukarany grzywną 500 zł za obrazę sądu. Co

    Sędzia nie potwierdził Twojej pozytywnej diagnozy o jego stanie zdrowia.

    Marcyś

  • 9. Data: 2002-06-30 16:11:43
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik MAX <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afn95l$5jd$...@n...onet.pl...

    > "glos" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > choc
    >
    > Sąd nie można zaskarżyć.

    Ale mozna zlozyc zazalenie od decyzji... Czyli na jedno wyszlo

    Kania

  • 10. Data: 2002-06-30 16:17:57
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik MAX <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
> [...]

    totez mowilem, ze nie jestem specjalista.

    O ile sie orientuje, nie mozna skarzyc jako osoby fizycznej (sedziego z
    immunitetem), mozna zapewne jednak instytucje jako taka, ale z czego? KC?
    KK?

    --

    pozdrawiam,

    glos