  • 1. Data: 2002-06-29 19:48:34
    Temat: pożyczka i wspólność ustawowa!!!!
    Od: "paola" <z...@p...onet.pl>

    Mam problem prosze o pomoc!!!

    Mąż pragnie zaciągnąć pożyczkę w bardzo wysokiej kwocie do tego celu
    potrzebuje mojego podpisu.
    W jaki sposób mogę zabezpieczyć się przed roszczeniami ze strony
    wierzyciela.
    Kompletnie nie ufam współmałżonkowi, nie chce również jemu komplikować życia
    . Co powinnam w takiej sytuacji zrobić aby on mógł zaciągnąć pożyczkę którą
    ja nie byłabym obciążona.

    Sprawa pożyczki jest bardzo pilna, czy zniesienie wspólności ustawowej na
    drodze notarialnej zabezpieczy mnie przed ewentualnymi roszczeniami innych
    osób?
    Czy jest inny sposób na załtwienie takiej sprawy?

    serdecznie dziękuje za wszelka pomoc,
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-06-30 14:26:04
    Temat: Re: pożyczka i wspólność ustawowa!!!!
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    "paola" <z...@p...onet.pl> wrote in message

    > Mąż pragnie zaciągnąć pożyczkę w bardzo wysokiej kwocie do tego celu
    > potrzebuje mojego podpisu.
    > W jaki sposób mogę zabezpieczyć się przed roszczeniami ze strony
    > wierzyciela.

    Małżonek powinien zawrzeć w umowie pożyczki klauzulę, że dotyczy ona tylko i
    wyłącznie jego majątku odrębnego. Wtedy nie będziesz musiała wyrazić zgody
    na dokonanie tej czynności i nie będziesz za nią odpowiadać.

    Jednak najlepszym (najskuteczniejszym) zabezpieczeniem jest umowne
    wyłączenie wspólności majątkowej przed zawarciem umowy pożyczki.

    Pozdro
    MAX