  • 11. Data: 2004-03-09 11:20:44
    Temat: Re: czy mozna zabronic wprowadzenia sie do w czesci mojego mieszkania?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    SQLwysyn wrote:

    > Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > posiadanie
    >>

    > Ale pieprzysz głopoty.

    Dziekuje - nawzajem..

    Porownaj swoje wypowiedzi do watku z wujem i ew sprzedaza domu..

    Babcia jest w tej chwili wlascicielka polowy i
    FAKTYCZNIE WLADA caloscia.

    Wiec jest posiadaczem..

    I wg prawa problemy stad wynikajace powinen rozstrzygnac sad..

    A tak zupelnie off topic..

    Co babcia winna, ze ktos chce sprzeac mieszkanie..

    Boguslaw

  • 12. Data: 2004-03-09 12:20:25
    Od: "J." <j...@o...pl>

    > Babcia jest w tej chwili wlascicielka polowy i
    > FAKTYCZNIE WLADA caloscia.
    > Wiec jest posiadaczem..
    > I wg prawa problemy stad wynikajace powinen rozstrzygnac sad..

    Czyli, jesli babcia nie bedzie sklonna wpuscic mnie do mieszkania, musze wniesc
    sprawe do sadu?

    > A tak zupelnie off topic..
    > Co babcia winna, ze ktos chce sprzeac mieszkanie..

    Nie jest winna, ale czy mozna uznac, ze moje wprowadzenie sie do mieszkania,
    ktorego jestem wspolwlascicielem, a ona w nim mieszka, ma byc dla niej kara?
    Wydawalo mi sie, ze mam prawo do dysponowania swoja wlasnoscia...

    J.

  • 13. Data: 2004-03-09 14:03:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    J. wrote:

> [...]
    > ktorego jestem wspolwlascicielem, a ona w nim mieszka, ma byc dla niej kara?
    > Wydawalo mi sie, ze mam prawo do dysponowania swoja wlasnoscia...

    Hmmm... Takie luźne pytanie: a jakby się jej spodobałą alternatywa w
    postaci naliczenia CZYNSZU za używanie (od jakiegoś tam czasu) Twojej
    części tego mnieszkania za cały okres, kiedy ten stan trwał, i pozew do
    sądu a następnie np. zajęcie emerytury przez komornika?

    I (to pytanie do innych) jak to wygląda ze strony formalnej?

  • 14. Data: 2004-03-09 14:24:04
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Użytkownik J. <j...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...

    Należy domyślać się ,że tą połowę mieszkania otrzymałeś w spadku.
    Mając 50% udział w tym mieszkaniu powinieneś wnieść sprawę do
    sądu o :
    1 . Przyznanie ci rzeczowe i wskazanie połowy mieszkania np.1 pokój
    wraz z używalnością kuchni i łazienki ale ZA ZGODĄ babci
    LUB
    2 . Zobowiązanie babci w oznaczonym czasie do spłacenia twojej
    części tobie wg cen rynkowych . Niestety , jeśli babcia nie ma
    możliwości spłacenia ciebie to możesz poczekać ładne parę lat
    bo licz się z tym , że sąd wyznaczy w tej sytuacji np. 8 lat bo tak
    MOŻE rozstrzygnąć
    LUB
    3 . ZA ZGODĄ babci o doprowadzenie do sprzedaży mieszkania
    i podziału pieniędzy. Tylko nie licz na to , że sąd to zrobi wbrew
    woli babci i zlicytuje mieszkanie a ją pod most bo ty jesteś
    Potrzebowski . Jeszcze się tak z domem lub mieszkaniem nie zdarzyło
    aby właściciela wyłuskano z jego własności mieszkalnej .
    A jeśli w sądzie ktoś wypapla , że właśnie sprzedałeś mieszkanie
    aby zawładnąć mieszkaniem babci to będziesz czekał na spłatę
    bardzo długo i zgodnie z prawem .

  • 15. Data: 2004-03-09 14:27:26
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:c2kivd$3el$...@n...ipartners.pl...
> [...]
    > sądu a następnie np. zajęcie emerytury przez komornika?
    >
    > I (to pytanie do innych) jak to wygląda ze strony formalnej?

    Marne niestety szanse na czynsz .Tak sądzę .

  • 16. Data: 2004-03-09 19:15:04
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c2kivd$3el$2@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > sądu a następnie np. zajęcie emerytury przez komornika?
    >
    > I (to pytanie do innych) jak to wygląda ze strony formalnej?

    Nic z tego, bo ona ma połowę prawa własności do CAŁEGO mieszkania, a nie
    prawo własności swojej połowy. Natomiast ona może domagac się, by
    współwłaściciel płacił połowe czynszu mieszkaniowego.

  • 17. Data: 2004-03-09 19:16:53
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "J." <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Z przyczyn finansowych zamierzam sprzedac mieszkanie i przeprowadzic sie
    do
    > swojej babci. Mieszkanie, w ktorym mieszka babcia, nalezy w polowie do
    niej, a w
    > polowie do mnie (ksiega wieczysta). Babcia obdzwonila polowe miasta i
    > oswiadczyla mi, ze ona zabrania; ze prawnicy powiedzieli, ze nie ma mowy;
    ze ma
    > jak cos dzwonic na policje i juz oni sie mna (chcacym sie wprowadzac)
    zajma.

    Ciekawe co to za prawnicy. I co ona im naopowiadała.

    > I tu pytanie - co moge zrobic w tej sytuacji ja, kiedy oczywiscie swoje
    > mieszkanie nadal zamierzam sprzedac i nadal zamierzam przeprowadzic sie do
    babci
    > (2 pokoje, nie byloby wiec chyba tak, ze zajmowalbym jej przestrzen
    zyciowa, o
    > ile sa jakies takie zapisy prawne. mieszka sama).
    > Z gory dziekuje za podsuniecie wszelkich regulacji prawnych i wyjasnien,
    ktore
    > bylyby pomocne w mojej sytuacji,

    Przysługuje ci roszczenie o dopuszczenie do współposiadania

    ____________
    RF

  • 18. Data: 2004-03-09 19:17:06
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bubu" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

> [...]
    > 1 . Przyznanie ci rzeczowe i wskazanie połowy mieszkania np.1 pokój
    > wraz z używalnością kuchni i łazienki ale ZA ZGODĄ babci

    Ponawiam pytanie do pana Bubu, co rozumie poprzez "podział rzeczowy" lub
    "przyznanie rzeczowe" gdyż takie okreslenie nie jestr znane doktrynie prawa
    cywilnego. A także o podanie podstawy prawnej powyższego stwierdzenia.

> [...]
    > możliwości spłacenia ciebie to możesz poczekać ładne parę lat
    > bo licz się z tym , że sąd wyznaczy w tej sytuacji np. 8 lat bo tak

    Jednym słowem zniesienie współwłasności z przysądzeniem własności na rzecz
    babci i nałożeniem obowiązku spłaty. Miło mi, ze zapoznał się pan wrescie z
    trescią art 212 KC.

    > LUB

    > 3 . ZA ZGODĄ babci o doprowadzenie do sprzedaży mieszkania
    > i podziału pieniędzy.

    No. I po co buło znowu zaczynać kłótnię? Art 121 nie mówi nic o zgodzie
    babci, więc Sąd może to mieszkanie sprzedać i bez zgody babci. Chyba to już
    sobie wyjaśnialiśmy.

> [...]
    > Potrzebowski . Jeszcze się tak z domem lub mieszkaniem nie zdarzyło
    > aby właściciela wyłuskano z jego własności mieszkalnej .

    Bardzo smiałe stwierdzenie. Zapewniam cię, ze to się wielokrotnie zdarzało.
    Nazywa się to wywłaszczenie albo egzekucja z nieruchomości.

    > A jeśli w sądzie ktoś wypapla , że właśnie sprzedałeś mieszkanie
    > aby zawładnąć mieszkaniem babci to będziesz czekał na spłatę
    > bardzo długo i zgodnie z prawem .

    Podstawa prawna stwierdzenia?

    ______________
    RF

  • 19. Data: 2004-03-09 19:31:56
    Od: "J." <j...@o...pl>

    > Ciekawe co to za prawnicy. I co ona im naopowiadała.

    Raczej przesunalbym ciezar w kierunku tego, co im naopowiadala.
    Najprawdopodobniej, ze mieszkanie jest jedynie ZAPISANE w testamencie, jako ze
    nie jest do konca swiadoma, na jakim swiecie zyje i nie wie, ze wspolwlasnosc to
    wspolwlasnosc (vide cytat - "Ja s*am na ksiegi wieczyste!", gdy probowalem jej
    wyjasnic, o co chodzi).

    > Przysługuje ci roszczenie o dopuszczenie do współposiadania

    Jak moge to zrobic i ile to zajmuje czasu (powiedzmy - od dzisiaj do wnoszenia
    moich rzeczy do mieszkania, w ktorym zyje babcia - aproksymujac)? Swoje
    mieszkanie zamierzam zglosic do sprzedazy "na dniach". Wbrew interpretacji
    uzytkownika bubu, wcale nie zamierzam jej wyrzucac z tego mieszkania ani
    wywlaszczac, ja chce jedynie miec mozliwosc zamieszkania tamze.

    J.

  • 20. Data: 2004-03-09 19:49:53
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "J." <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    [ciach ciach ciach]

> [...]
    > uzytkownika bubu, wcale nie zamierzam jej wyrzucac z tego mieszkania ani
    > wywlaszczac, ja chce jedynie miec mozliwosc zamieszkania tamze.

    To nie jest prosta sprawa. Biorąc pod uwagę, że w przeciętnie obciążonym
    sądzie "szybko" oznacza "za jakies 3 miesiące" może się wlec miesiącami.
    Najlepiej byłoby isc na ugodę i przetłumaczyć babci, że prawo jest po Twojej
    stronie i że jedyne co uzyska stawiając się to koszty do zapłacenia.
    Zaoferuj, że będziesz płacił np za światło, że zrobisz remont, przysięgnij,
    że nie będziesz sprowadzac panienek/facetów (niepotrzebne skreslić), obiecaj
    jej cokolwiek zechce, bo jak już ci pozwoli to wygrałeś, bo będzie cię
    bardzo trudno wtedy wyrzucić.

    A jak się nie uda próbuj wchodzić siłą. Jak wezwie policje to dobrze, będzie
    podkładka do sądu, że próbowałeś wejść, ale ci nie pozwoliła. Ale najlepiej,
    gdyby do sprawy przed sądem nie doszło.

    RF