  • 1. Data: 2011-06-12 09:01:33
    Temat: Odp: Re: Zawód adwokat.
    Od: BK <b...@g...com>

    ale dlaczego szok?

    wszelkie opowiesci o adwokaturze
    to juz obecnie fantazja i wspomnienia
    teraz zeby dostac sie na aplikacje trzeba:
    miec magistra prawa (dosc proste)
    zdac panstwowy egzamin na aplikacje (sa roczniki gdzie zdaje 80% chetnych)
    zdac egzamin konczacy

    mozna tez sluchac teori spiskowych

    od kiedy kontrole nad egzaminami stracila awdokatura
    nie ma juz problemu ze zdobyciem uprawnien
    nawet nie trzeba robic aplikacji, mozna zrobic staz pracy
    lub doktorat i zdac egzamin adwokacki

  • 2. Data: 2011-06-12 15:35:30
    Temat: Re: Odp: Re: Zawód adwokat.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2011 02:01:33 -0700 (PDT), BK napisał(a):

> [...]
    > miec magistra prawa (dosc proste)
    > zdac panstwowy egzamin na aplikacje (sa roczniki gdzie zdaje 80% chetnych)

    ...i (kiedyś) 30000 złotych - teraz już pewno więcej.

    > mozna tez sluchac teori spiskowych

    Ja ich słucham, ponieważ sama byłam świadkiem u siebie w domu(!!!), jak
    pewna zaproszona znajoma, sędzina, odpowiedziała mojej bratowej (mgr prawa)
    pytającej ją o aplikację u niej: "Aplikacja??? - to KOSZTUJE!!" - i
    wymieniła sumę 30000 zł... To było ładnych parę lat temu i nie uważam, aby
    stawka została obniżona lub sędziowie nagle cudem "zmoralnieli"...

    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 3. Data: 2011-06-12 15:54:24
    Temat: Re: Zawód adwokat.
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 12-06-2011 17:35, Ikselka pisze:
> [...]
    > wymieniła sumę 30000 zł... To było ładnych parę lat temu i nie uważam, aby
    > stawka została obniżona lub sędziowie nagle cudem "zmoralnieli"...

    Zmienił się system szkolenia sędziów i prokuratorów. Został
    scentralizowany, jest Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury w
    Krakowie, aplikanci nie terminują już u konkretnego sędziego.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2011-06-12 15:59:12
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-06-12 17:35, Ikselka pisze:
> [...]
    > wymieniła sumę 30000 zł... To było ładnych parę lat temu i nie uważam, aby
    > stawka została obniżona lub sędziowie nagle cudem "zmoralnieli"...

    Tu pewnie nie chodziło o moralność tylko o kasę. Po prostu sędziny nie
    było stać zatrudnić aplikanta nawet za najniższą krajową, która kiedyś
    wynosiła ok 800 zł. 800*36~~30 tys zł.

    Czesławek

  • 5. Data: 2011-06-12 19:44:32
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2011 17:35:30 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > wymieniła sumę 30000 zł... To było ładnych parę lat temu i nie uważam, aby
    > stawka została obniżona lub sędziowie nagle cudem "zmoralnieli"...

    ...nie mówiąc już o tym, że tutaj, jak i przy dostawaniu się na staż w
    medycynie, rządzi prawo klanowe...

  • 6. Data: 2011-06-13 06:36:03
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A jak to jest z tą aplikacją.
    Nie wiem jaki jest proces zostania adwokatem w szczegółach?

    Rozumiem że trzeba skończyć studia, ale co potem?
    MAsz studia i co teraz można?
    Czy na aplikacje trzeba się zapisywać? Zdać egzamin i co dalej. Czy
    taki człowiek sam musi szukac sobie kogos kto go przyjmnie na
    aplikację? Czy za to im płaca czy to w ramach wolontariatu?
    Czy aplikacja to taka praktuczna nauka zawodu?

    Mówicie że prosto jest (w miarę) zakończyć studia i zdać egzaminy
    aplikacyjny? Ale nie za bardzo mogę sobie uzmysłowić jak może zrobic
    to ktoś kto cały czas daje d... i na imprezy chodzi? Czy to propawda
    że trzeba mniec wykute wszystkie ustawy?

    Przepraszam, ale pamiętam na sobie. Do obrony musieliśmy mnieć wykute
    na blachę całe pięć lat studiów (na Politechnice) i takich
    "imprezowiczów" widzieliśmy tylko pierwszy semestr bo po prostu
    trzeba było sie uczyć. Nie spodziewam się aby na prawie było łatwiej,
    a domyślam się że nawet trudniej.

  • 7. Data: 2011-06-13 06:48:43
    Od: Swierszcz <n...@w...pl>

    W dniu 2011-06-12 21:44, Ikselka pisze:

    > jak i przy dostawaniu się na staż w
    > medycynie, rządzi prawo klanowe...

    bredzisz

  • 8. Data: 2011-06-13 14:36:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2011 23:36:03 -0700 (PDT), slawek7 napisał(a):

> [...]
    > "imprezowiczów" widzieliśmy tylko pierwszy semestr bo po prostu
    > trzeba było sie uczyć. Nie spodziewam się aby na prawie było łatwiej,

    Za moich czasów, z naszego liceum na prawo szli ci, co nie byli w stanie
    nauczyć się niczego... Dziś pewnie jest podobnie, a już na platnych
    studiach to jakiś absurd odchodzi - pewna znajoma mi osoba, skierowana
    przez zakład pracy (ZUS), skończyla takie PRAWO w Krakowie na UJ -
    boszsz... przecież ona w szkole do 100 zliczyć nie umiała, Warszawy szukała
    pod Poznaniem, ani słowa na polskim, ani na historii, kiedy byla o
    cokolwiek pytana, stawała jak słup i milczała... Miałam potem okazję
    widzieć stosy jej ściąg ze studiów pod piecem CO... Pracę napisał jej ktoś
    za pieniądze... Dzis jest PRAWNIKIEM w ZUS, piastuje tam odpowiedzialne
    stanowisko. Jakiś koszmar.

  • 9. Data: 2011-06-13 14:39:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 16:36:42 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > za pieniądze... Dzis jest PRAWNIKIEM w ZUS, piastuje tam odpowiedzialne

    Ale za to kiedy ją spotykam, dumnie niesie pod pachą "Gazetę Prawną" - jak
    sztandar swoich ambicji 3-)

  • 10. Data: 2011-06-13 19:05:32
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

> [...]

    > "imprezowiczów" widzieliśmy tylko pierwszy semestr bo po prostu
    > trzeba było sie uczyć. Nie spodziewam się aby na prawie było łatwiej,

    92,Tradycyjna_sciaga_to_przeszlosc___Ja_najczesciej_
    wykorzystuje.html