  • 1. Data: 2003-02-27 15:16:04
    Temat: DZIALALNOSC GOSPODARCZA
    Od: "Sebastian Jasielski" <t...@c...com>

    Witam, mam jeszcze 17 lat - 1985.04.29 i chcialbym otworzyc dzialalnosc
    gospodarcza. Niestety jestem niepelnosprawny mam 1 grupe inwalidzka. Jakie
    oplaty i czy musze czekac z tym do 18 lat? Czy bede placic z ZUS? Bede
    otrzymywac rente socjalna. Mam tate juz pelnoprawnego emeryta oraz brata tez
    niepelnosprawnego lat 24, ktory dostal jeszcze rente z ZUSu. Jak
    najkorzystniej miec owa dzialalnosc ? Niektore firmy niestety nawet do
    zamieszczenia bannera chca faktury, a celem tego jest
    http://akcja-pomoc.home.pl niestety wraz z bratem zbieramy i czepiamy sie
    wszystkich pomyslow.

    Dziekuje za pomoc i WSPARCIE akcji.

  • 2. Data: 2003-02-27 22:56:22
    Temat: Re: DZIALALNOSC GOSPODARCZA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Feb 2003, Sebastian Jasielski wrote:

    >+ Witam, mam jeszcze 17 lat - 1985.04.29 i chcialbym otworzyc dzialalnosc
    >+ gospodarcza.

    Była tu zacięta dyskusja, czy niepełnoletni obdarzony ograniczoną
    zdolnością prawną (czy jak to tam jest w KC, ponad 12 lat) może
    prowadzić DG - ale wniosków nie pamiętam.
    Możesz zajrzeć do archiwum ?
    Zajrzysz tak:
    http://groups.google.com/groups?as_q=niepe%B3noletni
    +dzia%B3alno%B6%E6&num=100&as_scoring=r&hl=pl&inlang
    =pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+Google&as_epq=&as_oq
    =&as_eq=&as_ugroup=*.prawo&as_usubject=&as_uauthors=
    &as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=2001&as_mi
    nm=5&as_mind=12&as_maxy=2003&as_maxm=2&as_maxd=27
    [...]
    >+ najkorzystniej miec owa dzialalnosc ? Niektore firmy niestety nawet do
    >+ zamieszczenia bannera chca faktury, [...]

    Zajrzyj jeszcze na archiwa, tu i *.podatki - *jakimś* rozwiązaniem
    jest sprzedaż za pośrednictwem zaprzyjaźnionej firmy, która "obróci"
    twoim wyrobem - ciebie zatrudni na umowę o dzieło bądź zlecenie
    a zamawiającemu wystawi fakturę.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-02-28 05:20:47
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Była tu zacięta dyskusja, czy niepełnoletni obdarzony ograniczoną
    > zdolnością prawną (czy jak to tam jest w KC, ponad 12 lat) może
    > prowadzić DG - ale wniosków nie pamiętam.

    Bo ich nie było ;)

    KG

  • 4. Data: 2003-02-28 11:29:03
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Bo ich nie było ;)

    Jak to nie było - były! Tylko każdy wyciągnął swoje....:-)

    Ja opowiadam się zdecydowanie za możliwością prowadzenia DG przez osoby
    pozbawione pełnej zdolności do czynności prawnej ( nie dotyczy to tylko
    małoletnich ). Nie ma po prostu przepisów, które by to zakazywały a jest art
    5. UstPrDzGosp, który daje wolność działalności gosppodarczej.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-28 12:27:48
    Temat: Odp: DZIALALNOSC GOSPODARCZA
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b3ngs9$h6f$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    art
    > 5. UstPrDzGosp, który daje wolność działalności gosppodarczej.

    chyba sam w to nie wierzysz ?

    Sandra

  • 6. Data: 2003-02-28 12:35:48
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]
    :
    : chyba sam w to nie wierzysz ?

    ja popieram, piękna sprawa, tylko niektóre zawarte umowy są ważne, większość
    wymaga potwierdzenia, marzenie każdego szefa firmy :-)

  • 7. Data: 2003-02-28 17:18:24
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Sandra" <J...@w...pl> wrote in message

    > chyba sam w to nie wierzysz ?

    Wierze owszem w Konstytucje i rzady prawa. A Ty nie?

    Depi.

  • 8. Data: 2003-02-28 17:21:45
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b3o5bb$bie$...@n...news.tpi.pl...

    > "Sandra" <J...@w...pl> wrote in message

    > Wierze owszem w Konstytucje i rzady prawa. A Ty nie?

    :-) w treść powyższego owszem ale w to, że nielat może otrzymac
    zaświadczenie o wpisie do ewidncji działalności gospodarczej nie wierze
    ponieważ nigdy tego nie dokona wobec braku pełnej zdolności do czynności
    prawnych ...

    Sandra

  • 9. Data: 2003-02-28 21:21:11
    Temat: Re: Odp: DZIALALNOSC GOSPODARCZA
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra wrote:
> [...]
    > zaświadczenie o wpisie do ewidncji działalności gospodarczej nie wierze
    > ponieważ nigdy tego nie dokona wobec braku pełnej zdolności do czynności

    No to mamy sprzeczność, albo jedno, albo drugie :)
    Od kiedy do otrzymania zaswiadczenia potrzebna jest pełna zdolność do
    czynności prawnych? Poza tym nikt nie twierdził, że będzie mógł
    prowadzić działalność samodzielnie.

    KG

  • 10. Data: 2003-02-28 22:06:11
    Temat: Odp: Odp: DZIALALNOSC GOSPODARCZA
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    Poza tym nikt nie twierdził, że będzie mógł
    > prowadzić działalność samodzielnie.

    tak z tym się zgodzę oczywiście z ostatnim zdaniem... gorąca dyskusja jednak
    przebiegała nad tym,że własnie będzie mógł a kto to powiedział ? :-) ja
    cały czas twierdze ,że to mogą zrobić do czasu uzyskania pełnoletności i
    odpowiadać za całość przedstawiciele ustawowi nielata ...

    Sandra