  • 1. Data: 2003-02-27 13:04:53
    Temat: Nigeryjski spam
    Od: "Jerzy" <j...@p...fm>

    Witam,

    Jakie jest wasze zdanie co nalezy zrobic ze spamem, ktory zapewne wielu z
    was otrzymuje z Czarnego Ladu odnosnie bajkowych transakcji ?

    pozdrawiam,
    Jerzy

    BTW Otrzymuje tego kilka razy w tygodniu i pewnie nie jestem rekordzista ;-)
    No i metody filtrowania na wiele sie nie przydaja.

  • 2. Data: 2003-02-27 13:14:56
    Temat: Re: Nigeryjski spam
    Od: "Dan" <d...@p...pl>

    > BTW Otrzymuje tego kilka razy w tygodniu i pewnie nie jestem rekordzista
    ;-)
    > No i metody filtrowania na wiele sie nie przydaja.

    Prawnie to raczej nie wiele zdzialasz.
    A fizycznie: Filtrowanie + Norton Internet Security - 90% spamu wylecialo
    na dzien dobry.
    lub przejscie na Mozille - tam jest dosc ciekawe narzedzie do blokady spamu.

  • 3. Data: 2003-02-27 13:33:26
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    > A fizycznie: Filtrowanie + Norton Internet Security - 90% spamu wylecialo
    > na dzien dobry.
    > lub przejscie na Mozille - tam jest dosc ciekawe narzedzie do blokady
    spamu.

    Dodam jeszcze darmowe: MailWasher i EmCEmailControl. Kłopot w tym, że każdy
    z nas nie chciałby nawet kliknąć i mieć spokój ze spamem.
    Oba te programy dają możliwość wysłania zwrotnej informacji o nieprawidłowym
    adresie bez podawania własnego adresu (korzystając z IP serwera). Lub
    wysłania w podobny sposób obraźliwego tekstu do spamera.

    SOTB

  • 4. Data: 2003-02-27 14:19:05
    Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl>

    Użytkownik "Dan" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    Archiwum i bieżące sprawy na pl.news.mordplik

    > A fizycznie: Filtrowanie + Norton Internet Security - 90% spamu wylecialo
    > na dzien dobry.

    A paranoicznych reakcji NIS'a nie miałeś? Że co 5 minut ktoś się 'włamuje'?
    ;)))
    Czyli NTG :)

    --
    M.M.

  • 5. Data: 2003-02-27 14:40:39
    Od: "Jerzy" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej Muran" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > A paranoicznych reakcji NIS'a nie miałeś? Że co 5 minut ktoś się
    'włamuje'?
    > ;)))
    > Czyli NTG :)

    Macku, mnie bardziej chodzi o strone prawna, a nie techniczna.

    pozdrawiam,
    Jerzy

  • 6. Data: 2003-02-27 15:03:45
    Od: "Kowal_z_P" <k...@p...onet.pl>

    > Jakie jest wasze zdanie co nalezy zrobic ze spamem, ktory zapewne wielu z
    > was otrzymuje z Czarnego Ladu odnosnie bajkowych transakcji ?

    AFAIK to była Republika Kongo, a nie Nigeria.
    Pozdrawiam
    Kowal_z_P

  • 7. Data: 2003-02-27 15:15:51
    Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl>

    Użytkownik "Jerzy"
    > Macku, mnie bardziej chodzi o strone prawna, a nie techniczna.

    No to Ci napisano, że nic nie zrobisz :)
    Gdyby to jeszcze było wysyłane z Polski, w jezyku polskim, w jakiś sposób
    zorientowane na obowiązujące tutaj zasady - wtedy można by szukać rozwiązań.
    A tak to... dziki zachód, proszę pana! ;)
    Nie ma takiego prawa, które zakazywałoby przysyłania Ci poczty
    elektronicznej. A jeśli już coś jest to w fazie projektu - niezamawiane
    reklamy, oferty itd. Jednak jak to zwykle u nas bywa - zanim dokończono
    opracowanie projektu już wiadomo było, że można połowę zapisów obejść i
    dalej śmiecić. Ze wszystkim przecież tak jest...

    Za granicą są pewne mechanizmy ale dotyczą one np. wysyłania reklam faksem.
    Już wiele lat temu zabroniono ten proceder, który powodował brak papieru w
    faksie po każdej nocy. Tam też mają urwanie głowy ze spamerami ale
    konkretnych rozwiązań nie znam.

    BTW o aspektach prawnych też jest sporo właśnie na pl.news.mordplik
    To naprawdę wartościowe, z punktu walki ze spamem, forum. Polecam!

    --
    M.M.

  • 8. Data: 2003-02-27 15:22:58
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

    > AFAIK to była Republika Kongo, a nie Nigeria.

    No to jeszcze wszystkiego nie otrzymałes :-)))
    Republika Kongo, Nigeria, China
    pozdrawiam! zbisa

  • 9. Data: 2003-02-27 15:24:12
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > adresie bez podawania własnego adresu (korzystając z IP serwera). Lub
    > wysłania w podobny sposób obraźliwego tekstu do spamera.

    Byle tylko ów tekst nie miał znamion niezamówionej informacji
    handlowej gdyż wówczas spamer będzie miał możliwość zgodnie
    z polskim prawem wystąpić przeciwko nadawcy :-))

    pozd.Pix

  • 10. Data: 2003-02-27 17:01:18
    Od: "Jerzy" <j...@p...fm>

> [...]
    >
    > BTW o aspektach prawnych też jest sporo właśnie na pl.news.mordplik
    > To naprawdę wartościowe, z punktu walki ze spamem, forum. Polecam!

    Udowodniono juz wielokrotnie, ze proceder ten prowadzi do porwan, wymuszen,
    zabojstw.
    Nie jest to tylko natretna reklama, a zorganizowana przestepczosc.
    Sadze, ze trafilem na ich liste poprzez angielskojezyczne newsgroup`y.
    Byc moze jest to walka z wiatrakami, ale interesuje mnie jak nalezy ich
    scigac z punktu widzenia prawa.

    pozdrawiam,
    Jerzy