  • 1. Data: 2003-02-27 14:43:10
    Temat: kupno i sprzedaż mieszkania
    Od: "Znajdzicha" <r...@o...pl>

    Sprzedajemy własne mieszkanie i kupujemy inne większe. Czy ktoś orientuje
    się jak w takim układzie wygląda sprawa podatku, ile wynosi, e.t.c.?
    Mieszkanie, które sprzedajemy jest mieszkaniem spółdzielczo własnościowym
    należącym właściwie do mojego męża, to znaczy mieszkał on tu jeszcze za
    czasów kawalerskich i jest właścicielem ponad 10 lat. Natomiast mieszkanie,
    które mamy zamiar kupić jest większe, a co za tym idzie droższe.
    Z jakimi innymi kosztami musimy się liczyć?
    pozdrawiam Znajdzia

  • 2. Data: 2003-02-27 17:14:42
    Temat: Re: kupno i sprzedaż mieszkania
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Znajdzicha" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mieszkanie,
    > które mamy zamiar kupić jest większe, a co za tym idzie droższe.
    > Z jakimi innymi kosztami musimy się liczyć?

    Dziewczyno,
    notariusz wszystko ci wyliczy co do grosza.
    Możesz poprosić o projekt aktu notarialnego w tej sprawie.
    Nic nie kosztuje a będziesz wiedziała wszystko.
    pzdr. JarekM

  • 3. Data: 2003-02-27 18:48:43
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > które mamy zamiar kupić jest większe, a co za tym idzie droższe.
    > Z jakimi innymi kosztami musimy się liczyć?

    koszty:

    - opłata notarialna,
    - podatek od czynności cywilnoprawnych (w zależności jak się umówicie z
    nabywcą/sprzedawcą, przyjete jest, że pcc płaci nabywca)
    - mąż nie płaci podatku dochodowego skoro minęło 10 lat od nabycia
    - możliwe inne drobne opłaty, ale nic mądrego mi do głowy nie przychodzi

    Co do szczegółów to już działka notariusza.

    Ciacho

  • 4. Data: 2003-02-28 16:38:41
    Od: "Znajdzicha" <r...@o...pl>

    dziękuję za odpowiedzi i mam jeszce jedno pytanie, słyszałam jakieś opinie,
    ze musimy przedstawić w US odpisy aktów notarialnych i jakiś PIT, czy tp
    prawda?
    pozdrawiam Znajdzia