  • 1. Data: 2010-01-18 14:40:00
    Temat: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ?
    Od: Wotek <w...@g...com>

    Witam,

    Mógłby mi ktoś powiedzieć, czy doliczanie dodatkowych opłat za
    płatność kartą w sklepie jest zgodne z prawem ?

  • 2. Data: 2010-01-18 14:45:27
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 18 Jan 2010 06:40:00 -0800, Wotek napisał(a):

    > Mógłby mi ktoś powiedzieć, czy doliczanie dodatkowych opłat za płatność
    > kartą w sklepie jest zgodne z prawem ?

    Na pewno nie jest zgodne z umową zawartą pomiędzy sklepowym a jego
    rozliczeniowcem -- właścicielem terminala.
    Może dałoby się jakoś podciągnąć pod to art. 12 ust. 1 ustawy o cenach

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2010-01-18 14:47:49
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 18-01-2010 o 15:40:00 Wotek <w...@g...com> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mógłby mi ktoś powiedzieć, czy doliczanie dodatkowych opłat za
    > płatność kartą w sklepie jest zgodne z prawem ?

    Jezeli zostales o tym poinformowany przed dokonanime platnosci i wyraziles
    zgode to czemu nie.
    Wystarczy, ze sa okartki z odpowiednia informacja przy kasie,

    leon

  • 4. Data: 2010-01-18 14:50:04
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 18-01-2010 15:40, Wotek pisze:
    > Witam,
    >
    > Mógłby mi ktoś powiedzieć, czy doliczanie dodatkowych opłat za
    > płatność kartą w sklepie jest zgodne z prawem ?

    To zależy. Jeżeli masz na wywieszce cenę 100 zł, a przy płatności karta
    okazuje się, że jednak towar kosztuje 102 zł, to klienta obowiązuje cena
    100 zł. Jeżeli z kolei masz podane dwie ceny - dla płatności gotówką i
    kartą - to raczej nie ma w tym nic złego.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2010-01-18 16:03:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 100 zł. Jeżeli z kolei masz podane dwie ceny - dla płatności gotówką i
    > kartą - to raczej nie ma w tym nic złego.

    ... poza złamaniem umowy pomiędzy bankiem a klientem.

  • 6. Data: 2010-01-18 16:24:00
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> pisze:

> [...]
    > obowiązuje cena 100 zł. Jeżeli z kolei masz podane dwie ceny - dla
    > płatności gotówką i kartą - to raczej nie ma w tym nic złego.

    A nie wystarczy *wyraźna* "wywieszka" np. przy kasie o opłatach za
    płacenie kartą? Jak rozumiem sklep nie ma żadnego prawnego obowiązku
    przyjmowania płatności kartą. Nie podejrzewam by istniał "zakaz wprost"
    takich dodatkowych opłat *o ile* nie są "ukrywane" a jasno i wyraźnie
    oznajmiane.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Żyj tak, aby znajomym zrobiło się nudno, gdy umrzesz.

  • 7. Data: 2010-01-18 17:04:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Adam Filip napisał(a):

> [...]
    > przyjmowania płatności kartą. Nie podejrzewam by istniał "zakaz wprost"
    > takich dodatkowych opłat *o ile* nie są "ukrywane" a jasno i wyraźnie

    Sklepy, ktore znam, po prostu udzielaja rabatu w wysokosci 2-3% za
    platnosc gotowka ;) Czasem jest to doprowadzone do absurdu bo w
    cennikach podano ceny z adnotacja np taka: "podana cena zawiera 3%
    rabatu za platnosc gotowka" ;)

    j.

    --
    ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki
    gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;)

  • 8. Data: 2010-01-18 17:10:56
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 18 Sty, 15:45, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

> [...]
    > rozliczeniowcem -- właścicielem terminala.
    > Może dałoby się jakoś podciągnąć pod to art. 12 ust. 1 ustawy o cenach

    Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych art 8 i 9. W
    umowach miedzy bankiem a sklepem nie zawiera sie ograniczen kwotowych
    (bo po to przeciez sa platnosci bezgotowkowe zeby zaplacic 9,97 jak
    pani sklepikarka nie ma wydac 3 groszy). Artykul 9 mowi o tym kiedy
    NIE przyjac platnosci. Koszt operacji ponosi sklep bo to dla niego
    koszt poniesia przychodu i on to sobie odpisuje.

    Jesli masz karte Visa lub Mastercard to zglos to na infolinii.

  • 9. Data: 2010-01-18 18:50:11
    Temat: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie [niech KLIENT płaci prowizję operatora karty]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> pisze:

> [...]
    > platnosc gotowka ;) Czasem jest to doprowadzone do absurdu bo w
    > cennikach podano ceny z adnotacja np taka: "podana cena zawiera 3%

    Po prostu to że sklep "bierze na siebie" prowizję operatora karty
    (te 2-3%) to co najwyżej dobry zwyczaj (na pewno dla operatorów kart)
    ale byłoby bardzo dziwne gdyby sklep miał mieć prawny obowiązek części
    klientów refundować prowizję dla strony trzeciej wynikającą *wyłącznie*
    ze sposobu płatności wybranego przez klienta.

    Mamy "okolice dołka kryzysu" i te 2-3% *mogą* robić różnice między
    ostrym zaciskaniem pasa a przeżyciem :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Jaki człowiek, taka mowa.

  • 10. Data: 2010-01-18 22:50:30
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl>

> [...]
    > klientów refundować prowizję dla strony trzeciej wynikającą *wyłącznie*
    > ze sposobu płatności wybranego przez klienta.

    Z tego co mi wiadomo, ten sklep nie może nie "wziąć na siebie" prowizji bo
    taka jest polityka firm zajmujących się płatnościami kartowymi. Może co
    najwyżej w ogóle nie realizować płatności kartami.

    > Mamy "okolice dołka kryzysu" i te 2-3% *mogą* robić różnice między
    > ostrym zaciskaniem pasa a przeżyciem :-)

    Pierdoły