  • 21. Data: 2003-06-03 07:45:18
    Temat: Re: Ochrona plodu (pilne!!!!)
    Od: "Maciej" <c...@p...onet.pl>

    Ja moze wyjasnie, precyzyjniej, bo wyglada na to ze nie jestem zrozumiana.
    Sprawa o blad lekarski to sprawa cywilna, tej nie zalozylam (
    glownie z powodow finansowych) i zarzut juz sie przedawnil. Cale zdarzenie i
    jego ocena jest jednoznaczna i sad daje temu wyraz. Wygladalo na to ze,
    obligatoryjnie scigany przez panstwo zarzut nieumyslnego zabojstwa
    doprowadzi do ukarania winnych bez angazowania sie finansowo z mojej strony.
    Ekspertyzy biegłych wyraznie mowia o bledzie w tym przypadku, a za expertyzy
    nie musialam placic.
    Sprawa ciagnie sie juz tzreci rok, i kiedy zblizala sie do szczesliwego
    finalu, adwokat lekarza stwierdzil, ze sam zarzut nieumyslnego zabojstwa
    jest pomylka bo czlowiekiem sie staje w chwili pierwszego oddechu - a "Art.
    149a. § 1. Kto powoduje śmierć dziecka poczętego, podlega karze
    pozbawienia wolności do lat 2" jest SKRESLONY!!!!! I

    I chcialam zwrocic Panstawa uwage na jakas ogromna niesprawiedliwosc, moze
    luke w prawie, - nie mozna usunac ciazy nawet w jej początkowym okresie ale
    mozna bezkarnie doprowadzic do smierci plodu na dzien na dwa lub pare godzin
    przed porodem. Istota ktora juz za moment moglaby samodzielnie zyc po prostu
    nie jest czlowiekiem. w swietle prawa.
    Wydawaloby sie ze fakt zmiany w kodeksach okreslenia "plod" na "dziecko
    poczete" sugeruje traktowanie plodu jako czlowieka.
    I to bylo przedmiotem mojego zapytania - kiedy plod jest juz dzieckiem i
    jakie mam prawa.??

    serdecznie pozdrawiam Agata.

  • 22. Data: 2003-06-03 08:02:02
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > strzępić??Znasz
    >
    > Trzeba zrobic wszystko, zeby taki przepis zlikwidowac. A to sie moze udac
    > TYLKO wtedy, gdy CALE spoleczenstwo jasno sie wypowie a nie bedzie chowac
    > glowe w piasek.

    Jaki przepis chciałabyś zmienić???? Jesteś blondynko czy tylko pod wpływem
    emocji nie potrafisz się skupić na czytaniu?
    Od razu uprzedzę że:
    1.nie jestem lekarzem
    2.przy pisaniu na grupy nie kieruję się uczuciami a tylko chłodną logiką

    Leszek

    GG 1631219
    "Ludzie, nie gryźcie się
    szkoda zębów"

  • 23. Data: 2003-06-03 08:04:34
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sprawa ciagnie sie juz tzreci rok, i kiedy zblizala sie do szczesliwego
    > finalu,

    Czyli do wsadzenia lekarza do ciupy za błąd i zaspokojenia Twojej żądzy
    zemsty.
    Czy nie tak??

    Pozdr
    Leszek

  • 24. Data: 2003-06-03 08:31:24
    Od: Arni <a...@m...org>

    Leszek wrote:

> [...]
    > się winy udowodnić
    > (bo sąd musi opierać się na opinii biegłego) to po co język strzępić??Znasz

    tak sobie ten wątek czytam i widze ze blyszczysz nie tylko na
    pl.misc.samochody... ale posluze sie analogia z tamtej grupy: oddajesz
    samochod do warsztatu (np ASO zeby rachunki byly wieksze :) i zamiast
    naprawic uszkodzenie robia 100 innych rzeczy i placisz np 10 tys zl.
    samochod jest nadal popsuty. W imie chrzescijanskiego przebaczenia
    odpuszczasz im i bedziesz polecal warsztat znajomym ? Bo sie nie znasz
    na samochodach ?
    Tak sie sklada ze tydzien temu mojemu kuzynowi zmarlo 1-miesieczne
    dziecko. Bez zadnych wczesniejszych objawow, tak po prostu w pol godziny
    umarlo. Podobno wada ukryta serca. Wiesz jaki jest bol rodzicow ktorzy
    nie maja wiedzy, dowodow na blad lekarski a jednoczesnie nie chca zeby
    taka sytuacja powtorzyla sie komus innemu ? (o ile byla zawiniona )

    A tak wogole to witam wszystkich po przerwie :)) czekam tu na pewien
    nowy watek..

    --
    Arni
    '84 HONDA CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 25. Data: 2003-06-03 08:44:06
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Arni" <a...@m...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > samochod jest nadal popsuty. W imie chrzescijanskiego przebaczenia
    > odpuszczasz im i bedziesz polecal warsztat znajomym ?

    Nie, nie płacę.Proste?

> [...]
    > nie maja wiedzy, dowodow na blad lekarski a jednoczesnie nie chca zeby
    > taka sytuacja powtorzyla sie komus innemu ? (o ile byla zawiniona )

    I co? Będą walczyć aby wsadzić lekarza do więzienia aby ulżyć bólowi?
    Tylko mi nie mów że robi się to w trosce o potencjalnych "innych" bo i tak
    nie uwierzę.
    Robi się to tylko i wyłącznie z zemsty.A wszystko to w społeczeństwie gdzie
    90% ludzi deklaruje się jako chrześcijanie.

    Leszek

    GG 1631219
    "Ludzie, nie gryźcie się
    szkoda zębów"

  • 26. Data: 2003-06-03 09:17:14
    Od: Arni <a...@m...org>

    Leszek wrote:

    > Nie, nie płacę.Proste?

    tak, w zwiazku z tym w panstowej placowce zdrowia jesli lekarz przez
    swoje niedbalstwo usmierci Ci dziecko powiedz mu: ja panu nie zaplace.

> [...]
    > Robi się to tylko i wyłącznie z zemsty.A wszystko to w społeczeństwie gdzie
    > 90% ludzi deklaruje się jako chrześcijanie.

    nie, beda zyc ze swiadomoscia ze jesli lekarz teraz popelnil blad i uzna
    to za normalne to nastepnym razem tez dziecko moze umrzec. Nie znasz
    takie go pojecia jak odpowiedzialnosc zawodowa? To po cholere ci lekarze
    wykupuja sobie OC ? Po co wogole jakies prawo karne? Wybaczyc wszystkim
    i juz.

  • 27. Data: 2003-06-03 09:27:09
    Od: "Maciej" <c...@p...onet.pl>

    w jaki sposob ty myslisz? jakie ty masz motto zyciowe?
    to ty mowisz tak samo jak lekarz prowadzacy mnie - argumentowal abym
    ustapila, stalo sie i juz, zycia nie wroce i do widzenia. Ordynator odzialu,
    optycznie juz czlowiek o wiekszej wrazliwosci glowny nacisk kladzie na to ze
    jest mu przykro i ze zdarzenie to na cale zycie zostawi u niego slad. I to
    jest danie satysfakcji, to jest jakas forma zadoscuczynieneia. Ale lekarz
    prowadzacy nie ma sobie nic do zarzucenia. Ma byc zagrozeniem dla innych?
    Bezkarnosc wg ciebie wplywa pozytywnie na morale srodowiska?

    Nie ma we mnie checi zemsty i wysokosc wyroku jest mi obojetna. Do wiezienia
    sie nie chodzi tak latwo a wyroki najczesciej w zawiasach. Wiec nie uzywaj
    patosu.

    To po coz jest prawo?? Mam sie wstydzic ze szukam sprawiedliwosci ? To po co
    sady Leszku????

    I daj swiatu rade kiedyu moga dochodzic swoich praw a kiedy nie. A moze
    powiesz jaka grupa zawodowa ma stac poza prawem: policjanci? lekarze?
    politycy?

    Agata

  • 28. Data: 2003-06-03 20:26:50
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > tak, w zwiazku z tym w panstowej placowce zdrowia jesli lekarz przez
    > swoje niedbalstwo usmierci Ci dziecko powiedz mu: ja panu nie zaplace.

    Jeśli takie porównanie podpowiada Ci Twój umysł to sorry, ja wymiękam.

    Pozdr
    Leszek

  • 29. Data: 2003-06-03 20:31:08
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Bezkarnosc wg ciebie wplywa pozytywnie na morale srodowiska?

    A gdzie to wyczytałaś??
    Jesteś tak zaślepiona w nienawiści że zaczynasz widzieć to co chcesz
    widzieć.
    Być może tak samo jest z tą winą lekarza? Jeśłi biegli sądowi tej winy nie
    widzą a tylko Ty ją widzisz....

    Leszek

    GG 1631219
    "Ludzie, nie gryźcie się
    szkoda zębów"

  • 30. Data: 2003-06-04 06:30:58
    Od: Arni <n...@y...com>

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "Arni" <a...@m...org> napisał w wiadomości

    > Jeśli takie porównanie podpowiada Ci Twój umysł to sorry, ja wymiękam.

    nie wymiekasz bo jestes beton - trudny do zarąbania. My od samego
    poczatku mowimy o ludzkim zyciu gdzie wszelkie normy odnoszace sie do
    spraw materialnych sa za slabe a Ty wyjezdzasz ze swoją zemstą.
    Usilowalem Ci to wlasnie uzmysłowic ze jestes cynikiem i chyba nigdy nie
    straciles nikogo bliskiego przez ludzka glupote. Skoro tego nie
    rozumiesz to trudno, dalsza dyskusje uwazam za bezprzedmiotową.