  • 1. Data: 2003-06-01 21:17:26
    Temat: Ochrona plodu (pilne!!!!)
    Od: "Maciej" <c...@p...onet.pl>

    Może ktoś coś podpowie.
    O dziwo w sytuacji gdy wydajemy ustawę o ochronie życia poczętego lekarz ,
    który spowoduje śmierć 9 cio miesięcznego płodu przez zaniedbanie i
    niewykonanie stosownego badania KTG jest bezkarny , bo nie dotyczy go
    przepis kodeksu karnego mowiący o nieumyslnym zabójstwie bo chroni on
    jedynie człowieka . Podobno 9cio miesięczny zdolny do samodzielnego życia
    płód nie jest człowiekiem dopóki się nie urodzi lub co najmnniej nie zacznie
    się akcja porodowa.
    Czy możne temu jakoś zaradzić i znaleźć podstawę prawną do odpowiedzialności
    karnej lekarza?
    Jakby cos to prosze tez na priva.
    pozdrawiam Agata

  • 2. Data: 2003-06-01 21:47:14
    Temat: Re: Ochrona plodu (pilne!!!!)
    Od: "lux" <l...@w...pl>

    brdury na maksa, jak zaniedbał to odpowiada normalnie na podst. KK. A w
    kodeksie jak byk stoi dziecko a nie jakiś tam płód, więc dziecko to człowiek
    no nie ;-) i od poczęcia a nie od niewiadomo skąd

    --
    ``````````````````````````
    LUX

  • 3. Data: 2003-06-01 22:26:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Bzdura. W kk stoi napisane:

    Art. 149a. § 1. Kto powoduje śmierć dziecka poczętego, podlega karze
    pozbawienia wolności do lat 2.
    § 2. Nie podlega karze matka dziecka poczętego.
    § 3. Nie popełnia przestępstwa określonego w § 1 lekarz, podejmujący to
    działanie w publicznym zakładzie opieki zdrowotnej, w przypadku gdy:
    1) ciąża stanowiła zagrożenie dla życia lub poważne zagrożenie dla zdrowia
    matki, stwierdzone orzeczeniem dwóch lekarzy innych niż lekarz podejmujący
    działanie, o którym mowa w § 1, przy czym orzeczenie to nie jest niezbędne w
    przypadku natychmiastowej konieczności uchylenia zagrożenia dla życia matki,
    2) gdy śmierć dziecka poczętego nastąpiła wskutek działań podjętych dla
    ratowania życia matki albo dla przeciwdziałania poważnemu uszczerbkowi na
    zdrowiu matki, którego niebezpieczeństwo zostało potwierdzone orzeczeniem
    dwóch innych lekarzy,
    3) badania prenatalne, potwierdzone orzeczeniem dwóch lekarzy innych niż
    lekarz podejmujący działanie, o którym mowa w § 1, wskazują na ciężkie i
    nieodwracalne uszkodzenie płodu,
    4) zachodzi uzasadnione podejrzenie, potwierdzone zaświadczeniem
    prokuratora, że ciąża powstała w wyniku czynu zabronionego.
    § 4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach sąd może odstąpić od
    wymierzenia kary wobec sprawcy przestępstwa określonego w § 1.

    Tylko, czy uda się udowodnić, że lekaż był obowiazany przeprowadzić te
    badania, oraz że ich nie przeprowadzenie było przyczyną śmierci płodu? Bo
    jak nie, to faktycznie lekaż nie popełnia przestępstwa.

  • 4. Data: 2003-06-01 23:01:54
    Od: "Maciej" <c...@p...onet.pl>

    Dziekuje bardzo. Nie umiem tylko znalezc tego artykulu i chyba go nie ma. W
    dostepnych mi tekstach 149a nie wystepuje. Jest tylko 149 o tresci: " Matka,
    która zabija
    dziecko......"itd

    pozdrawiam Agata

  • 5. Data: 2003-06-01 23:25:16
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Maciej wrote:

    >Dziekuje bardzo. Nie umiem tylko znalezc tego artykulu i chyba go nie ma. W
    >dostepnych mi tekstach 149a nie wystepuje. Jest tylko 149 o tresci: " Matka,
    >która zabija dziecko......"itd

    Artykuł ten (149a) dodany został przez art.7 pkt 2 ustawy
    'O planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach
    dopuszczalności przerywania ciąży' (Dz.U.93.17.78)

    Tekst w/w ustawy np tu:
    http://strony.wp.pl/wp/podsercem/prawo/ochrona.htm
    A tekst KK po tej zmianie:
    http://freemen.d2.cz/texty/kodexkarny.htm

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2003-06-02 06:54:24
    Od: "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl>

    Ręce opadają: w przepisach jak byk "lekarz" a ty smarujesz "lekaż"
    !!!!

  • 7. Data: 2003-06-02 07:12:51
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Bzdura. W kk stoi napisane:

    [ciach]

    Tyle, ze to jest przepis (skre?lony zreszta - patrz art. 3 pkt 2 ustawy o zmianie
    ustawy o planowaniu rodziny, ochronie plodu ludzkiego i warunkach dopuszczalnosci
    przerywania ciazy oraz o zmianie niektorych innych ustaw, dz. u. z 1996 roku, nr
    139,poz. 646) k.k. z 1969 roku. O ile mnie pamiec nie myli to mamy nowy...

    Pozdr.

  • 8. Data: 2003-06-02 07:55:51
    Od: "Maciej" <c...@p...onet.pl>

    no wlasnie nie ma niestety nowego. i wyglada na to ze nie ma sposobu aby
    ukarac lekarza, ktory zlekcewazyl sygnaly o zagrozeniu ciazy. jedyny sposob
    to udowodnienie bledu w sztuce a tu sa rozne i skrajnie sprzeczne opinie
    bieglych, ale oprocz jednej opini z poznania w innych czuje sie zawodowa
    solidarnosc - wiec sprawa sie rozmyje.
    pozdro Agata

  • 9. Data: 2003-06-02 08:24:24
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    kachna.pl wrote:

    >Artykuł ten (149a) dodany został przez art.7 pkt 2 ustawy
    >'O planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach
    >dopuszczalności przerywania ciąży' (Dz.U.93.17.78)

    Gwoli uzupełnienia dodam, że skreślenie artykułu 149a nastąpiło
    na podstawie 'Ustawy o zmianie ustawy o planowaniu rodziny...'
    z 1996 roku (Dz. U. Nr 139, poz. 646) w jej art.3 p.2.

  • 10. Data: 2003-06-02 19:49:55
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sposob
    > to udowodnienie bledu w sztuce a tu sa rozne i skrajnie sprzeczne opinie

    Biegli się nie znają.Ty wiesz lepiej.

    Leszek

    GG 1631219
    "Ludzie, nie gryźcie się