  • 1. Data: 2003-06-01 20:31:47
    Temat: co robic
    Od: "siwkowska" <j...@o...pl>

    Moj syn zostal wyrzucony z domu przez dziewczyne. Przed rozstaniem kupil
    meble na raty, dziewczyna powiedziala , ze bedzie splacala raty. Zostalo ich
    21, ale ja nie wierze ze bedzie to robila. Syn nie chce tych mebli. Ja
    martwie sie o to by nie mial klopotow. Co zrobic, jak sie zabezpieczyc zeby
    ona te raty splacala?

  • 2. Data: 2003-06-01 21:21:06
    Temat: Re: co robic
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Można przyjąć od niej oświadczenie na piśmie. Ale to dla banku nie będzie
    miało znaczenia, tylko ewentualnie będzie można ją cywilnie ścigać. W tym
    wypadku niestety kłopoty mogą być faktycznie, chyba, że się dogadacie z
    bankiem i ona formalnie przejmie te raty. Jak bank wyrazi zgodę na zmianę
    dłużnika, to Twój syn będzie zwolniony z długu.

  • 3. Data: 2003-06-01 21:24:17
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > 21, ale ja nie wierze ze bedzie to robila. Syn nie chce tych mebli. Ja
    > martwie sie o to by nie mial klopotow. Co zrobic, jak sie zabezpieczyc

    Niech podpisze z nim umowe, w ktorej zobowiaze sie do splacania rat.

    Konrad

  • 4. Data: 2003-06-01 21:36:57
    Temat: Odp: co robic
    Od: "siwkowska" <j...@o...pl>

    Użytkownik Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bbdqst$npv$...@h...e-wro.net...

    > ich
    > zeby
    > >

    > Niech podpisze z nim umowe, w ktorej zobowiaze sie do splacania rat.
    >
    > Konrad
    >
    > Czy jest jakis konkretny wzor umowy?
    Jola

  • 5. Data: 2003-06-01 21:55:38
    Od: "siwkowska" <j...@o...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bbdsc9$1g1$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > bankiem i ona formalnie przejmie te raty. Jak bank wyrazi zgodę na zmianę
    > dłużnika, to Twój syn będzie zwolniony z długu.

    Z Bankiem może być problem, ponieważ ona nie ma zdolności kredytowej. Jest
    zarejestrowana na 900 PLN.

    Jola

  • 6. Data: 2003-06-01 22:43:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Z Bankiem może być problem, ponieważ ona nie ma zdolności kredytowej. Jest
    | zarejestrowana na 900 PLN.

    No to może jakieś poręczenie? Zresztą nawet jak będzie miała zdolność
    kredytową, to mogą być problemy. Banki niechętnie robią takie kombinacje,
    głownie z tego powodu, że po co im kłopot i zamieszanie. ale można
    spróbować.

    Jeszcze przyszedł mi do głowy weksel. Niech podpisze Twojemu synowi weksel
    na kwotę niespłaconego kredytu. Inne rozwiązanie, to wezwać doprowadzić do
    zabrania mebli przez bank. Stracicie dotąd wpłacone raty, ale będzie po
    problemie. Jak jeszcze coś wymyślę, to napiszę.

  • 7. Data: 2003-06-02 02:14:55
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bbe0ss$9e6$2@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > No to może jakieś poręczenie? Zresztą nawet jak będzie miała zdolność

    Albo niech da może jakiś materialny zastaw (np. telewizor, biżuteria etc)
    z odpowiednią umową rzecz jasna, bo wszystkie inne rozwiązania to niestety
    ryzyko że się zostanie z niczym.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-06-02 19:25:46
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Czy jest jakis konkretny wzor umowy?

    Jest. Jest to umowa o zwolnienie z dlugu.

    Art. 392. (Kodeks Cywilny)
    Jeżeli osoba trzecia zobowiązała się przez umowę z
    dłużnikiem zwolnić go od obowiązku świadczenia,
    jest ona odpowiedzialna względem dłużnika za to, że
    wierzyciel nie będzie od niego żądał spełnienia świadczenia.

    Tutaj jest cos na ksztal tego, ale troche inaczej :)

    Wzor:

    Umowa o przystąpienie do długu

    zawarta w dniu ............ w .................. pomiędzy Bankiem
    z siedzibą w .................. reprezentowanym przez:
    1. ........................
    2. ........................
    zwanym dalej Bankiem
    Firmą .................. z siedzibą w ..................
    reprezentowaną przez:
    1. ........................
    2. ........................
    zwaną dalej Przystępującym do długu
    o następującej treści:
    § 1
    Bank oświadcza, że Kredytobiorca ..................
    winien jest Bankowi kwotę ............ zł (słownie zł: ..................) z
    tytułu kredytu w wysokości ............ udzielonego na podstawie umowy
    kredytowej nr ............ z dnia ............, płatnego w ratach
    ............ z odsetkami ............, przy czym wysokość odsetek może ulec
    zmianie podczas okresu kredytowania.
    § 2
    Przystępujący do długu mocą niniejszej umowy przystępuje do ww. długu wraz z
    odsetkami i innymi kosztami i zobowiązuje się spłacić go na rzecz Banku
    solidarnie zgodnie z umową kredytową, na warunkach i w terminach w niej
    określonych.
    § 3
    Bank wyraża zgodę na przystąpienie do długu.
    § 4
    Przystępujący do długu zobowiązuje się niezwłocznie zawiadomić o zawarciu
    niniejszej umowy Kredytobiorcę.
    § 5
    Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym
    dla każdej ze stron.

    ........................ .........................
    (Bank) (przystępujący do długu)

  • 9. Data: 2003-06-03 17:32:53
    Od: "siwkowska" <j...@o...pl>

    Dzieki wszystkim
    Syn spisal z nia umowe o przejecie dlugu i dodatkowo podpisala mu weksel na
    cala kwote kredytu

    Użytkownik Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bbg8ai$h95$...@h...e-wro.net...

  • 10. Data: 2003-06-03 19:03:12