    From: "Maciej" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ochrona plodu (pilne!!!!)
    Date: Tue, 3 Jun 2003 09:45:18 +0200

    Ja moze wyjasnie, precyzyjniej, bo wyglada na to ze nie jestem zrozumiana.
    Sprawa o blad lekarski to sprawa cywilna, tej nie zalozylam (
    glownie z powodow finansowych) i zarzut juz sie przedawnil. Cale zdarzenie i
    jego ocena jest jednoznaczna i sad daje temu wyraz. Wygladalo na to ze,
    obligatoryjnie scigany przez panstwo zarzut nieumyslnego zabojstwa
    doprowadzi do ukarania winnych bez angazowania sie finansowo z mojej strony.
    Ekspertyzy biegłych wyraznie mowia o bledzie w tym przypadku, a za expertyzy
    nie musialam placic.
    Sprawa ciagnie sie juz tzreci rok, i kiedy zblizala sie do szczesliwego
    finalu, adwokat lekarza stwierdzil, ze sam zarzut nieumyslnego zabojstwa
    jest pomylka bo czlowiekiem sie staje w chwili pierwszego oddechu - a "Art.
    149a. § 1. Kto powoduje śmierć dziecka poczętego, podlega karze
    pozbawienia wolności do lat 2" jest SKRESLONY!!!!! I

    I chcialam zwrocic Panstawa uwage na jakas ogromna niesprawiedliwosc, moze
    luke w prawie, - nie mozna usunac ciazy nawet w jej początkowym okresie ale
    mozna bezkarnie doprowadzic do smierci plodu na dzien na dwa lub pare godzin
    przed porodem. Istota ktora juz za moment moglaby samodzielnie zyc po prostu
    nie jest czlowiekiem. w swietle prawa.
    Wydawaloby sie ze fakt zmiany w kodeksach okreslenia "plod" na "dziecko
    poczete" sugeruje traktowanie plodu jako czlowieka.
    I to bylo przedmiotem mojego zapytania - kiedy plod jest juz dzieckiem i
    jakie mam prawa.??

    serdecznie pozdrawiam Agata.