  • 1. Data: 2003-06-01 19:23:55
    Temat: Zastrzeżony Znak Towarowy i domena
    Od: "radek" <c...@h...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów
    Mam następujący mały problem - jakiś czas temu zarejestrowałem domenę -
    dajmy na to dwakoty.pl(nazwa przykładowa). W czasie załatwiania formalności
    z NASK - iem dostalem od nich maila gdzie między innymi stało:
    "...Nazwa DWA KOTY jest zastrzezonym znakiem towarowym.
    Prosze o przedlozenie oswiadczenia ze zapoznali sie Panstwo z
    wpisem do rejestru znakow towarowych i nie beda Panstwo naruszac
    zadnego z tych wpisow. Oswiadczenie powinno zostac dostarczone w
    ciagu 5 dni od daty wyslania tej wiadomosci na adres:..."

    Oświadczenie takie przedłożyłem i stałem się posiadaczem(tymczasowym
    użytkownikiem) domeny. Teraz chcę otworzyć sklep internetowy pod adresem
    dwakoty.pl i mam następujące pytania:
    - jeżeli moja firma będzie się nazywać dwakoty.pl to czy posiadacz prawa do
    znaku towarowego DWA KOTY będzie miał prawo przejąć moją (?) domenę
    dwakoty.pl
    - czy jeżeli ktoś ma zastrzeżony znak towarowy DWA KOTY - to automatycznie
    ma prawo do wszelkich domen typu dwakoty.pl, dwakoty.com.pl, dwakoty.net itd
    ???
    - czy DWA KOTY to to samo co DWAKOTY ???

    Dodam jeszcze, że nie chcę zrobić numeru typu podszywanie się pod znaną
    markę, nie mam pojęcia w jakim celu zastrzeżone są te moje przykładowe DWA
    KOTY. Wasze odpowiedzi pozwolą mi podjąć decyzję czy odpuścić sobie tą
    domenę i pomyśleć o czymś innym ( szkoda by mi było bo mi się bardzo ona
    podoba), czy też brnąć w to dalej ( ale czy nie zaistnieje sytuacja, że gdy
    po latach trudu, wyrzeczeń i odmawiania sobie piwka od ust wreszcie
    spopularyzuje swój sklep dwakoty.pl, to pojawi się właściciel znaku
    towarowego DWA KOTY i zabierze mi moją domenkę ??)

    pozdrawiam
    Radek

    ps. jeszcze raz podkreślam, że "dwakoty" to tylko przykład i w związku z tym
    chciałbym najmocniej przeprosić wszystkie koty za używanie nazwy ich
    gatunku, a szczególnie chciałbym przeprosić te koty które chodzą parami

  • 2. Data: 2003-06-01 20:45:30
    Temat: Re: Zastrzeżony Znak Towarowy i domena
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Oświadczenie takie przedłożyłem i stałem się posiadaczem(tymczasowym
    > użytkownikiem) domeny (..)

    Skoro przedłozyłeś takie oświadczenie to powiedz jeszcze czy klasy
    towarowe, w których jest zarejestrowany ten znak pokrywają się
    z zakresem Twojej działalności.

    Pix

  • 3. Data: 2003-06-02 09:03:03
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "radek" <c...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ???
    > - czy DWA KOTY to to samo co DWAKOTY ???
    > towarowego DWA KOTY i zabierze mi moją domenkę ??)

    jeśli twoja działalność nie będzie wykorzystywała popularności znaku
    towarowego i nazwy dwakoty
    i firma dwakoty nie będzie potrafiła udowodnić, że wykorzystujesz jej markę
    do robienia biznesu to nie powinno być problemu
    temat jest na tyle płynny, że w przypadku problemów zdecydowanie skończyłby
    się w sądzie
    musisz brać po prostu pod uwagę czy potrafisz przekonać sąd, że nazwa domeny
    i twój biznes w żaden sposób nie kojarzą się ze znakiem towarowym dwakoty

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-06-02 23:34:47
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "radek" <c...@h...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli nie masz zamiaru podszywać się pod tą markę ani robić jej koło pióra,
    to raczej niewiele ci grozi.
    Bodajże rok temu szwajcarski Rolex przegrał u nas sprawę o bezprawne
    używanie nazwy z jakąś polską firemką produkującą rolety antywłamaniowe.
    Właściciel tej firmy udowadniał, że nie ma nic wspólnego z zegarkami i jego
    działalność nie pokrywa się z działalnością Rolexa, a nazwa to akronim od
    ROLety EXtra. ;-)
    Prawdę mówiąc, mógłby równie dobrze nazwać się Rolls-Royce i też by pewnie
    przeszło.

    Pzdr

    A.

  • 5. Data: 2003-06-13 20:12:28
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Ali Gator" <a...@i...pl> wrote in message
> [...]
    jego
    > działalność nie pokrywa się z działalnością Rolexa, a nazwa to akronim od

    ciekawe

    a na stronie http://www.rolex.pl/ są rolety ?:))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2003-06-14 14:03:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jun 2003, plusz wrote:

    >+ "Ali Gator" <a...@i...pl> wrote [...]
    >+ > Bodajże rok temu szwajcarski Rolex przegrał u nas sprawę o bezprawne
    >+ > używanie nazwy z jakąś polską firemką produkującą rolety antywłamaniowe.
    [...]
    >+ ciekawe
    >+
    >+ a na stronie http://www.rolex.pl/ są rolety ?:))

    "Jak nie możesz przeciwnika zniszczyć to spróbuj go kupić" ;)

    Z poza konkursem: bez zainstalowania jakichś śmieci Netscape
    nie chce czytać strony, więc nie wiem co za Rolex tam się
    reklamuje :> (informacja że mam sobie Flasha ściągnąć
    o tym nie rozstrzyga).
    OT, NTG:
    Wniosek: NIE KUPIĘ ROLEXA !
    :)