  • 1. Data: 2002-01-04 00:33:42
    Temat: Ochrona Danych Osobowych
    Od: Kataryniarz <k...@k...com>

    Witam.

    Prowadze serwis z anonsami towarzyskimi. Czasami zdarza sie, ze jakis
    "dowcipnis" zamieszcza anons z nie nalezacym do niego adresem e-mail.
    Zdarza sie, ze osoba, ktorej adres e-mail zostal podany przez
    "dowcipnisia" w anonsie oskarza mnie o lamanie Ustawy o Ochronie
    Danych Osobowych.

    1) Czy ma racje? Czy ja lamie ustawe o danych osobowych?

    2) Czy adres e-mail (bez innych danych, ew. imie lub ksywka) to sa
    dane osobowe?

    3) Czy zamieszczenia anonsu opatrzonego adresem e-mail przez osobe
    trzecia w moim serwisie sprawia, ze JA lamie ustawe o ochronie danych
    osobowych?

    4) Jesli tak, to w jaki sposob zabezpieczyc sie przed takimi
    oskarzeniami na przyszlosc?

    Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz fachowcow.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-01-04 01:11:38
    Temat: Re: Ochrona Danych Osobowych
    Od: "ramzes.net" <r...@r...net.antyspam>

    > 4) Jesli tak, to w jaki sposob zabezpieczyc sie przed takimi
    > oskarzeniami na przyszlosc?

    Nie wiem jak zabezpieczyc sie przed oskarzeniami, ale wiem jak zabezpieczyc
    sie przed podawaniem cudzego adresu w anonsach.
    Jesli serwis zbudowany jest na PHP po wystarczy w formularzu w ktorym
    wpisuje sie dane, zrobic cos takiego, aby anons nie dodawal sie
    automatycznie po zatwierdzeniu na stronie, ale aby dane z formularza szly na
    adres maila wpisany w nim. Dodatkowo do maila dolaczany bylby link
    aktywujacy dopiero dany anons na stronie, wiec jesli osoba wpisala wszystko
    prawidlowo, dostaje po chwili maila w ktorym klika link i po sprawie.
    W przeciwnym razie maila dostaje osoba, ktorej chciano zrobic kawal i
    oczywiscie owego linku nie klika, a wpisane dane po ustalonym czasie
    kasowane sa automatycznie z bazy, aby jej nie zasmiecac.

    Marcin

    PS. moim zdaniem nie lamiesz prawa bo e-mail nie nalezy chyba do danych
    osobowych... a nawet jesli, to Ty ( a raczej Twoja strona www ) umozliwiacie
    jedynie lamanie prawa, prze co stajesz sie chyba wspolwinnym. Powinienes
    wiec kasowac takie dane po interwencji pokrzywdzonych osob i po sprawie.
    No ale ja prawnikiem nie jestem :)

  • 3. Data: 2002-01-04 03:27:45
    Od: Kataryniarz <k...@k...com>

    On Fri, 4 Jan 2002 02:11:38 +0100, "ramzes.net"
    <r...@r...net.antyspam> wrote:

    >Nie wiem jak zabezpieczyc sie przed oskarzeniami, ale wiem jak zabezpieczyc
    >sie przed podawaniem cudzego adresu w anonsach.

    Takie oprogramowanie wlasnie jest w trakcie pisania, ale zanim
    zostanie ukonczone jeszcze troszke czasu minie.

> [...]
    >jedynie lamanie prawa, prze co stajesz sie chyba wspolwinnym. Powinienes
    >wiec kasowac takie dane po interwencji pokrzywdzonych osob i po sprawie.

    Oczywiscie kasuje. Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi sie, ze adres
    e-mail w polaczeniu z imieniem lub ksywka nie moze posluzyc do
    zidentyfikowania osoby i w zwiazku z tym nie podlega ustawie, ale
    chcialbym poznac zdanie osob obeznanych w temacie.

    Dziekuje.