1. Data: 2002-01-04 01:27:25
Temat:jak bezpiecznie sprzedac mieszkanie
Od:"ramzes.net" <r...@r...net.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

witam.
bardzo podobny watek znajduje sie kilka postow nizej, lecz sprawa tyczy sie
sytuacji po fakcie sprzedazy.

Moj problem ( jeszcze to nie problem ) wyglada tak:

Wkrotce czeka mnie sprzedaz mieszkania wlasnosciowego.
W zwiazku z tym mam kilka obaw. Jak zabezpieczyc sie przed zaplata
falszywymi banknotami - to chyba proste - przelew bankowy na moje konto.
Tylko teraz jak to zrobic, aby uniknac sytuacji opisywanej wczesniej, gdzie
doszlo do podpisania umowy a pieniadze na konto nie zostaly przelane.

Najprosciej byloby aby kupujacy wplacil kase na moje konto i z kwitkiem
przelewu przyszedl wraz ze mna do notariusza ( choc nie wiem czy sam kwitek
jest gwaranca wplywu srodkow na moje konto...) Jednak tutaj on moze czuc sie
zagrozony.

Czy w umowie sprzedazy mozna zaznaczyc, ze zacznie ona obowiazywac dopiero
od momentu wplywu srodkow na moje konto, a nie od samego momentu podpisania
( oczywiscie nalezaloby wyznaczyc jakis max. termin, aby ktos na podstawie
tej umowy nie wplacil mi kasy za 10 lat stajac sie jednoczesnie wlascicielem
lokalu ...) ?
Moze jakies inne wyjscia istnieja ?

Pozdrawiam
Marcin

2. Data: 2002-01-04 10:44:23
Temat:Re: jak bezpiecznie sprzedac mieszkanie
Od:"amlej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ramzes.net" <r...@r...net.antyspam> napisał w wiadomości
> [...]
> Marcin
>
> Własności nieruchomości ( o nią chyba chodzi a nie o spółdzielcze własnościowe? )
nie można przenieść ani pod warunkiem ani z zastrzeżeniem terminu.Własność
przechodzi na nabywcę z chwilą zawarcia umowy kupna sprzedaży-chyba że zastrzeże się
w umowie że wywiera ona tylko skutki zobowiązujące a skutek rzeczowy-przeniesienie
własności -nastąpi z chwilą zawarcia dodatkowej umowy.

W umowie można jednak zastrzec że wydanie nieruchomości nabywcy nastąpi po zapłacie
ceny w określonym terminie.Wtedy co prawda nabywca staje się właścicielem
nieruchomości ale trudno mu będzie uzyskać wyrok nakazujący wydać mu nieruchomość
bez jednoczesnej zapłaty ceny.

Pozdrawiam przezornych zbywców nieruchomości.

3. Data: 2002-01-04 12:23:27
Od:Józef Zubik <z...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze jakies inne wyjscia istnieja ?

Witam
Mozna skorzystać z usługi bezpiecznych transakcji "Gwarant" proponowanej
przez Biuro Usług Prawniczych
www.bup.wroc.pl

4. Data: 2002-01-05 21:12:57
Od:"wag" <z...@b...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Można również skorzystać z agecji nieruchomości i jej konta firmowego -
oczywiście u pośrednika z licencją.

--
Z pozdrowieniami
Paweł Zagozda

5. Data: 2002-01-06 10:41:11
Od:"Paweł" <p...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Momijając kwestie prawno-egzekucyjne.

Wystarczy umówić się z notariuszem.
N. odczytuje wam akt wy go podpisujecie N. nie nastepnie idziecie do banku
dokonujecie przelewu wracacie do N. N. podpisuje umowę, która z tą chwilą
nabiera mocy aktu notarialnego.

Pozdrawiam
Paweł Puch
prawnik
doradca ds. nieruchomości

6. Data: 2002-01-07 09:48:05
Od:"DHN" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

I po dokonaniu przelewu ZBYWCA dostaje zawału albo jest "tajemniczo porwany"
przez szwagra i nie dochodzi do [podpisania] aktu ...
;-))
Dżek