  • 1. Data: 2002-01-04 01:27:25
    Temat: jak bezpiecznie sprzedac mieszkanie
    Od: "ramzes.net" <r...@r...net.antyspam>

    witam.
    bardzo podobny watek znajduje sie kilka postow nizej, lecz sprawa tyczy sie
    sytuacji po fakcie sprzedazy.

    Moj problem ( jeszcze to nie problem ) wyglada tak:

    Wkrotce czeka mnie sprzedaz mieszkania wlasnosciowego.
    W zwiazku z tym mam kilka obaw. Jak zabezpieczyc sie przed zaplata
    falszywymi banknotami - to chyba proste - przelew bankowy na moje konto.
    Tylko teraz jak to zrobic, aby uniknac sytuacji opisywanej wczesniej, gdzie
    doszlo do podpisania umowy a pieniadze na konto nie zostaly przelane.

    Najprosciej byloby aby kupujacy wplacil kase na moje konto i z kwitkiem
    przelewu przyszedl wraz ze mna do notariusza ( choc nie wiem czy sam kwitek
    jest gwaranca wplywu srodkow na moje konto...) Jednak tutaj on moze czuc sie
    zagrozony.

    Czy w umowie sprzedazy mozna zaznaczyc, ze zacznie ona obowiazywac dopiero
    od momentu wplywu srodkow na moje konto, a nie od samego momentu podpisania
    ( oczywiscie nalezaloby wyznaczyc jakis max. termin, aby ktos na podstawie
    tej umowy nie wplacil mi kasy za 10 lat stajac sie jednoczesnie wlascicielem
    lokalu ...) ?
    Moze jakies inne wyjscia istnieja ?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2002-01-04 10:44:23
    Temat: Re: jak bezpiecznie sprzedac mieszkanie
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ramzes.net" <r...@r...net.antyspam> napisał w wiadomości
> [...]
    > Marcin
    >
    > Własności nieruchomości ( o nią chyba chodzi a nie o spółdzielcze własnościowe? )
    nie można przenieść ani pod warunkiem ani z zastrzeżeniem terminu.Własność
    przechodzi na nabywcę z chwilą zawarcia umowy kupna sprzedaży-chyba że zastrzeże się
    w umowie że wywiera ona tylko skutki zobowiązujące a skutek rzeczowy-przeniesienie
    własności -nastąpi z chwilą zawarcia dodatkowej umowy.

    W umowie można jednak zastrzec że wydanie nieruchomości nabywcy nastąpi po zapłacie
    ceny w określonym terminie.Wtedy co prawda nabywca staje się właścicielem
    nieruchomości ale trudno mu będzie uzyskać wyrok nakazujący wydać mu nieruchomość
    bez jednoczesnej zapłaty ceny.

    Pozdrawiam przezornych zbywców nieruchomości.

  • 3. Data: 2002-01-04 12:23:27
    Od: Józef Zubik <z...@b...wroc.pl>

    Moze jakies inne wyjscia istnieja ?

    Witam
    Mozna skorzystać z usługi bezpiecznych transakcji "Gwarant" proponowanej
    przez Biuro Usług Prawniczych
    www.bup.wroc.pl

  • 4. Data: 2002-01-05 21:12:57
    Od: "wag" <z...@b...onet.pl>

    Można również skorzystać z agecji nieruchomości i jej konta firmowego -
    oczywiście u pośrednika z licencją.

    --
    Z pozdrowieniami
    Paweł Zagozda

  • 5. Data: 2002-01-06 10:41:11
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam
    Momijając kwestie prawno-egzekucyjne.

    Wystarczy umówić się z notariuszem.
    N. odczytuje wam akt wy go podpisujecie N. nie nastepnie idziecie do banku
    dokonujecie przelewu wracacie do N. N. podpisuje umowę, która z tą chwilą
    nabiera mocy aktu notarialnego.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik
    doradca ds. nieruchomości

  • 6. Data: 2002-01-07 09:48:05
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    I po dokonaniu przelewu ZBYWCA dostaje zawału albo jest "tajemniczo porwany"
    przez szwagra i nie dochodzi do [podpisania] aktu ...
    ;-))
    Dżek