  • 101. Data: 2017-10-14 00:37:20
    Temat: Re: Obrona konieczna - granice. Ex zagajenie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-10-17 o 18:25, J.F. pisze:

    > Jak najbardziej nie, tylko ze ... wszyscy tak robia i nikt nie widzi
    > problemu.
    > Az na posla/swojego trafi.

    Gdyby to miało pomóc innym obywatelom - jestem za.

    Ja, to sądzę, że to trochę inaczej zadziałało. Bezpośrednio po zdarzeniu
    nie można było Posła zatrzymać, bo miał immunitet. Potem można było
    wystąpić o uchylenie immunitetu i zatrzymanie, ale okazało ie, że nie ma
    dowodów popełnienia przestępstwa. Ale to tylko moja hipoteza.

  • 102. Data: 2017-10-14 08:16:54
    Od: "Lepudruk" <a...@d...org>

    Mam zacytowac twoje wpisy na pl.soc.polityka?

    Może niech grupa pl.soc.prawo dowie sie co z ciebie za kanalia!

    CL

    Użytkownik "Trefniś" <t...@m...com> napisał w wiadomości
    W dniu .10.2017 o 18:18 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Użytkownik "Trefniś" napisał w wiadomości grup
    et.pl...
    > (...)

    334627,obrona-konieczna.html

    > Ale pan posel nie bronil rodziny, tylko bronil sie przed tym
    > zamachnieciem w autobusie.

    > Rozpatrywal zazalenie na umorzenie przez prokurature.

    Czyli sprawa jest jasna. Jeśli sąd rozpatrywał zażalenie, to wierzę sądowi.

    --
    Trefniś

  • 103. Data: 2017-10-14 10:47:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Ja niczego potwierdzić, ani niczemu zaprzeczyć nie mogę. Opieram się na
    > materiale prasowym. W tych materiałach słowem o jakiejkolwiek napaści
    > przez Posła nie ma. Tzn. dokładnie są takie insynuacje bez jakichkolwiek
    > sensownych poszlak, o dowodach już nawet nie wspominając.

    Ale twierdzić ze był niewinny możesz bez żadnego dowodu.
    A skoro go szukał i sam zaatakował nie dzwoniąc nawet na policję
    nie jest to aby poszlaką?

    > No zatrzymują. Całymi stadami. Po kilku na odcinek do jednego trupa :-)

    Nie zmieniaj tematu na seriale bo nie o ich scenariuszach rozmawiamy.

    > Tym tokiem rozumowani możesz wywieść cokolwiek. Przykładowo, że nie
    > zadzwonił po policję, bo chciał zamordować kierowcę, albo zaśpiewać
    > psalm. Oczywiście będziesz twierdził, że rzucił sie na tego mężczyznę -
    > i nawet nie będę szukał przeciwnych argumentów, bo nie wiem tego. Tyle,
    > że Ty też ie wiesz i nikt nie wie - tu leży problem.

    I tego że jest to tok rozumowania przedstawiany aresztowanym z powodu
    podejrzenia jakiegoś czynu przestępczego też będziesz udawał że nie wiesz?

    > No, z taką znajomością prawa, to daleko nie podyskutujemy. Ale spróbuję.
    > Zabójstwo jest przestępstwem umyślnym. Musiał byś dowieść, że odpychając
    > miał zamiar zabić. Czujesz ie na siłach?

    A czujesz się na siłach udowodnić że nie chciał zabić?
    To co zrobił wskazuje że mógł chcieć.

    > Nieumyślne zabójstwo, to zupełnie inna kwalifikacja.

    To już wiemy.

    > Radek! Nie każda osoba szukająca kogoś szuka go w celu zabicia.

    Ale skoro znalazła i zabiła należało by się zastanowić czy na pewno
    szukał w innym celu. Co nie zmienia faktu że nie poniósł kary nawet
    za nieumyślne spowodowanie śmierci.

    Pozdrawiam

  • 104. Data: 2017-10-14 12:08:31
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .10.2017 o 08:16 Lepudruk <a...@d...org> pisze:

    > Mam zacytowac twoje wpisy na pl.soc.polityka?
    >
    > Może niech grupa pl.soc.prawo dowie sie co z ciebie za kanalia!

    Nie nadstawiam drugiego policzka, jeśli mnie obrażają nie pozostaję dłużny.
    Taką przyjęliście "filozofię".
    Rozpędź się i wiesz, co dalej, kurduplu (fajny masz nick, adekwatny).

    --
    Trefniś

  • 105. Data: 2017-10-14 13:07:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-10-17 o 10:47, RadoslawF pisze:

    > Ale twierdzić ze był niewinny możesz bez żadnego dowodu.

    To akurat łatwe. Każdy jest niewinny, dokąd nie udowodni mu się winy.
    Znajomość elementarnych zasad prawa wiele ułatwia w życiu.

    > A skoro go szukał i sam zaatakował nie dzwoniąc nawet na policję
    > nie jest to aby poszlaką?

    Byłoby, gdyby nie to, że ani go nie szukał - podobno przypadkowo
    zauważył - ani nie zaatakował.

    > I tego że jest to tok rozumowania przedstawiany aresztowanym z powodu
    > podejrzenia jakiegoś czynu przestępczego też będziesz udawał że nie wiesz?

    Niespecjalnie muszę udawać. Jakbyś złożył do sądu wniosek o tymczasowe
    aresztowanie kogoś pod zarzutem zabójstwa oparty na tym, że szukał
    wcześniej denata, to by Cię tam śmiechem zabili po prostu. Zwłaszcza w
    sytuacji, gdy Wasze spotkanie widział szereg świadków i nikt nie
    zauważył, by faceta mordowano, a jednocześnie brak realnych szans na
    innych świadków lub inne dowody.

    > A czujesz się na siłach udowodnić że nie chciał zabić?

    Ależ ja nie odczuwam nawet takie potrzeby. To ty próbujesz coś tam
    udowodnić. Ja po prostu stwierdzam, że nie ma żadnych dowodów na zamiar
    zabójstwa ze strony Posła i tyle.

    > To co zrobił wskazuje że mógł chcieć.

    No już Ci napisałem, że móc, to on wiele rzeczy mógł. Problem tkwi w
    możliwości udowodnienia tego.

    > Ale skoro znalazła i zabiła należało by się zastanowić czy na pewno
    > szukał w innym celu. Co nie zmienia faktu że nie poniósł kary nawet
    > za nieumyślne spowodowanie śmierci.

    Ja Ci nie bronie zastanawiać się nad tymi kwestiami. Tylko nie pomawiaj
    nikogo o dokonanie jakiegoś czynu tylko dlatego, że zastanawiasz się,
    czy ich nie popełnił - i tylko o to mi chodzi. Wątpliwości w tym wypadku
    jest szereg, tylko dowodów brak i tyle.

  • 106. Data: 2017-10-14 20:30:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > To akurat łatwe. Każdy jest niewinny, dokąd nie udowodni mu się winy.
    > Znajomość elementarnych zasad prawa wiele ułatwia w życiu.

    A że o winie orzeka dopiero sąd to znaczy że samych niewinnych zamykacie.

    > Byłoby, gdyby nie to, że ani go nie szukał - podobno przypadkowo
    > zauważył - ani nie zaatakował.

    Jasne, tak się modlił że pojawił się anioł i zdzielił mieczem ofiarę.
    Więc Pan Poseł jest niewinny.

> [...]
    > sytuacji, gdy Wasze spotkanie widział szereg świadków i nikt nie
    > zauważył, by faceta mordowano, a jednocześnie brak realnych szans na

    To dlaczego w innych przypadkach z powodu braku "innych świadków"
    jednak zamykacie? Nie dotyczą Panów Posłów?

    > Ależ ja nie odczuwam nawet takie potrzeby. To ty próbujesz coś tam
    > udowodnić. Ja po prostu stwierdzam, że nie ma żadnych dowodów na zamiar
    > zabójstwa ze strony Posła i tyle.

    Nie twierdzę że mam dowody, twierdzę że zaatakował i doprowadził do
    śmierci poszkodowanego.

    > No już Ci napisałem, że móc, to on wiele rzeczy mógł. Problem tkwi w
    > możliwości udowodnienia tego.

    Było wiele spraw gdzie nie było dowodów a tylko poszlaki.

> [...]
    > nikogo o dokonanie jakiegoś czynu tylko dlatego, że zastanawiasz się,
    > czy ich nie popełnił - i tylko o to mi chodzi. Wątpliwości w tym wypadku

    I jeszcze trochę a oskarżysz mnie że pomawiam Pana Posła o śmierć
    poszkodowanego. Wszak powszechnie wiadomo że to nie on to jego anioł.

    I tylko nie rozumiem dlaczego w tylu innych sprawach ludzi zamykacie,
    niektórzy nawet ponad rok siedzieli a tutaj brak twardych dowodów
    zinterpretowaliście jako dowód na niewinność.

    Pozdrawiam

  • 107. Data: 2017-10-14 21:14:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-10-17 o 20:30, RadoslawF pisze:

    > A że o winie orzeka dopiero sąd to znaczy że samych niewinnych zamykacie.

    Dokładnie tak. Celem Policji nie jest zamykanie winnych, tylko
    zatrzymywanie osób, jeśli ma to pomóc w procesie.

    > To dlaczego w innych przypadkach z powodu braku "innych świadków"
    > jednak zamykacie? Nie dotyczą Panów Posłów?

    Ja takiego przypadku nie znam.

    > Nie twierdzę że mam dowody, twierdzę że zaatakował i doprowadził do
    > śmierci poszkodowanego.

    No, nie majac dowodów, to można cokolwiek twierdzić :-D Czasem może i
    uda się trafić.

    > Było wiele spraw gdzie nie było dowodów a tylko poszlaki.

    To choć jakieś poszlaki wskaż, które by wskazywały na to, że Poseł miał
    zamiar kogokolwiek zabić, albo choćby się na to godził.

    > I jeszcze trochę a oskarżysz mnie że pomawiam Pana Posła o śmierć
    > poszkodowanego. Wszak powszechnie wiadomo że to nie on to jego anioł.

    Bo pomawiasz. I to usilnie nawet samemu twierdząc, ze nie mając na to
    dowodów.

    > I tylko nie rozumiem dlaczego w tylu innych sprawach ludzi zamykacie,
    > niektórzy nawet ponad rok siedzieli a tutaj brak twardych dowodów
    > zinterpretowaliście jako dowód na niewinność.

    Czy uważasz, że dobrze, że siedzieli?

  • 108. Data: 2017-10-14 22:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To choć jakieś poszlaki wskaż, które by wskazywały na to, że Poseł miał
    > zamiar kogokolwiek zabić, albo choćby się na to godził.

    Czysto teoretycznie ;-) - szukacie poszlak na zabójstwo z premedytacja
    czy tylko na to, ze to nie koniecznie była obrona konieczna?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 109. Data: 2017-10-14 22:07:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-10-17 o 22:00, Budzik pisze:

    > Czysto teoretycznie ;-) - szukacie poszlak na zabójstwo z premedytacja
    > czy tylko na to, ze to nie koniecznie była obrona konieczna?

    Szukamy wszystkiego.

  • 110. Data: 2017-10-15 11:01:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Szukamy wszystkiego.

    Znaleźliscie coś?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem