  • 151. Data: 2011-06-03 13:18:44
    Temat: Re: Obowiązkowe kamery w samochodach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jun 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale jak osoba trzecia spowoduje, to nie ona ma zwyżki, tylko ja.

    Ale zwyżka to jest JEDEN ZE SKŁADNIKÓW składki!

    Ile razy mam pisać, że *w tym co jest w składce*, nie w zwyżce,
    lecz również w obniżonej składce "za bezszkodowość", JEST I BĘDZIE
    składnik "za osoby trzecie"?
    I ten składnik, płacąc AC, zaplacisz.
    Chcesz czy nie chcesz.

    > Na starcie nie ma, ale potem już ma i obniża.

    Obniża za bezszkodowość.
    Bez względu na to, czy brak szkody jest wynikiem szczęścia,
    ostrożności (w tym wobec potencjalnych sprawców) czy też
    "osobistej egzekucji" szkody!

    > No nie ważne. Ważne, że czemu ja mam płacić zwyżkę

    Ale ja NIE ODNOSZĘ SIĘ DO SKŁADNIKA ZAWARTEGO W ZWYŻCE!
    Odnoszę się do składnika zawartego W SKŁADCE.
    Również tej obniżonej "za bezszkodowość".

    Przepraszam że jaśniej już nie mogę, idę sobie z wątku :)

    > No to zlikwidować wszystkie OC i niech każdy płaci SOBIE z AC.

    Pieszy też?

    Nie mieszaj dwu RÓŻNYCH rzeczy:
    - tego, że odpowiedzialność powinien ponieść sprawca
    - tego, że w AC *jest składnik* od szkód "od osób trzecich".
    *W SKŁADCE*.
    I tego składnika NIE DA się uniknąć - a nie da się dlatego, że
    bardzo łatwo jest oszukać ubezpieczyciela w ten sposób, że
    stwierdzisz iż sam spowodowałeś szkodę, mimo że jej przyczyna
    była inna.

    Albo płacisz "za całokształt" albo nie masz AC.

    > Ma.

    Do składnika "osób trzecich" *W SKŁADCE AC* nie ma.
    I nie pisz mi po raz setny o zwyżkach i zniżkach - odnoszę
    się do JEDNEGO SKŁADNIKA, tego który jest w najbardziej
    obniżonej składce.

    > O ile zapłaci. A jak nie chce? Z OC sprawa jasna. Zgłaszam się (JA!) do
    > jego ubezpieczyciela i już.

    I jego ubezpieczyciel zapłaci, bez uzyskania potwierdzenia czy to
    ze strony sprawcy czy "organów" (jak sprawca idzie w zaparte,
    to sądu) że on się przyznaje. Już to widzę.

    > Owszem

    No zlituj się.
    Przecież ja się odniosłem TYLKO DO TEGO SKŁADNIKA.
    Odniosłem się do tezy że ktoś "nie chce płacić".
    Toż tłumaczę, że NIE DA SIĘ nie płacić!

    pzdr, Gotfryd

  • 152. Data: 2011-06-03 13:43:22
    Temat: Re: [OT]Re: Obowiązkowe kamery w samochodach
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.06.2011 12:16), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Robiłeś jakieś badania? bo ja na szybko już znam więcej osób, które
    > debatuje o spisywaniu się i zależy im na spisie. A że nie na tej grupie,
    > to inksza inkszość.

    No takie same badania robiłem jak i ty - opierałem się na osobistych
    doświadczeniach.

    > Jajco prawda. Sporo osób, zwłaszcza z notorycznie pomijanych grup
    > społecznych, chce się spisać i pokazać, że istnieją, żeby ich nie
    > pomijano w planach państwowych.

    Jeżeli w tej grupie wydzielić tych, którzy są za wprowadzeniem
    obowiązkowych kamer do samochodu, zastąpieniem całego obrotu gotówkowego
    obrotem bezgotówkowym i innymi tego typu pomysłami - to myślę że
    zostałaby niewielka grupka, a być może sam jeden Ty.

    p. m.

  • 153. Data: 2011-06-03 15:45:59
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości grup
    ,
    > jak zwał tak zwał, ale zapisuje kilka parametrów, między innymi prędkość,
    > z tego co słyszałem :)

    Tak, ale kluczowy jest ten RESET.
    Czyli prawo oskarżanego o niezeznawania przeciw sobie.
    :-)))

    ,
    Nic ci to nie da jeśli poszkodowany resetu nie wciśnie;)
    A jeśli będzie to obwarowane przepisami to za ten reset jeszcze ci dowalą.
    Zresztą i dzisiaj w razie udowodnienia, że skasowałeś nagranie po kolizji w
    której okażesz się sprawcą, sędzia może ci dołozyć ciut więcej niż
    normalnie. Wpływ na karę ma "zachowanie się obwinionego po popełnieniu
    wykroczenia".

  • 154. Data: 2011-06-03 16:18:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.06.2011 15:07), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ciekawe jak długo mam tłumaczyć, że są DWA ODREBNE składniki płacenia
    > za szkody w AC?

    Mimo to, nie jest prawdą że wszystko jedno czy Tristan ściągnie od
    Ciebie czy od twojego TU w ramach OC.

> [...]
    > z AC* płaci.
    > Niezależnie od tego czy "chciałby" czy nie!
    >
    > Nie odnoszę się do tego, że w razie skorzystania z AC jest zwyżka.
    > Nie odnoszę się do tego, że jakby było "OC dla wszystkich", to być może
    > ktoś zrezygnowałby z AC.
    > Odnoszę się do tego, że ktoś kto chce AC ale WYŁĄCZNIE OD WŁASNYCH
    > SZKÓD, twierdzi że "nie chce płacić za szkody od osób trzecich"
    > i sugeruje, że istniałaby taka możliwość (jakby te osoby trzecie
    > miały OC).
    > Nie ma takiej możliwości zeby nie płacił WCALE.

    Ale jest możliwość żeby płacił znacznie mniej, np. około 60% mniej :).

    Poza tym, w przypadku obowiązkowego OC (które jest bez sensu swoją
    drogą) dla rowerzystów, pieszych, psów i pijaków leżących na drodze -
    część składki przypadająca na "szkody spowodowane przez osoby trzecie"
    by została odpowiednio niżej skalkulowana przez TU, nieprawdaż?

    p. m.

  • 155. Data: 2011-06-03 18:51:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.06.2011 15:43, mvoicem pisze:
    > No takie same badania robiłem jak i ty - opierałem się na osobistych
    > doświadczeniach.

    No więc nie generalizuj i nie mów o mnie negatywnych rzeczy, bo ja
    opierając się na badaniach osobistych mogę powiedzieć coś całkiem
    przeciwnego. Choć akurat, że większości narodu to wisi, to się mogę
    zgodzić.

    Podejrzewam, że w temacie spisu mamy grupę tych, co koniecznie i silnie
    nie chcą się dać spisać, grupę tych, co się chcą spisać oraz tych, co im
    wisi i powiewa. Wywlekanie tego, że ja należę do grupy chcącej się
    spisać, zwłaszcza w tonie sugerującym dziwność, odmienność i to w
    kontekście zupełnie innej dyskusji w dodatku , uważam za niezbyt właściwe.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 156. Data: 2011-06-03 18:58:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    [ciach cała reszta, bo się nie rozumiemy i chyba nie umiem inaczej]

    > I jego ubezpieczyciel zapłaci, bez uzyskania potwierdzenia czy to
    > ze strony sprawcy czy "organów" (jak sprawca idzie w zaparte,
    > to sądu) że on się przyznaje. Już to widzę.

    Istnieje ,,drobna'' różnica pomiędzy ,,tak ubezpieczycielu, rozjebałem
    mu tego merca za 150 tysięcy, pech, prawda? Wypłacajcie'' a ,,tak,
    moment, gdzieś miałem drobne, już wypłacam 150 tysięcy.... O tu jest
    75... drugie 75 mam w zapasowych spodniach, proszę poczekać 10 minut,
    zaraz przyniosę''.

    Zresztą, jak się nie przyznaje, to można inaczej dowodzić jego winy. Ale
    to w ogólności jest inny problem (przyznaje-nieprzyznaje) niż
    zapłaci-niezapłaci.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 157. Data: 2011-06-04 11:54:38
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    (Poprawiłem znaki cytowania)

    On 2011-06-03 17:45:59 +0200, "Nostradamus" <l...@w...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości grup

    > ,
    > Nic ci to nie da jeśli poszkodowany resetu nie wciśnie;)

    A bo nic do tego, czy go wciśnie, czy nie. TO jego decyzja czy
    skorzystać z tych zapisow, czy też nie.
    Jest po prostu kolosalna różnica między rejestratorem z możliwością
    skasowania danych, a rejestratorem bez tej możliwości.
    O tym pisałem.

    > A jeśli będzie to obwarowane przepisami to za ten reset jeszcze ci dowalą.

    Rozmawiamy o hipotetycznych przyszłych przepisach?
    To stawiam tezę, że nie masz racji i zgodnie z przepisami nie dowalą.

    > Zresztą i dzisiaj w razie udowodnienia, że skasowałeś nagranie po
    > kolizji w której okażesz się sprawcą, sędzia może ci dołozyć ciut
    > więcej niż normalnie.

    Który przepis reguluje stosowanie nieistniejących rejestratorów?

    > Wpływ na karę ma "zachowanie się obwinionego po popełnieniu wykroczenia".

    Daj ten przepis, bo nie bardzo rozumem dlaczego miałbym być karany za
    odmowę zeznawania na swoją niekorzyść.

    --
    Bydlę

  • 158. Data: 2011-06-05 05:14:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-04 13:54, Bydlę pisze:

    > Rozmawiamy o hipotetycznych przyszłych przepisach?
    > To stawiam tezę, że nie masz racji i zgodnie z przepisami nie dowalą.

    Bo nie będzie żadnego przycisku Reset.

    --
    Liwiusz

  • 159. Data: 2011-06-06 06:34:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1106022357570.11696@quad.
    ..

    > Piszę o tym, że NIE MOŻESZ znaleźć AC, w którym NIE PŁACIŁBYŚ za
    > obsługę takiego przypadku.

    ale cały czas tłumaczę ;)
    TERAZ NIE MOGĘ

    > A spór nie idzie o to, jak dobrze byłoby gdyby, lecz o to, że
    > padło stwierdzenie o "niepłaceniu".

    ależ ja cały czas pisze właśnie o tym co by mogło być, czyli oc na
    człowieka, nie na pojazd

    > Będziesz musiał zakład ubezpieczeń otworzyć, bo inni nie chcą
    > dać takiej opcji :)

    tu nie o zakład idzie, tylko o zmianę przepisów, co komu po zakładzie, jak
    ustawa będzie mówiła co innego ;)

    > Byłem przekonany, że idzie o to aby AC obejmowało tylko spowodowane
    > PRZEZ SIEBIE (no, niech jeszcze będzie "siła wyższa" do kompletu) szkody!
    > (a nie, żeby go nie płacić jakby wszyscy inni mieli OC)

    luźno dywagując ;) chodziło mi o zmianę sposobu opłacania oc, sprawa z ac
    wyszła przy okazji

  • 160. Data: 2011-06-06 19:32:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jun 2011, mvoicem wrote:

    > Mimo to, nie jest prawdą że wszystko jedno czy Tristan ściągnie od
    > Ciebie czy od twojego TU w ramach OC.

    Ależ nigdy tak nie twierdziłem.
    Jedynie poparłem stanowisko, że NIE DA SIE NIE PŁACIĆ
    (w domyśle: "nie płacić w ogóle")

    > Ale jest możliwość żeby płacił znacznie mniej, np. około 60% mniej :).

    Nie o to chodzi.
    W tych "60% mniej" nadal pozostaje pozycja "na wypadek zdarzenia
    spowodowanego przez osobę trzecią".
    Mógłby płacić 70% mniej albo 85% mniej - nie mam pojęcia ile, *jeśliby*
    mógł nie płacić. Ale nie ma wyboru - wszystko albo nic.

> [...]
    > część składki przypadająca na "szkody spowodowane przez osoby trzecie"
    > by została odpowiednio niżej skalkulowana przez TU, nieprawdaż?

    Nie wiem, bo nie mam pojęcia jaka jest ściągalność od takich zdarzeń.
    Ale nie przypuszczam żeby podarowali choćby złotówkę :)

    pzdr, Gotfryd