  • 21. Data: 2011-04-16 09:57:32
    Temat: Re: Nowy DO
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Apr 2011, Liwiusz wrote:

    > Zmiana czasu jak najbardziej ma uzasadnienie. Wpaja przekonanie u obywateli,
    > że urzędnik może wszystko, nawet dyrygować czasem.

    Przy okazji stanowi doskonały przykład "psucia prawa".
    Kolejna rzecz, którą obywatele doskonale obejdą (rozpoczynając gremialnie
    pracę o godzinę później - rzecz jasna nie wszyscy naraz, ale rok, dwa,
    pięć, dziesięć...)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2011-04-16 10:19:57
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 15.04.2011 11:30, Maruda pisze:
    > że wspomnę choćby niedawną zmianę czasu nie mającą żadnego
    > merytorycznego uzasadnienia

    Jaja sobie robisz, prawda? Zmiana czasu ma jak najbardziej uzasadnienie.

    > (w epoce oszczędnościowego oświetlenia

    Nie każdy ma ochotę siedzieć przy jarzeniówkach. Ja wiem, że teraz takie
    pokolenie norkowe jest, że ludzie zasłaniają żaluzje przed słońcem, a
    zapalają światło, jednak organizm potrzebuje słońca i światła i mam
    nadzieję, że nie jestem jedyną osobą na świecie, która się cieszy ze
    zmiany czasu na letni i z tego, że może więcej korzystać ze światła
    dziennego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 23. Data: 2011-04-16 18:50:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Apr 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jaja sobie robisz, prawda? Zmiana czasu ma jak najbardziej uzasadnienie.

    > Nie każdy ma ochotę siedzieć przy jarzeniówkach.

    Prawda.

    Coś nam wyjaśnij: o której zaczynasz pracę?
    Tak z ciekawości pytam ;)
    (rzecz jasna zaintrygowany faktem, kiedy *widziałeś* wschód
    Słońca - np. w tym tygodniu).
    Bo właśnie tu leży odpowiedź na sensowność tego działania.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2011-04-16 19:47:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Prawda.
    >
    > Coś nam wyjaśnij: o której zaczynasz pracę?

    Różnie, około 8-9.

    > (rzecz jasna zaintrygowany faktem, kiedy *widziałeś* wschód
    > Słońca - np. w tym tygodniu).

    Nie widziałem, i co z tego?

    > Bo właśnie tu leży odpowiedź na sensowność tego działania.

    Co leży? Sugerujesz że większość ludzi zaczyna pracę o 3 rano? Mamy
    dopiero kwiecień, a już wschód słońca był o 5:38, więc wg czasu zimowego
    o 4:38. Ja w ogóle byłbym za przesuwaniem czasu o 2h.

    nawet jak ktoś pracuje od 6 rano (choć mniemam, że to mniejszość, bo
    szczerze mówiąc 6 rano to mi się z grubą ino kojarzy), to i tak ma plus
    z powodu zmiany.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 25. Data: 2011-04-18 00:35:36
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Zmiana czasu jak najbardziej ma uzasadnienie. Wpaja przekonanie u
    > obywateli, że urzędnik może wszystko, nawet dyrygować czasem. To taki
    > atrybut waadzy absolutnej.

    Nikt ci chyba nie broni mieć swojego zegarka ustawionego przez cały rok na
    UTC lub GMT, paranoiku. Chyba że ci w ścianach ONI zamontowali jakieś kamery
    i podsłuchy. Sprawdzałeś?

    > W UBeckich więzieniach trzymano ludzi bez
    > snu przez doby - bo mogli. Teraz też żonglują czasem jak chcą - bo
    > mogą. Bo to oznacza waadzę.

    Ktoś ci zabrania spać? Czujesz się jak więziony i torturowany przez.. strefy
    czasowe? Idź z tym do psychiatry. No naprawdę. Jaką wam młodym-gniewnym
    naiwnym punkom sprzedają schizofrenię ci starzy lewacy w UPRze, byle was
    tylko przeciw "waadzy" nakręcić. Aż nie wiadomo czy śmiać się czy płakać,
    czy może po prostu w głowę pukać na widok takiego cymbała, co konieczność
    przestawienia zegarka porównuje do torturowania więźniów.

    No jak boga nie kocham: poparłbym nawet i osiem zmian czasu w ciągu roku
    (letni +4) - nie tylko dlatego że fajnie by było mieć jasno aż do północy,
    ale też na złość takim właśnie odszczepieńcom jak Ty.

  • 26. Data: 2011-04-18 03:24:54
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 16.04.2011 21:47, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Co leży? Sugerujesz że większość ludzi zaczyna pracę o 3 rano? Mamy
    > dopiero kwiecień, a już wschód słońca był o 5:38, więc wg czasu zimowego
    > o 4:38. Ja w ogóle byłbym za przesuwaniem czasu o 2h.

    Więc zmień godziny funkcjonowania a nie przejawiasz myślenie magiczne
    przestawiając wskazówki.

  • 27. Data: 2011-04-18 03:25:25
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 18.04.2011 02:35, Skrypëk wrote:
    > No jak boga nie kocham: poparłbym nawet i osiem zmian czasu w ciągu roku
    > (letni +4) - nie tylko dlatego że fajnie by było mieć jasno aż do
    > północy, ale też na złość takim właśnie odszczepieńcom jak Ty.

    Wprowadziłbyś masę zamieszania, tylko po to żeby zrobić na złość komuś
    innemu? Co do tej paranoi to się zastanów czy właściwie kierujesz.

    Pomijam bzdurę o jasności do północy. Sam przejdź na dowolną inną strefę
    czasową.

  • 28. Data: 2011-04-18 05:53:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.04.2011 21:47), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    [...]
> [...]
    > dopiero kwiecień, a już wschód słońca był o 5:38, więc wg czasu zimowego
    > o 4:38. Ja w ogóle byłbym za przesuwaniem czasu o 2h.

    Nie wiem do czego zmierza Gotfryd, ale u mnie zmiany czasu sprawiają
    wrażenie jakby ten kto je wymyślił, pomylił się w kierunkach zmian.

    Bo jesienią dzień robi się krótszy to bach - skrócimy go jeszcze o
    godzinę. I w ten sposób jak ze szkoły/pracy wracałem jeszcze jak było
    jasno, z dnia na dzień zacząłem wracać w nocy.

    Znowu w lecie, kiedy dnie są i tak długie to nie wiem po cholerę je
    jeszcze wydłużać. Po co komu słońce prawie o 23?

    p. m.

  • 29. Data: 2011-04-18 08:35:03
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    mi <m...@o...pl> wrote:

    > Wprowadziłbyś masę zamieszania, tylko po to żeby zrobić na złość komuś
    > innemu? Co do tej paranoi to się zastanów czy właściwie kierujesz.

    Tak, właściwie kieruję. Do paranoików, którzy uważają się za torturowanych
    więźniów politycznych z powodu czasu letniego i konieczności zapinania
    pasów.

    > Pomijam bzdurę o jasności do północy.

    Bzdurą to jest jasność od 3 w nocy.

    > Sam przejdź na dowolną inną strefę czasową.

    Wyprowadź się do strefy równikowej. Najlepiej razem z resztą UPRu.

  • 30. Data: 2011-04-18 09:46:03
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 18.04.2011 10:35, Skrypëk wrote:
    > Bzdurą to jest jasność od 3 w nocy.

    No tak. Nie wytłumaczyła mama, że jeśli noc trwa 6 godzin to w godzinie
    -3 i +3 od działów dni jest jeszcze i już widno.

    > Wyprowadź się do strefy równikowej. Najlepiej razem z resztą UPRu.

    Gardłuj o magicznych, urzędowych przesunięciach czasu tylko dlatego, że
    nie umiesz się posługiwać dość umownym systemem czasu i lepiej ci się
    zrobi jeśli będziesz miał na zegarku jeden symbol zamiast innego...