  • 1. Data: 2011-04-13 18:13:53
    Temat: Odzyskiwanie drobnych kwot (skradziona odzież roboczą)
    Od: nowis <n...@g...com>

    Witam

    Sprawa jest taka, pracownicy dostają od firmy odzież roboczą, kaski,
    gumowce itp, w sumie kosztujące kilkaset złotych. Zdarza się niestety
    czasem, że jednak osoby nowoprzyjęte na drugi dzień już nie przychodzą
    do pracy, nie odbierają telefonów, znikają. Zainwestowana kwota
    przepada. Da się jakoś przed tym zabezpieczyć, lub odzyskać pieniądze
    (rzeczy już zapewne nie bo mogę się założyć zostają od razu
    spieniężone)?
    Nie wchodzi w grę zakup tych rzeczy przez zatrudnionych.

  • 2. Data: 2011-04-13 18:47:05
    Od: rAzor <p...@n...telesfora.com>

    Darz bór! Użytkownik... he he - nowis raczył napisać:

    Weksel?
    --
    Sátoraljaújhely

  • 3. Data: 2011-04-13 20:27:02
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "nowis" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
[...]

    =====================

    Niech zostawiają tę odzież na terenie firmy po skończeniu dnia pracy.

    Piotr

  • 4. Data: 2011-04-17 21:02:40
    Od: adam <a...@g...pl>

    W dniu 2011-04-13 20:13, nowis pisze:
> [...]
    > spieniężone)?
    > Nie wchodzi w grę zakup tych rzeczy przez zatrudnionych.
    Ja nie znam sposobu zabezpieczenia, legalnego chyba nie ma. Odzież
    roboczą można zostawiać w zakładzie, ale jak przydzielić brudne buty
    kolejnemu pracownikowi. Teoretycznie można dawać ekwiwalent, ale nie na
    każdym stanowisku.
    Sprawa jest trochę szersza. Nowemu pracownikowi przed przystąpieniem do
    pracy trzeba
    - zrobić badania lekarskie
    - zrobić przeszkolenie BHP
    - zapewnić odzież roboczą
    Wszystko to na koszt pracodawcy. Rekrutacja, wszelkie czynności urzędowe
    u pracodawcy, w ZUSie itp itd też kosztują (może nie wymierne złotówki,
    ale pracę innych osób), a potem delikwent znika bez żadnych
    konsekwencji. Jest to problem.
    Adam

  • 5. Data: 2011-04-17 21:10:05
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-04-13 20:13, nowis wrote:
> [...]
    > spieniężone)?
    > Nie wchodzi w grę zakup tych rzeczy przez zatrudnionych.

    Szafki na odzież (widać w czym wychodzą z pracy) i zgłoszenie na policję
    dotychczasowych kradzieży?

    Jak to zlewasz od jakiegoś czasu to tym bardziej możesz mieć "klientów"
    tylko na buty.

    gacek