  • 1. Data: 2011-04-13 15:47:57
    Temat: Czy kary są sprawiedliwe?
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Witam,

    Ostatnio przeglądałem kronikę kryminalną. Znalazłem dwa opisy zdarzeń. W
    pierwszym z nich trzech mężczyzn pobiło człowieka, który doznał złamania
    barku i nosa -- czyn ten zagrożony jest karą do trzech lat pozbawienia
    wolności. Drugie zdarzenie polega na tym, że mężczyzna uszkodził kabel
    zasilający (straty oszacowano na 500zł plus koszt naprawy) -- czyn ten
    zagrożony jest karą do pięciu lat pozbawienia wolności.
    Wydaje mi się, że to nie jest sprawiedliwe, że za uszczerbek na zdrowiu,
    przeżycie stresu i odebranie poczucia bezpieczeństwa grozi kara do trzech
    lat, natomiast za uszkodzenie kabla (500zl + koszt naprawy) grozi kara do
    pięciu lat. Nie jestem ekspertem od prawa, więc może nie mam racji i
    rzeczywiście ten drugi przypadek zasługuje na wyższą karę niż pobicie. Będę
    wdzięczny, jeśli ktoś z Was mógłby mi wyjaśnić, dlaczego kary za dwa opisane
    przestępstwa ustalono w taki właśnie sposób.

    http://zoliborz.policja.waw.pl/portal/r5/444/20204/Z
    lamali_mu_bark_i_nos_bo_zwrocil_im_uwage.html

    http://zoliborz.policja.waw.pl/portal/r5/444/22447/P
    rzecial_kable_doprowadzajace_prad_do_sklepu.html

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 2. Data: 2011-04-13 19:38:08
    Temat: Re: Czy kary są sprawiedliwe?
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Robbo" <y...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > opisane
    > przestępstwa ustalono w taki właśnie sposób.

    Tu szukasz logiki? :))

    Powiem tak.
    Nos - sprawa prywatna. Państwo na tym nie ucierpi a lekarz jak też prywatny
    zarobi jeszcze na nim, z tego będa jeszcze jakieś podatki.
    Wszyscy na tym skorzystamy. W zasadzie tylko apelować! Więcej rozwalonych
    nosów a poszkodowanych kierować na chirurgię plastyczną!
    A kabel? Wręcz przeciwnie. Sklep straci utarg. "Społeczeństwo" straci
    podatki. To wysoce szkodliwe!
    A poza tym ... może ten sklep to zakamuflowana tajna baza... taki kabel, a
    raczej jego brak, mógłby zaszkodzić bezpieczeństwu państwa!
    Jednym słowem... sabotaż. Niech się cieszy ze tylko 5 lat. Kiedyś za coś
    takiego mógł go czekać pluton egzekucyjny.

    Generalnie prawo tylko dla picu służy sprawiedliwości. Służy natomiast z
    pewnością tym co je tworzą.

    dK

  • 3. Data: 2011-04-13 19:54:24
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Widzę, że jesteś biegły w wykładni prawa :)
    A co powiesz o tym?
    http://zoliborz.policja.waw.pl/portal/r5/444/22570/O
    kradli_spiacego_pasazera.html

    Ukradli parówki i bułki, a grozi im 5 lat, facet sobie spał i nic nie
    zauważył.
    A za złamany bark i nos tylko 3 lata?

    R.

  • 4. Data: 2011-04-13 20:30:04
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

> [...]
    kradli_spiacego_pasazera.html

    > Ukradli parówki i bułki, a grozi im 5 lat, facet sobie spał i nic nie zauważył.

    Nie 5 lat, lecz _do_ 5 lat. Przecież nie dostaną pięciu lat
    za samą kradzież plecaka parówek.

    Piotr

  • 5. Data: 2011-04-13 21:07:31
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > Nie 5 lat, lecz _do_ 5 lat. Przecież nie dostaną pięciu lat
    > za samą kradzież plecaka parówek.

    Racja. Ale gdyby ukradli już 10 plecaków parówek, to dostaliby już więcej.
    Kto wie, może nawet więcej niż 3 lata. A za złamanie barku i nosa
    maksymalnie 3 lata.

    R.

  • 6. Data: 2011-04-14 02:32:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-13 22:30, PiotRek pisze:
    > Użytkownik "Robbo" <y...@m...com> napisał w wiadomości
    kradli_spiacego_pasazera.html

    > Nie 5 lat, lecz _do_ 5 lat. Przecież nie dostaną pięciu lat
    > za samą kradzież plecaka parówek.

    Ile tych parówek było? 25 kg? Przecież to będzie wykroczenie.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-04-14 06:05:39
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > Ile tych parówek było? 25 kg? Przecież to będzie wykroczenie.

    Ale był jeszcze plecak i bułki. Jak dobry plecak, to może przekroczyć kwotę
    200zł.

    R.

  • 8. Data: 2011-04-14 06:52:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-14 08:05, Robbo pisze:

    > Ale był jeszcze plecak i bułki. Jak dobry plecak, to może przekroczyć
    > kwotę 200zł.

    WKF: 250zł.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-04-14 11:08:52
    Od: "dK" <c...@w...pl>

> [...]
    kradli_spiacego_pasazera.html

    > Ukradli parówki i bułki, a grozi im 5 lat, facet sobie spał i nic nie

    Analogicznie :)

    Plecak mógł należeć do tajnych agentów, a w nim, obok parówek, wykupione za
    grube miliony plany ukrycia Bursztynowej Komnaty.
    Kradzież niesie za sobą potencjalne niebezpieczeństwo dla systemu - nigdy
    nie wiadomo do końca co się ukradnie.
    A nos - nawet szefa szefów wszystkich agentów - wciąż pozostaje jego
    prywatną sprawą.
    Ale gdyby w tym nosie był jakiś mikronadajnik to jest paragraf za niszczenie
    mienia społecznego... pewnie kara wyższa niz sam nos :)

    To działa własciwie wszedzie. Możesz kogoś zabić i możesz mimo to dostać
    zdecydowanie mniej niż za wydrukowanie dla jaj jednej stuzłotówki.

    dK

  • 10. Data: 2011-04-14 11:12:05
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2011 17:47:57 +0200, Robbo napisał(a):

    > Będę
    > wdzięczny, jeśli ktoś z Was mógłby mi wyjaśnić, dlaczego kary za dwa opisane
    > przestępstwa ustalono w taki właśnie sposób.

    To o czym piszesz to nie kary, ale zagrożenie karą wynikające z jakiegoś
    paragrafu ogólnego. Pierwsze z lekkiego pobicia, a drugie nie wiem - pewnie
    za przywłaszczenie - a ten paragraf może obejmować nie tylko kradzież kilku
    metrów kabla ale też na przykład kradzież Bitwy pod Grunwaldem Matejki -
    paragraf jest ten sam, a widełki od 3mc to 3 lat. Policja woli podać wyższą
    wartość bo to groźniej brzmi ;-)
    Poczekaj na wyrok i wtedy napisz ile dostali.

    Henry