  • 1. Data: 2009-02-12 09:53:31
    Temat: Niezgodność towaru z umową a 14dni na odpowiedz sprzedawcy.
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    Witajcie
    Sprawa dotyczy zakupu auta w komisie, jeśli wyślę do komisanta pismo w
    którym wymienię wszystkie usterki i będę żądał obniżenia ceny o
    określoną kwotę a sprzedawca nie odpowie na moje pismo w ciągu 14 dni to
    znaczy, że akceptuje warunki? I musi się zgodzić na obniżenie ceny w
    jakiejś kwocie czy nie? Z góry dziękuje za wypowiedzi.

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2009-02-12 10:28:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.02.2009 krzysiek82 <k...@0...pl> napisał/a:
> [...]
    > znaczy, że akceptuje warunki? I musi się zgodzić na obniżenie ceny w
    > jakiejś kwocie czy nie? Z góry dziękuje za wypowiedzi.

    Nie, bo nie przysługuje Ci w pierwszym podejściu prawo do żądania
    obniżenia ceny.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-02-12 12:07:56
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Nie, bo nie przysługuje Ci w pierwszym podejściu prawo do żądania
    > obniżenia ceny.

    jeśli będzie wnioskował o obniżenie ceny a nie będzie odpowiedzi, to znaczy, że
    sprzedawca zaakceptował wniosek

  • 4. Data: 2009-02-12 13:23:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.02.2009 gasper <n...@m...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > jeśli będzie wnioskował o obniżenie ceny a nie będzie odpowiedzi, to znaczy, że
    > sprzedawca zaakceptował wniosek

    To niech od razu zawnioskuje o darowiznę wszystkich aktywów i pasywów
    komisanta oraz rzeczy które wziął on w komis.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2009-02-12 13:46:44
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    gasper pisze:
    > jeśli będzie wnioskował o obniżenie ceny a nie będzie odpowiedzi, to
    > znaczy, że sprzedawca zaakceptował wniosek

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale czy to on musi chcieć obniżyć cenę
    jeśli nie to moim pismem nic nie wskóram? Dodatkowo w tym piśmie
    chciałem wspomnieć także, że zostałem oszukany ponieważ licznik został
    przekręcony. Mam nadzieje, że to go przestraszy bo przecież mogę zgłosić
    fakt oszukania na policję a to będą dla niego większe kłopoty. Jak myślicie?

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2009-02-12 13:52:32
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > To niech od razu zawnioskuje o darowiznę wszystkich aktywów i pasywów
    > komisanta oraz rzeczy które wziął on w komis.

    mówimy o wniosku dotyczącym rzeczy niezgodnej z umową a obniżenie ceny jest
    jedną z ustawowych metod rozwiązania problemu

  • 7. Data: 2009-02-12 14:18:07
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    krzysiek82 wrote:

> [...]

    > Dodatkowo w tym piśmie
    > chciałem wspomnieć także, że zostałem oszukany ponieważ licznik został

    A od kiedy to masz w umowie kupna PRZEBIEG? Raczej zawsze jest STAN
    LICZNIKA - a krecenie licznikiem w PL jest jak najbardziej legalne.

    > Mam nadzieje, że to go przestraszy bo przecież mogę zgłosić
    > fakt oszukania na policję a to będą dla niego większe kłopoty. Jak
    > myślicie?

    Jesli to komisant ot juz niejednego tak przerobil i nic mu nie zrobisz.
    Musialbys udowodnic ze WIEDZIAL ze licznik jest krecony. A co do innych
    usterek - to tez moze ybc ciezko, ale sie da. Najlepiej z dyktafonem
    ukrytym przejsc sie i porozmawiac.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 8. Data: 2009-02-12 14:21:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > mówimy o wniosku dotyczącym rzeczy niezgodnej z umową a obniżenie ceny jest
    > jedną z ustawowych metod rozwiązania problemu

    Nie w pierwszym podejściu (a zakłądam, że jest to pierwsza reklamacja).
    Najpierw masz do wyboru: wymianę lub naprawę i dopiero jeśli żadna z tych
    opcji nie jest do zrealizowania to w grę może wchodzić odstąpienie od
    umowy lub obniżenie ceny. Art. 8 u. 1.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2009-02-12 14:21:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maverick pisze:

> [...]
    > Musialbys udowodnic ze WIEDZIAL ze licznik jest krecony. A co do innych
    > usterek - to tez moze ybc ciezko, ale sie da. Najlepiej z dyktafonem

    Wiedza sprzedawcy o wadach nie jest konieczna, aby odpowiadał on z
    tytułu niezgodności produktu z umową, tudzież rękojmi.

    Dodać należy, że jeśli kupujący kupuje rzecz w celach zawodowych (np.
    dojeżdża samochodem do pracy), to na niezgodność powoływać się nie może.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-02-12 14:37:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.02.2009 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Dodać należy, że jeśli kupujący kupuje rzecz w celach zawodowych (np.
    > dojeżdża samochodem do pracy), to na niezgodność powoływać się nie może.

    Jesteś pewien, że to (cel zawodowy) ma aż tak szeroki zakres?

    --
    Marcin