  • 1. Data: 2009-02-11 16:06:35
    Temat: Wadliwe wykonanie usługi bez zawarcia umowy Opcje
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Mam pytanie

    Sytuacja jest taka, nasza firma chciała wykonać stronę internetową
    (firma miała już ale chciała ją zrobić od nowa). Wykonawcą miał być
    brat zatrudnionego u nas pracownika. Facet przyszedł uzgodnil co
    miało
    być na tej stronie z pracownicą marketingu. Zaznaczam nie była
    podpisana żadna umowa. Gdy projekt strony został wykonany, został
    wysłany do Prezesa w celu zaakceptowania. Po jakimś czasie wykonawca
    strony przyszedł z faktura za jej wykonanie, gdzie księgowa podpisała
    mu odbiór faktury na kopii. Za ok 2-3 dni strona internetowa ukazała
    się w internecie. No i teraz zaczyna się problem. P. Prezes dzwoni do
    firmy i się pyta kto wydał zgodę na publikację tej strony, okazało
    się
    że nikt takiej zgody nie wydawał. Okazało się że pracownica
    marketingu
    dała temu wykonawcy kody do dostepu na serwer, za co de facto dostała
    naganę do akt ponieważ nie była uprawniona do ujawniania komukolwiek
    haseł. P. Prezes kazała fakturę odesłać z adnotacją, ze nie została
    zawarta zadna umowa, osoba zarządzająca firmą nie wydała zgody na
    publikację tej strony, że znajdują się tam straszne nieakceptowalne
    błędy (błędy literowe, złe tłumaczenia strony na inne języki, połowa
    tekstu z ofertą np. w języku angielskim, połowa strony w języku
    polskim) i bedzie się kontaktowac z prawnikami odnosnie naruszenia
    wizerunku naszej firmy. I dzisiaj przychodzi nam przedsądowe wezwanie
    do zapłaty za odesłaną fakturę. Nasza firma nie ma zamiaru zapłacić
    za
    tą fakturę i najprawdopodobniej obie strony spotkają się w sądzie.
    Zaznaczę jeszcze ze poprzednia wersja strony została przywrócona po
    kilku telefonach zarządu do wykonawcy.

    Teraz pytanie:
    Czy podpisanie kopii faktury przez księgową jest jednoznaczne z
    uznaniem usługi?
    Czy wykonawca strony miał prawo do publikacji jeżeli nie została
    podpisana umowa przez żadną osobę zarządzającą z firmy?
    Czy mozemy pozwać wykonawcę za naruszenie wizerunku firmy?

  • 2. Data: 2009-02-11 16:37:47
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "asuszek" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    Mam pytanie

    [...]

[...]

    1. Tak jesli ksiegowa jest upowazniona do podpisywania faktur.
    2. jesli otrzymal hasla w tym celu to raczej tak
    3. pozwac zawsze mozna, ale czy wygrac taki pozew to juz inna sprawa,
    generalnie za malo danych.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-02-11 16:58:43
    Od: asuszek <a...@g...com>

    On 11 Lut, 17:37, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Jeżeli ma być wysokiej jakości i szybko to nigdy nie będzie tanio,
    > A jeśli na być tanio i wysokiej jakości to nigdy nie bedzie szybko.

    No ok. Ale nie moge zrozumiec jednego ktoś przyszedł spieprzył robotę
    i teraz my musimy za tob zapłacić. Faktura została wystawiona i
    otrzymana jeszcze przed publikacją strony. I co zostaje nam tylko tą
    fakturę zaplacić, nic nie mozemy zrobić? A jeśli chodzi o podpis
    księgowej to czy podpis na fakturze nie oznacza, że ją tylko przyjęła?

  • 4. Data: 2009-02-11 17:45:42
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "asuszek" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    fakturę zaplacić, nic nie mozemy zrobić? A jeśli chodzi o podpis
    księgowej to czy podpis na fakturze nie oznacza, że ją tylko przyjęła?

    Nie wiem co za firma i jakie ma uprawnienia ksiegowa, tak na upartego mozna
    wyslac pismo ze pani X (ksiegowa) nie jest upowazniona do odbioru i
    podpisywania faktur.
    Drugie to napisac mu pismo ze usluga nie zostala wykonana zgodnie z
    ustaleniami i do czasu wykonania prawidlowo wstrzymujecie sie z zaplata za
    fakture
    A pierwsze co to pozmieniac hasla bo facet moze wam jeszcze niezle narobic
    kolo ...
    Generalnie zmuszac go pismami do zrobienia tego tak jak mialo byc i dopiero
    zaplacic. A jak cos to pozniej pisma w sadzie beda mialy duze znaczenie.
    Tu generalnie najwiekszym bledem bylo przyjecie faktury za wykonana usluge.

    --
    Andrzej

    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-02-11 18:14:30
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 11 Lut, 17:58, asuszek <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > fakturę zaplacić, nic nie mozemy zrobić? A jeśli chodzi o podpis
    > księgowej  to czy podpis na fakturze nie oznacza, że ją tylko przyjęła?

    Mozecie wystosowac pismo ze nie zaplacicie bo przedmiot umowy (tak,
    tak byla umowa, ustna co prawda ale jak widac jest kilka dowodow na
    jej zawarcie) nie jest wykonwany z nalezyta starannoscia oraz nie
    zostal zaakceptowany. Tutaj niestety musicie miec stanowisko,
    najlpeiej mejle, prezesa ktory odsyla uwagi do wykonawcy co jeszcze ma
    zrobic/poprawic.
    Nie naruszyl wizerunku firmy bo wykorzystywal go zgodnie z umowa,
    mozecie jednak podniesc fakt ze swoim dzialaniem dzialal na jej
    szkode.

  • 6. Data: 2009-02-11 18:22:53
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Sytuacja jest taka, nasza firma chciała wykonać stronę internetową

    znaczy sie, szukala wykonawcy

    > być na tej stronie z pracownicą marketingu. Zaznaczam nie była
    > podpisana żadna umowa. Gdy projekt strony został wykonany, został
    > wysłany do Prezesa w celu zaakceptowania.

    i co z tym celem? byla akceptacja czy nie? kto prowadzil sprawe,
    marketoid czy wykonawca? wykonawcy zazwyczaj sie inicjatywa nie
    wykazuja zbyt duza, jesli chodzi o decyzyjnosc.

    > dała temu wykonawcy kody do dostepu na serwer, za co de facto dostała
    > naganę do akt ponieważ nie była uprawniona do ujawniania komukolwiek
    > haseł. P. Prezes kazała

    czyli to kobieta? bo jakos wczesniej nie wyniklo to z kontekstu

    > błędy (błędy literowe, złe tłumaczenia strony na inne języki, połowa
    > tekstu z ofertą np. w języku angielskim, połowa strony w języku

    czyli pracownice marketingu, czy jak ja tam zwal, nalezaloby
    zmienic, zanim przyjdzie jej do glowy podawac obcym ludziom na ulicy
    pikantne szczegoly z zycia firmy, u boku Pani Prezes

    > polskim) i bedzie się kontaktowac z prawnikami odnosnie naruszenia
    > wizerunku naszej firmy.

    wywarlo to wrazenie na wykonawcy? przyszedl na kolanach bijac sie
    w piers?

    > Zaznaczę jeszcze ze poprzednia wersja strony została przywrócona po
    > kilku telefonach zarządu do wykonawcy.

    zarzadu, tego jednoosobowego? czy wiecej osob jest w zarzadzie?
    jesli za wizerunek odpowiada marketoid to jest to juz wewnetrzna
    sprawa firmy.

    > Czy podpisanie kopii faktury przez księgową jest jednoznaczne z
    > uznaniem usługi?

    a do czego upowazniona przez zarzad, zostala ksiegowa?

    > Czy wykonawca strony miał prawo do publikacji jeżeli nie została
    > podpisana umowa przez żadną osobę zarządzającą z firmy?

    jesli zostala zaakceptowana przez prezesa lub pracownika marketingu
    i zostala umieszczona zgodnie z zaleceniemi marketingowca,
    to szukalbym raczej tam winy. wyglada na to, ze nie tylko
    ktos probuje straszyc wyimaginowanymi prawnikami podwykonawce strony,
    a nastepnie szuka pomocy prawnej na newsach :D ale w dodatku nie widzi
    bledu po swojej stronie.

    > Czy mozemy pozwać wykonawcę za naruszenie wizerunku firmy?

    mozecie go nawet pozwac za to, ze ksiezyc swieci tylko jedna strona.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2009-02-11 18:28:56
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Dziękuje Wam za odpowiedźi napewno je wykorzystam.

> [...]
    > zostal zaakceptowany. Tutaj niestety musicie miec stanowisko,
    > najlpeiej mejle, prezesa ktory odsyla uwagi do wykonawcy co jeszcze ma

    Właśnie tutaj jest problem bo nie ma żadnych maili od Prezesa,
    ponieważ Prezes nie zdążył zapoznać się ze stroną, a Wykonawca bez
    żadnego zatwierdzenia projektu i zgody (kogokolwiek z firmy nie mówiąc
    tylko o Prezesie) opublikował go. Dopiero po publikacji strony zostało
    wysłane do niego pismo ze poziom jest nieakceptowalny itd. wraz z
    odesłaniem faktury za tą usługę.

  • 8. Data: 2009-02-11 18:30:54
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Właśnie tutaj jest problem bo nie ma żadnych maili od Prezesa,
    > ponieważ Prezes nie zdążył zapoznać się ze stroną,

    co w takim razie prezes akceptowal?

    co akceptowala pracownica marketingu, wydajac dane dostepowe do
    serwera?

    wspominasz o akceptacji w poprzednim poscie, wiec pytam.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 9. Data: 2009-02-11 18:38:21
    Od: asuszek <a...@g...com>

    On 11 Lut, 19:22, "rezist.com" <r...@s...us> wrote:

> [...]
    > bledu po swojej stronie.

    > mozecie go nawet pozwac za to, ze ksiezyc swieci tylko jedna strona.

    Wie Pan co nie napisałam ze nie widze błedu po stronie naszej firmy.
    Po to wchodzę na forum żeby dowiedzieć się co moge w tej sprawie
    zrobić. A wypowiedź tego typu
    > znaczy sie, szukala wykonawcy
    Lub tego (Nie wiem dla kogo to jest przydatne)
    > czyli to kobieta? bo jakos wczesniej nie wyniklo to z kontekstu
    Lub
    > zarzadu, tego jednoosobowego? czy wiecej osob jest w zarzadzie?

    To zwykłe czepianie się.

  • 10. Data: 2009-02-11 18:40:59
    Od: asuszek <a...@g...com>

    On 11 Lut, 19:30, "rezist.com" <r...@s...us> wrote:

> [...]
    > serwera?
    >
    > wspominasz o akceptacji w poprzednim poscie, wiec pytam.

    Prezes miał zaakceptowac ostatecznie projekt strony. A pracownica
    marketingu udostępniła mu hasła bo wykonawca powiedział jej, że są
    jemu potrzebne. Bład i to wielki i jak juz pisałam dostała za to
    naganę do akt.