  • 11. Data: 2009-02-12 15:08:15
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową a 14dni na odpowiedz sprzedawcy.
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    Dla komisu chyba lepiej będzie zejść z ceny, ponieważ taniej im to
    wyjdzie, ja wszelkie naprawy przeprowadzę sobie sam więc nie trzeba
    liczyć za usługę warsztatu. Chcę obniżyć kwotę o kwotę części które są
    potrzebne do naprawy. Jest jeszcze jedna usterka które nawet aso nie
    może zlokalizować więc nie wydaje mi się aby komisant chciał się w to
    bawić.

    --
    krzysiek82

  • 12. Data: 2009-02-12 16:37:41
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Nie w pierwszym podejściu (a zakłądam, że jest to pierwsza reklamacja).
    > Najpierw masz do wyboru: wymianę lub naprawę i dopiero jeśli żadna z tych
    > opcji nie jest do zrealizowania to w grę może wchodzić odstąpienie od
    > umowy lub obniżenie ceny. Art. 8 u. 1.

    Art. 8 punkt 4

  • 13. Data: 2009-02-12 19:17:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Jesteś pewien, że to (cel zawodowy) ma aż tak szeroki zakres?

    Nie jestem pewien, jednakże cel zawodowy to szersze pojęcie niż np.
    do celów DG. Być może są orzeczenia sądów stanowiące, że wykorzystywanie
    w celach pracy na umowę o pracę (lub zlecenie, dzieło) nie jest
    wykorzystywaniem w celach zawodowych, jednak ja takich orzeczeń nie znam.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-02-12 21:52:53
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-02-12 15:21, Liwiusz pisze:

    > Dodać należy, że jeśli kupujący kupuje rzecz w celach zawodowych (np.
    > dojeżdża samochodem do pracy), to na niezgodność powoływać się nie może.

    nie przesadzasz aby? Buty w których chodzę do pracy także nie mogę
    reklamować na niezgodność?

  • 15. Data: 2009-02-12 21:59:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:

    > nie przesadzasz aby? Buty w których chodzę do pracy także nie mogę
    > reklamować na niezgodność?

    Przepis mówi o "celach zawodowych". To dość szerokie pojęcie. Myślę,
    że jak ktoś chce szczegółów, to trzeba by poczytać orzeczenia sądów,
    jeśli takie są. Nie ulega wątpliwości, że DG to cele zawodowe. Ale
    przecież nie tylko. Jednakże w sądach po to są ludzie, aby stosować
    prawo z głową, a nie metodą 0-1 - więc nie obawiałbym się raczej, że
    niezgodność nie działa, bo ktoś chodzi w butach do pracy :) Jeśli ktoś
    tylko jeździ samochodem do pracy - *być może* też jest konsumentem. A
    jeśli w pracy jeździ samochodem na spotkania służbowe? Myślę, że problem
    nie jest powszechny, bo sprzedawcy nie mają możliwości udowodnić, że
    ktoś chodzi w butach do pracy, czy jeździ w niej prywatnym samochodem...

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-02-12 23:09:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.02.2009 gasper <n...@m...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Art. 8 punkt 4

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    naprawy ani wymiany....

    - Warunek niespełniony. Może żadać naprawy lub wymiany (i to wielokrotnie).

    ....albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
    odpowiednim czasie....

    - Ten odpowiedni czas to nie 14 dni. W ciągu tych 14 dni sprzedawca
    odrzuca bądź przyjmuje reklamacje. Spełnienie żądania to tu naprawa bądź
    wymiana, a nie ustosunkowanie się do reklamacji.

    ....lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne
    niedogodności,

    Nie naraża.

    Żaden z warunków koniecznych do skutecznego żądania wymiany bądź obniżenia
    ceny nie został spełniony.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2009-02-12 23:13:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > w celach pracy na umowę o pracę (lub zlecenie, dzieło) nie jest
    > wykorzystywaniem w celach zawodowych, jednak ja takich orzeczeń nie znam.

    Ja bym przyjął zakres w okolicach stwierdzenia "w celu bezpośrenio
    związanym" bo tak mogą nam wyjść dziwolągi w stylu: nie mogę reklamować
    jako konsument lodówki bo przechowuje w niej kanapki, które zabieram do
    pracy.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2009-02-12 23:20:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]

    wymiana, a nie ustosunkowanie się do reklamacji.

    ....lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne

    Żaden z warunków koniecznych do skutecznego odstąpienia od umowy bądź
    żądania obniżenia ceny nie został spełniony.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2009-02-13 00:06:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.02.2009 krzysiek82 <k...@0...pl> napisał/a:
    > Dla komisu chyba lepiej będzie zejść z ceny, ponieważ taniej im to

    Być może tak, ale nadal Twój wybór ogranicza się do żądania naprawy bądź
    wymiany.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2009-02-13 09:51:59
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    >
    > Żaden z warunków koniecznych do skutecznego odstąpienia od umowy bądź
    > żądania obniżenia ceny nie został spełniony.

    to jeszcze powiedz jak naprawić cofnięty licznik?