  • 1. Data: 2009-02-12 10:45:44
    Temat: Przyszli Panowie do Dyrektora i zażądali...
    Od: "Ania G." <a...@b...pl>

    Słyszałam taki przypadek, ze do firmy produkcyjnej, ale żadna strategia,
    ani broń, ani energetyka czy paliwa... przyszli Panowie, pokazali
    legitymacje ABW i uprzejmie poprosili o udostępnienie centralnego serwera
    sieci lokalnej...
    Nie powiedzieli Dyrektorowi po co i na co, dali natomiast do podpisania
    Dyrektorowi, sekretarce i głównemu informatykowi papier do podpisanie, ze
    ustawa o ochronie informacji niejawnych, tajne i groźby paragrafy, ze
    ujawnienie to tajemnica państwowa, służbowa itd.

    Mogli sobie ot tak przyjść ? Jakim prawem ?
    O co może chodzić ?

    Ania

  • 2. Data: 2009-02-12 12:16:56
    Temat: Re: Przyszli Panowie do Dyrektora i zażądali...
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Ania G." <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    o.pl...

    > Mogli sobie ot tak przyjść ?

    Tak, mogą.

    http://www.abw.gov.pl/ zakładka Uprawnienia.

    > O co może chodzić ?

    Skompletowanie materiału dowodowego?
    Może ktoś korzystając z serwera coś przeskrobał?

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 3. Data: 2009-02-12 12:18:37
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 12 Lut, 11:45, "Ania G." <a...@b...pl> wrote:
    > Słyszałam taki przypadek,
    > Mogli sobie ot tak przyjść ? Jakim prawem ?
    > O co może chodzić ?
    >
    > Ania

    Drogie radio Erewan?

  • 4. Data: 2009-02-13 10:48:09
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 12 Feb 2009 11:45:44 +0100, "Ania G." <a...@b...pl>
    wrote:

> [...]
    >ustawa o ochronie informacji niejawnych, tajne i groźby paragrafy, ze
    >ujawnienie to tajemnica państwowa, służbowa itd.

    chwila, a przypadkiem to nie jest tak, że panowie powinni się
    skontaktować z osoba odpowiedzialną za w/w informacje i tylko i
    wyłacznie z nią ?

  • 5. Data: 2009-02-13 23:01:24
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 11:45:44 +0100, Ania G. napisał(a):

> [...]
    > ujawnienie to tajemnica państwowa, służbowa itd.
    >
    > Mogli sobie ot tak przyjść ? Jakim prawem ?

    Moim zdaniem bardzodziwna sytuacja.
    Powinni to zrobić zdalnie, przez internet, nie wierzę, aby nie było choć
    jednegokomputeraz w tej sieci z dostępem dointernetu.
    Służby mają instrumenty i narzędzia dotego celu.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

  • 6. Data: 2009-02-13 23:17:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > chwila, a przypadkiem to nie jest tak, że panowie powinni się
    > skontaktować z osoba odpowiedzialną za w/w informacje i tylko i
    > wyłacznie z nią ?
    Najwyraźniej uznali, ze rzeczone trzy osoby są odpowiedzialne za te
    informacje.

  • 7. Data: 2009-02-14 16:11:02
    Temat: Re: Przyszli Panowie do Dyrektora i zażšdali...
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 14 Feb 2009 00:17:45 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Najwyraźniej uznali, ze rzeczone trzy osoby są odpowiedzialne za te
    > informacje.

    Ja zrozumiałem, że dali do podpisania papiery bo akurat te 3 osoby ich
    widziały i niejako bezpośrednio były zaangażowane w operację.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 8. Data: 2009-02-14 18:01:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Moim zdaniem bardzodziwna sytuacja.
    > Powinni to zrobić zdalnie, przez internet, nie wierzę, aby nie było choć
    > jednegokomputeraz w tej sieci z dostępem dointernetu.
    > Służby mają instrumenty i narzędzia dotego celu.

    ROTFL

    Jak w amerykańskich filmach: wpisują "security override" podają hasło
    "ABW" i wchodzą do każdego komputera podłączonego do sieci, nawet
    takiego bez żadnych usług/serwerów udostępnionych w sieci ;->

  • 9. Data: 2009-02-16 21:07:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2009, Paweł wrote:

    > Użytkownik "Ania G." <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    o.pl...

    > Tak, mogą.

    W to nie wątpię.

    > http://www.abw.gov.pl/ zakładka Uprawnienia.

    A gdzie tam jest prawo do *zobowiązywania* kogokolwiek do tajemnicy?
    IMVHO w grę mogłaby wchodzić tajemnica śledztwa - ale przecież ona
    dotyczy "papierów" które ma prowadzący (czy to prokurator czy
    kto inny). A nie tego co wiedzą świadkowie.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-02-17 10:48:31
    Od: Paweł <b...@m...com>

> [...]
    > dotyczy "papierów" które ma prowadzący (czy to prokurator czy
    > kto inny). A nie tego co wiedzą świadkowie.

    Zobowiązanie zapewne mogą do podpisania podsunąć. Ale nie ma obowiązku
    podpisywania :)