  • 11. Data: 2014-09-07 20:28:09
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    A.L. napisał(a) :
    > NIE WIEM jak sie wymienai zarowke, nikt mnie tego nie uczyl, wiec
    > jakim ZASRANYM PRAWEM wymaga sie ode mnie abym wiedzial? Niech
    > najpierw uzrednicy uchwala ze kazdy musi pzrejsc kurs i egzamin i miec
    > w samochodzie odpowiednie nazredzia

    Przecież nie musisz wymieniać - powinieneś to wiedzieć z egzaminu na
    prawa jazdy. Możesz wezwać telefonicznie serwis, by wymienił. Jeżeli
    nikt nie uczył Cię obsługi telefonu, to możesz zamknąć samochód i
    udać się pieszo w poszukiwaniu warsztatu.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 12. Data: 2014-09-07 20:33:08
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 07 Sep 2014 20:12:33 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >sie
    >
    >Z tego co pamiętam na egz. były pytania techniczne np. z obsługi
    >akumulatora (kontrola elektrolitu itp).

    O... To w Polwsce jeszcze sie sparwdza elektrolit w akumulatorach?...

    A.L.

  • 13. Data: 2014-09-07 20:42:38
    Od: "Szuwaks" <s...@g...pl>

    Siemka.

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > A czy na kursach kierowcow ucza wymiany zarowek? Jak nie, to niech sie
    > odp.... Skad dentysta, adwokat czy sekretarka ma wiedziec jak sie

    Na kursach nie uczą wymiany żarówek. :)
    Nie uczą też pompowania kół samochodowych powietrzem.
    Pewnie z tego powodu stacji benzynowej na Ochocie, znany polski aktor, który
    grał m.in. pana Wołodyjowskiego w "Ogniem i mieczem", nie potrafił
    dopompować koła w swoim wypasionym Chryslerem.
    A tak chcąc być w temacie, to jak chciałem zmienić żarówkę mojej Astrze
    dwójce, która nie jest jakimś skomplikowanym pojazdem, to się nie udawało.
    Za grube palce, albo cóś. :(
    A gdy podjechałem do warstatu zautoryzowanego na Mangalii, to pan mi
    powiedział, że niestety taka wymiana kosztuję sto złotych plus wata, bo taka
    jest polityka usługowa firmy GM.

    Reasumując, już wiadomo dlaczego usługi dentystyczne lub prawnicze czy
    administracyjne są takie drogie. -:)

    Szuwaks

  • 14. Data: 2014-09-07 20:43:35
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 07 Sep 2014 20:21:06 +0200, Alf/red/ <f...@u...waw.pl>
    wrote:

    >A skąd wiedzą z której strony się co leje, i do ilu dmucha w opony? Z
    >instrukcji obsługi samochodu.

    Juzci. 11 w nocy, leje deszcz. Zarowka sie pzrepalila. Do najblizszego
    warsztatu 60 kilometrow, ale i tak nieczynny o 11 w nocy. Wiec ja
    wyjmuje instrukcje, studiuje i w desczu zeby wymienic zarowke.

    Pojeb...

    Tu gdzie jestem, policjant czasem zatrzyma samochod bez zarowki.
    Czasem, bo na ogol uwaza ze ma wazniejsze sparwy. A samochod bez
    zarowki nei stwarza zagrozenia. Co innego gdyby nie mial swiatel w
    ogole. A jak zatrzyma, to nie po to zeby dac mandat, ale zeby zwrocic
    uwage ze zarowka sie pzrepalila. Bo moze nie zauwazyjem

    A co gdzie sie w samochodzie leje? Nei wiem. Od tego jest mechanik,

    Za to jakis czas temu (ze 3 lata, moze od tego czasu sie zmienilo)
    znajoma panienka zostala oblana na egzaminie w Warszawie jak tylko
    wsiadla do samochodu, bo nei sprawdzila poziomu plynu hamulcowego

    Pojeb

    A.L.

  • 15. Data: 2014-09-07 20:50:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-07 20:43, A.L. pisze:

> [...]
    > warsztatu 60 kilometrow, ale i tak nieczynny o 11 w nocy. Wiec ja
    > wyjmuje instrukcje, studiuje i w desczu zeby wymienic zarowke.

    Kto?
    Widziałeś Ty kiedyś w deszczu patrol policji? Oni "pilnują" w słoneczny
    dzień - wtedy każdy przekracza prędkość i można szybko wyrobić normę.

    --
    MN

  • 16. Data: 2014-09-07 21:06:14
    Temat: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
    > Polskie przepisy nakazują - w sytuacji gdy przepali się żarówka w
    > samochodzie - samodzielną jej wymianę na trasie, lub trzeba liczyć się z
    > mandatem.

    nie w takiej sytuacji masz się zatrzymać i wzywasz pomoc drogową ;)

    Pzdr
    Piotr

  • 17. Data: 2014-09-07 21:12:39
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl>

    > Polskie przepisy nakazują - w sytuacji gdy przepali się żarówka w
    > samochodzie - samodzielną jej wymianę na trasie, lub trzeba liczyć się z
    > mandatem. ...

    Mandat jak mandat, dowody rejestracyjne zatrzymują uniemożliwiając dalszą
    jazdę.

  • 18. Data: 2014-09-07 21:15:13
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "z" <...@...pl>

> [...]
    > nie sprawiała mi kłopotu w szkole podstawowej.
    > Oczywiście piszę o normalnych samochodach w których nie trzeba zdejmować
    > koła i zderzaka żeby to uczynić.
    > UE przyssała się do odkurzaczy (swoją drogą mogła by w ramach analogii też
    > do mocy samochodów ;-) ) a powinna przypie... kary za utrudnianie
    > podstawowej operacji użytkownika poprawiającej bezpieczeństwo na drodze.
    > W mordę... Jak już musimy mieć tych biurokratów to jest właśnie pole do
    > popisu na kolejną dyrektywę unijną. Żarówkę powinno dać się radę wymienić

    Ona się nie powinna palić ...

    ... i paliwa z baku nie ma ubywać :-)

  • 19. Data: 2014-09-07 21:18:00
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <flyt@e@gazeDaA.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Polskie przepisy nakazują - w sytuacji gdy przepali się żarówka w
    > samochodzie - samodzielną jej wymianę na trasie, lub trzeba liczyć się z
    > mandatem.
    >
    > Tymczasem producenci samochodów utrudniają jak mogą dostęp do żarówek.
    > Niektórzy wręcz uniemożliwiają samodzielną wymianę (np. przez potrzebę
    > odkręcenia całego zderzaka).
    >
    > Jak te praktyki producentów mają się do polskiego prawa? Może by tak parlament
    > UE zamiast liczyć ilość wody potrzebnej do spłukania wody w kiblu - zrobił coś
    > pożytecznego i ukrócił te praktyki?

    OIDP to do 2013 (?) roku KAŻDY samochód ma być zrobiony tak aby dało się
    samodzielnie wymienić żarówkę bez konieczności bycia praktykującym
    ginekologiem-modelarzem.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 20. Data: 2014-09-07 21:24:39
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl>

    > Kto?
    > Widziałeś Ty kiedyś w deszczu patrol policji? Oni "pilnują" w słoneczny
    > dzień - wtedy każdy przekracza prędkość i można szybko wyrobić normę.

    A w deszczu co według Ciebie robią ?