  • 81. Data: 2018-04-17 14:48:29
    Temat: Re: Nie mogę już patrzeć na cwaniactwo
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 Apr 2018 14:40:38 +0200, Wojtek napisał(a):

    > W demokracji jest źle, gdy menel ma taki sam głos jak profesor ekonomii.
    > Dlatego rozsądnie byłoby by znieść zasadę, że jeden człowiek=1 głos.

    To jest słuszna koncepcja. Osoba z licencjatem miałby, przykładowo, 1.5
    głosu, magister 2, a po habilitacji z 5. Od razu wszystkie uczelnie z
    Nowego Tomyśla zostaną oblężone przez żądnych wiedzy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

  • 82. Data: 2018-04-17 15:04:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-17, Wojtek <w...@o...pl> wrote:

    > To jest ta sama idea.

    No nie do końca, bo byłaby to reguła wykluczająca, a są jeszcze inne
    dziedziny niż rodzina i dlaczego wykluczać kogoś z decydowania o tych
    dziedzinach?

    Zresztą, dla porzątku, ja tylko polimeryzowałem ze stwierdzeniem, że to
    zwiększa demokrację.

    > W demokracji jest źle, gdy menel ma taki sam głos jak profesor ekonomii.
    > Dlatego rozsądnie byłoby by znieść zasadę, że jeden człowiek=1 głos.

    Można być super wyszkształconym, super inteligentnym i być socjopatą i
    idiotą emocjonalnym. Za dużo tych czynników. Niech lepiej zostania ta
    cała demokracja, choć jest ostro kaleka i pełna hipokryzji.

    --
    Marcin

  • 83. Data: 2018-04-17 15:10:07
    Od: Kviat

    W dniu 2018-04-17 o 14:03, Liwiusz pisze:

    > W naszym zagadnieniu nie zachodzi taki kłopot.

    Ale w twoim zagadnieniu chodzi.

    > Ale chwalisz się, czy się żalisz? Może tak być, jest to nawet logiczne -

    Nie. To nie jest logiczne.

    > rodzic, który wykonuje obowiązki normalnie zarezerwowane dla dwóch
    > rodziców, ma siłę głosu jak dwoje rodziców.

    Serio?
    1,5 + 1,5 (dwoje rodziców) = 2 (jeden rodzic)?

    To nawet logiczne...
    Jak widać nie tylko z historią masz problem.

    > Nikt nie mówi, że jest gorsza.

    Ręce opadają...

    > (sorry, ale dalej mi się nawet nie chce czytać twoich infantylnych bzdur).

    Już bardziej nie możesz się ośmieszyć, zwolenniku systemu dyktatorskiego.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 84. Data: 2018-04-17 15:32:59
    Od: Kviat

    W dniu 2018-04-17 o 14:32, Wojtek pisze:

    > Dzielenie głosów to problem matematyczny.

    To nie jest TYLKO problem matematyczny.

    > A o jaki inny problem Ci tu chodziło?

    Całą resztę problemów, oprócz tego matematycznego.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 85. Data: 2018-04-17 15:41:06
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 17 Apr 2018 12:40:28 +0200, Kviat napisał(a):

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że to nie jest tylko problem matematyczny?

    Ja się zgadzam z tym, że pomysł jest po prostu głupi.

    Ale jeżeli pijesz do tego, że trudno to rozwiązać w praktyce różną ilość
    głosów różnej wagi u różnych ludzi, to podpowiem - to nie jest żaden
    problem.

    Wystarczy wydrukować karty do głosowania w 2 kolorach - biały = 1 głos i
    żółty = 0,5 głosa. Rodzic 5 dzieci po prostu dostanie od komisji 1 białą
    kartę i 5 żółtych.

    --
    Yakhub

  • 86. Data: 2018-04-17 15:56:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 17 Apr 2018 12:09:33 +0200, w <pb4h51$a7n$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Niewątpliwie więcej wkłada ten, kto się rozmnaża, a nie wymyśla leki.
    > Społeczeństwo może funkcjonować bez żadnych leków, ale nie może
    > funkcjonować bez dzieci.

    Jakoś trudno mi sobie wyobrazić społeczeństwo składające się z samych
    bezrobotnych matek.

  • 87. Data: 2018-04-17 16:04:56
    Od: Kviat

    W dniu 2018-04-17 o 15:41, Yakhub pisze:

> [...]
    >
    > Ale jeżeli pijesz do tego, że trudno to rozwiązać w praktyce różną ilość
    > głosów różnej wagi u różnych ludzi, to podpowiem - to nie jest żaden

    Ani do tego nie piłem, ani nie twierdziłem, że to jakiś problem.
    Strona techniczna to nie jest problem, nie takie ułamki komputery
    potrafią zliczyć.

    Tak samo jak żadnym problemem było policzyć głosy samych mężczyzn, albo
    samych wolnych i białych ludzi.
    Tu powyżej problemami były: brak praw wyborczych kobiet, oraz
    niewolnictwo i rasizm.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 88. Data: 2018-04-17 16:29:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 15:56, r...@k...pl pisze:

    > Jakoś trudno mi sobie wyobrazić społeczeństwo składające się z samych
    > bezrobotnych matek.

    Bezrobotna matka to oksymoron - w końcu każda z tych matek pracuje
    wychowując swoje dzieci. A że dodatkowo nie pracuje dla kogoś obcego, to
    raczej dobrze dla tych dzieci.

    --
    Liwiusz

  • 89. Data: 2018-04-17 18:31:13
    Od: Kviat

    W dniu 2018-04-17 o 16:29, Liwiusz pisze:

    > Bezrobotna matka to oksymoron - w końcu każda z tych matek pracuje
    > wychowując swoje dzieci.

    Ale my nie żyjemy w świecie utopijnym.
    Nie każda matka wychowuje swoje dzieci. Co z tego, że nikt jej praw
    rodzicielskich nie zabrał i formalnie w rejestrach figuruje jako matka?
    Tak więc w prawdziwym świecie są również bezrobotne matki i w prawdziwym
    świecie nie jest to oksymoron.
    O ojcach mających w dupie swoje dzieci nie wspominając.

    Niby z jakiej racji mają mieć silniejszy głos w wyborach? Bo przez
    przypadek urodzili/spłodzili dziecko, które faktycznie wychowuje babcia
    albo ulica?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 90. Data: 2018-04-17 18:44:37

    W dniu 2018-04-17 o 09:49, Liwiusz pisze:
    Ten system to nawet pasowałby całemu POPiSowi i wszystkim mejstrimowym
    ;-) partiom bo badania dowodzą że taki młody to głosowałby na
    ekstremistów czy oszołomów typu Korwin ;-)
    A każda droga wiodąca do stabilizacji politycznej powinna być dobra ;-)