  • 1. Data: 2017-02-04 20:30:36
    Temat: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    Skurwiele zmienili mi numer konta na które przelewałem kasę i teraz
    udają, że wszystko jest cacy.
    Co ciekawsze, ten numer konta należał do grupy zdefiniowanych, a więc
    nie wymagał potwierdzenia SMS-em.

    A oto odpowiedź banku na reklamacje:

    "W odpowiedzi na zgłoszenie z dnia 28.12.2016 r. uprzejmie informuję, iż
    Bank dokonał weryfikacji zgłoszonych przez Pana nieprawidłowości w
    zakresie zmiany numeru rachunku przy realizacji przelewu do odbiorcy
    zaufanego.

    W wyniku analizy ustalono, iż wybrał Pan zdefiniowany przelew do Odbiorcy
    zaufanego na numer rachunku 93 1030 1508 0000 0005 xxxx xxxx.
    Przed zatwierdzeniem ww. przelewu została wysłana do Pana wiadomość
    tekstowa SMS, będąca potwierdzeniem jego wykonania.
    W rzeczonej wiadomości numer rachunku: na który miał zostać wysłany
    przelew został wskazany jako 82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx.

    Tym samym, wnioskować można, iż zmiana numeru rachunku została
    wprowadzona z Pana strony.

    Dodam, iż bez zmiany danych odbiorcy przelewu, nie otrzymałby Pan
    wiadomości SMS, gdyż przelewy realizowane do odbiorców zaufanych nie są
    potwierdzane kodem SMS.

    Podsumowując, Bank nie odnotował nieprawidłowości w omawianej kwestii."

    Najciekawsze, że żadnego SMS-a mi nie przysłali, bo i po co, skoro to
    przelew zdefiniowany i zaufany?
    A jeśli już, to dlaczego żądają potwierdzenia "lewego" numeru konta?
    Skąd ten numer się wziął?

    Jak radzicie, gdzie kierować sprawę, żeby NEST Bank to odczuł a ja nie
    miałbym zbyt dużo ciągania po urzędach?
    Policja? Sąd elektroniczny? Prokurator? KNF? Rzecznik Konsumenta? Czy
    jeszcze inne?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 2. Data: 2017-02-05 01:46:22
    Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-02-04 o 20:30, Wiesiaczek pisze:
> [...]
    > miałbym zbyt dużo ciągania po urzędach?
    > Policja? Sąd elektroniczny? Prokurator? KNF? Rzecznik Konsumenta? Czy

    Teraz pisz, dzwoń do tego odbiorcy i powiedz, że się pomyliłeś, przelew
    poszedł omyłkowo. Proś o zwrot na konto tej omyłkowo przelanej kwoty.

    --
    animka

  • 3. Data: 2017-02-05 07:03:40
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 05.02.2017 o 01:46, Animka pisze:

    > Teraz pisz, dzwoń do tego odbiorcy i powiedz, że się pomyliłeś, przelew
    > poszedł omyłkowo. Proś o zwrot na konto tej omyłkowo przelanej kwoty.

    A możesz mi powiedzieć, skąd mam wiedzieć, czyje to konto?

  • 4. Data: 2017-02-05 07:08:08
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    > Teraz pisz, dzwoń do tego odbiorcy i powiedz, że się pomyliłeś, przelew
    > poszedł omyłkowo. Proś o zwrot na konto tej omyłkowo przelanej kwoty.

    A możesz mi powiedzieć, skąd mam wiedzieć, czyje to konto?
    W rozmowie telefonicznej bank obiecywał sprawdzenie tego konta i
    wycofanie pieniędzy, ale jak widać w ich odpowiedzi, mają to w dupie.
    Poza tym tu o pomyłce nie ma mowy, bo bank sam stwierdził, że przelew
    wykonałem na prawidłowe konto, co widać w zamieszczonym cytacie.

  • 5. Data: 2017-02-05 08:19:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wiesiaczek W...@v...pl ...

> [...]
    > Poza tym tu o pomyłce nie ma mowy, bo bank sam stwierdził, że przelew
    > wykonałem na prawidłowe konto, co widać w zamieszczonym cytacie.

    Nie masz ty czasami w kompie jakiegoś wirusa?
    Głosno było ostatnio własnie o takim co podmienia numer rachunku, co prawda
    to chyba dotyczyło momentu kopiowania tego rachunku przez kopiuj -> wklej
    ale głowy nie dam sobie uciąc.
    Duza kwota?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 6. Data: 2017-02-05 08:40:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 lutego 2017 07:08:09 UTC+1 użytkownik Wiesiaczek napisał:

> [...]
    > Poza tym tu o pomyłce nie ma mowy, bo bank sam stwierdził, że przelew
    > wykonałem na prawidłowe konto, co widać w zamieszczonym cytacie.

    Pisz reklamacje że wykonałes przelew na błędny nr rachunku i że nr konta niezgodny z
    danymi właściciela.
    Możesz pisać do NEST Banku oni to przekażą do banku docelowego

  • 7. Data: 2017-02-05 10:23:27
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 05.02.2017 o 08:40, Kris pisze:

    > Pisz reklamacje że wykonałes przelew na błędny nr rachunku i że nr konta niezgodny
    z danymi właściciela.
    > Możesz pisać do NEST Banku oni to przekażą do banku docelowego

    No właśnie dostałem od nich odpowiedź listem poleconym i główny fragment
    zacytowałem w pierwszym poście.

  • 8. Data: 2017-02-05 10:28:53
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Im szybciej sie ruszysz, tym lepiej, i pilnie złóż do prokuratury wniosek o
    zabezpieczenie środków, bo inaczej możesz wygrać sprawę bez odzyskania pieniędzy (np.
    słup "wydatkował w dobrej wierze").

    -----

  • 9. Data: 2017-02-05 13:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wiesiaczek W...@v...pl ...

    > 82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx.

    z ciekawości - goglowałes ten numer? Moze to jakas gazownia etc i nie
    padłes jednak ofiarą oszustwa a pieniadze odzyskasz w miare łatwo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 10. Data: 2017-02-05 14:11:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-02-17 o 20:30, Wiesiaczek pisze:
    > Skurwiele zmienili mi numer konta na które przelewałem kasę i teraz
    > udają, że wszystko jest cacy.
    > Co ciekawsze, ten numer konta należał do grupy zdefiniowanych, a więc
    > nie wymagał potwierdzenia SMS-em.

    Juz Ci pisałem na grupie o bankach. Zostałeś ofiarą przestępstwa. Złóż
    zawiadomienie o przestępstwie, ale trzeba było to zrobić na początku, o
    odzyskanie środków po kilku tygodniach może być trudne.