  • 1. Data: 2017-01-31 20:33:26
    Temat: Czy szeregowiec to zabudowa wielorodzinna?
    Od: marsel <m...@c...pl>

    Mam pytanie jak w temacie, czy szeregowiec lub bliźniak to zabudowa
    wielorodzinna?
    Na przykład osiedle gdzie są tylko szeregowce i bliźniaki zaliczamy do
    zabudowy jedno czy wielorodzinnej?

  • 2. Data: 2017-01-31 20:41:03
    Temat: Re: Czy szeregowiec to zabudowa wielorodzinna?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 20:33, marsel pisze:
    > Mam pytanie jak w temacie, czy szeregowiec lub bliźniak to zabudowa
    > wielorodzinna?
    > Na przykład osiedle gdzie są tylko szeregowce i bliźniaki zaliczamy do
    > zabudowy jedno czy wielorodzinnej?

    Upraszczając, jak masz oddzielne wejścia do domu do co najwyżej 2
    mieszkań to jednorodzinny, nawet jak wiele połączonych w szeregu.
    Wszystko inne jest wielorodzinne.

    http://www.budownictwo.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/z
    abudowa-wielorodzinna-to-kazdy-budynek-mieszkalny-in
    ny-niz-budynek-mieszkalny-jednorodzinny

  • 3. Data: 2017-01-31 20:45:14
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 20:41, t-1 pisze:

    > nawet jak wiele połączonych w szeregu.

    Sorry, nawet jak wiele jednakowych na osiedlu.

  • 4. Data: 2017-01-31 21:32:36
    Od: marsel <m...@c...pl>

    > Upraszczając, jak masz oddzielne wejścia do domu do co najwyżej 2
    > mieszkań to jednorodzinny, nawet jak wiele połączonych w szeregu.
    > Wszystko inne jest wielorodzinne.

    Możesz jeszcze bardziej uprościć? Przeglądam różne przepisy i wszędzie
    jest mowa o budynku, a nie o domu. Bliźniak czy szeregowiec, to jakby
    nie patrzeć jednak jeden budynek, lecz nadal nie bardzo wiem czy
    wielorodzinny?

    > http://www.budownictwo.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/z
    abudowa-wielorodzinna-to-kazdy-budynek-mieszkalny-in
    ny-niz-budynek-mieszkalny-jednorodzinny

    Czy ostatni akapit, może służyć jako jakakolwiek podstawa do sposobu
    rozliczenia podatku w urzędzie miasta?
    "Skoro w budynku wydzielono więcej niż 2 lokale mieszkalne (w treści
    zadanego pytania mowa jest o 4,5,7 samodzielnych lokalach w ramach
    jednej "szeregówki"), to z formalnego punktu widzenia uznać należy, że
    zabudowa, o której mowa w treści zadanego pytania stanowi zabudowę
    wielorodzinną w rozumieniu przepisów pr. bud."

  • 5. Data: 2017-02-01 00:14:46
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Poszukaj może jeszcze "małe domy mieszkalne" (kiedyś istniało takie pojęcie, jeszcze
    za komuny, bodajże do 4 mieszkań).

    -----

  • 6. Data: 2017-02-01 00:19:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Trochę mylisz pojęcia.
    Czy ten "szeregowiec" to jeden budynek objęty jedną księgą wieczystą i pozostający we
    współwłasności wszystkich właścicieli "lokali" w tym szeregowcu?
    Może więc dałoby się go podciągnąć pod "galeriowiec" ;-)
    Z powyższego zresztą wynika istnienie wspólnoty mieszkaniowej (być może tzw. małej),
    ewentualnie spółdzielni (to drugie dość często się spotykało na osiedlach
    szeregowców).
    Czy raczej różne nieruchomości (w tym rózne działki i różne ksiegi wieczyste)
    podzielone płaszczyznami pionowymi od dachu do gruntu?

    -----

  • 7. Data: 2017-02-01 09:02:17
    Od: marsel <m...@c...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    widzenia uznać należy, że zabudowa, o której mowa w treści zadanego pytania stanowi
    zabudowę wielorodzinną w rozumieniu przepisów pr. bud."

    Dlaczego mylę?
    Czy forma własności lokali lub działek ma jakiś wpływ na sposób zabudowy?
    Załóżmy dwa przypadki.
    Osiedle bliźniaków i szeregowców, gdzie każdy segment ma swojego
    właściciela i stosowną księgę wieczystą. Oraz drugi, gdzie całe osiedle
    takich samych budynków postawiono na działce jednego właściciela(jedna
    księga wieczysta na wszystko) a domy są wynajmowane.
    W którym wypadku będzie to zabudowa jedno, a w którym wielorodzinna?

  • 8. Data: 2017-02-01 10:24:19
    Od: "JaTy.CKmK" <J...@g...com>

    W dniu 31.01.2017 o 20:33, marsel pisze:
    > Mam pytanie jak w temacie, czy szeregowiec lub bliźniak to zabudowa
    > wielorodzinna?

    cyt. z poniższego linku:
    Sformułowana została natomiast definicja budynku jednorodzinnego, którym
    jest - zgodnie z treścią art. 3 pkt 2a pr. bud.- budynek wolno stojący
    albo budynek w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, służący
    zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych, stanowiący konstrukcyjnie
    samodzielną całość, w którym dopuszcza się wydzielenie nie więcej niż
    dwóch lokali mieszkalnych albo jednego lokalu mieszkalnego i lokalu
    użytkowego o powierzchni całkowitej nieprzekraczającej 30% powierzchni
    całkowitej budynku.

    Proszę zwrócić uwagę że budynek jednorodzinny to (... jak wyżej) - i nie
    ma znaczenia czy styka się ścianami z innymi budynkami - zawsze to
    będzie budynek odrębny i jednorodzinny pod warunkiem że posadowiony jest
    na odrębnej nieruchomości gruntowej oraz w budynku tym znajduje się nie
    więcej niż dwa wydzielone lokale z których przynajmniej jeden jest
    lokalem mieszkalnym.
    Osiedle takich domów jest "zabudową jednorodzinną".

    --
    JaTy

  • 9. Data: 2017-02-01 19:37:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaTy.CKmK" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >tym znajduje się nie więcej niż dwa wydzielone lokale z których
    >przynajmniej jeden jest lokalem mieszkalnym.

    A jak sciany beda wspolne z sasiednim budynkiem ?
    Taka tam z pustakow, polozonych na granicy nieruchomosci i
    wystajacych po rowno z obu stron :-)

    J.

  • 10. Data: 2017-02-02 11:00:08
    Od: "JaTy.CKmK" <J...@g...com>

    W dniu 01.02.2017 o 19:37, J.F. pisze:

    > A jak sciany beda wspolne z sasiednim budynkiem ?
    > Taka tam z pustakow, polozonych na granicy nieruchomosci i wystajacych
    > po rowno z obu stron :-)

    jeśli to będzie przegroda ogniotrwała (wg norm) to może być ścianą tylko
    jednego właściciela a drugi ten stykający ma służebność oparcia swojego
    budynku o tę ścianę.
    Np. wiele kamienic w Krakowie konstrukcyjnie posiada tylko trzy ściany a
    nawet tylko dwie i tylko dlatego są budynkami wielorodzinnymi bo
    posiadają (może tylko potencjalnie) więcej niż dwa lokale samodzielne.

    --
    JaTy